|
Inlägg #1: Postat: 2001-04-02 09:13:00
|
|
Larsa Rännar |
Bra skrivet. Fördommarna ligger naturligtvis hos de som i så fall trakasserar. Det finns redan nu en ny lag om adoptionsrätt för homosexuell partner. Detta betyder att om den biologiska fadern dör så får kvinnans partner rätt att adoptera. Och vice versa naturligtvis.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-04-02 13:46:00
|
|
Mange |
Bra artikel!. Dock är jag kritisk till påståendet att 10-15 av sveriges befolkning är bi- eller homosexuell. Vilken undersökning påstår detta? Jag tror att man slår ned fördomar genom fakta, inte genom att överdriva åt andra hållet.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-04-05 22:36:00
|
|
Robin |
Välformulerat!!!!!!!
Tyvärr är det så att en människa är oftast smartare än många människor, därmed är det inte sagt att ditt resonemang inte håller, det tror jag nämligen att det gör.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-04-16 08:31:00
|
|
GK |
Alla borde ha rätt till en mamma och en pappa! Det är en annan sak att många barn inte har båda, men därmed inte sagt att vi på ett organiserat sätt skall förvägra vissa det, allrahelst som det inte precis är överskott på barn att adoptera!
:-
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-05-02 15:37:00
|
|
nejjjjj! |
homos har gjort sitt val, varför ska de få adoptera barn?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-06-15 22:11:00
|
|
stefan nordberg |
Bra skrivet. Alla borde ha rätt till en kärleksfull uppväxt. Vilka som kan förmedla det till ett barn beror såklart inte på läggning eller kön. Svårare än så är det egenteligen inte.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-06-28 21:14:00
|
|
martin |
bra artikel, men tänk om två män skall adoptera en liten tjej vem ska då förklara de bitarna om att bli kvinna för henne?, vem ska hon gå och shoppa kläder med? jag tror inte att hon vill att hennes pappor skallse henne naken när hon står i provhytten. Det är många andra saker om kvinnor som män inte förstår sig på. En mamma har ju livs erfarenheter om att vara kvinna och kan berätta för dottern om hur det är, det kan inte män....
|
| |