|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-22 09:43:00
|
|
Michea |
Bevis finns. Jag finns.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-22 09:44:00
|
|
John |
Richard Gardner var väldigt aktad inom homorörelsen och bidrog mycket till deras frihet. Tyvärr så blev han mindre uppskattad när han sa sanningen om pedofili. Han fick väldigt mycket kritik men ingen har hittils motbevisat något som han har sagt...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-22 09:45:00
|
|
John |
Din trovärdighet är mycket tveksam, det är ju uppenbart att du har en agenda här. Alla medel tillåtna?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-22 09:50:00
|
|
Michea |
"Sanningen om pedofili"? Att barn som utsätts för övergrepp har sig själva att skylla? Jo, mycket ska man behöva höra. Och med vilken rätt ifrågasätter du min trovärdighet? Det är människor som du som gör att jag känner mig tvungen att skriva artiklar som den här, hur illamående jag än blir över en del kommentarer jag får.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-22 09:54:00
|
|
Michea |
Men för all del, kom hit någon dag så kan vi gå igenom mitt "bevismaterial". Jag har en hel del som du nog skulle finna intressant. Journalanteckningar, läkarutlåtanden, brev, bandupptagningar. Eller är du ute efter hårdare grejor? Jag kan erbjuda det mesta. Vill du se skador och ärr? Det kan vi ordna. Sedan kan du ta ditt "din trovärdighet är mycket tveksam" och köra upp där det hör hemma.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-22 09:56:00
|
|
John |
Har du läst vad Gardener egentligen skrivet? Han menar på att barn kan vara initiativtagare och när det gäller äldre ungdomar och barn så kan dessa vara klart delaktiga. Vissa domare har t.o.m. börjat uppmärksamma dessa och friade män som blivit förförda av minderåriga.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-22 09:57:00
|
|
Michea |
Och för övrigt - lär dig stava lite bättre så kanske _din_ trovärdighet blir högre. Ett förslag i all välmening. Nu måste jag gå och ta något lugnande innan jag berättar vad jag egentligen tycker om människor som du. Vill ju inte bli portad härifrån, menar jag.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-22 10:12:00
|
|
Stefan_B |
John, på vilket sätt är det relevant huruvida barn och ungdomar kan vara "initiativtagare"? Särskilt i relation till det faktum att de allra flesta faktiskt inte är det?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-22 10:14:00
|
|
Michea till Stefan_B |
Det är viktigt, det du tar upp. Varje sund människa förstår att man inte rör ett barn under några som helst omständigheter, inte ens om det tigger och ber om det. Men detta är pedofilernas främsta enda? försvar för sin sak: myten om att barn vill ha sex med vuxna.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-22 10:50:00
|
|
Michea till John |
Ah, men NU vet jag ju vem du är. Det tog ett tag innan det klickade. Haha. Nu föraktar jag dig ännu mer, ynkliga kräk till pedofil. Hur kommer det sig att alla jordens avskum förr eller senare hittar till Sourze? Suck.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-22 11:17:00
|
|
Uno Hansson |
John, vad är det för jävla trams om att någon utomstående skulle kunna bevisa eller motbevisa vad någon annan människa har upplevt! Du måste ha en horribel brist på respekt för andra människor. Sluta upp med att använda forskare och författare som stöd och krycka. Det finns inget som ger dem tolkningsföreträde ens för deras egna forskningsresultat.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-22 11:28:00
|
|
Joakim Johansson |
Att höra vuxna män på fullt allvar påstå att barn förfört dem och att de därför är oskyldiga till övergrepp gör mig totalt spyfärdig. Vilka sjuka jävlar.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-22 12:44:00
|
|
Daniel Wijk |
Ja, lite måste man ju tänka själv. Putta bort ungen isåfall och ta en ordentlig diskussion med den. om någon går fram till dig på gatan och ber dig skjuta dom i huvudet, gör du det då?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-22 12:57:00
|
|
John |
" myten om att barn vill ha sex med vuxna." , Myt? Det är ett faktum att en ganska stor mängd barn har denna önskan. Din tendens att förneka saker som inte passar dig är vad som är problemet här. Dina kommentarer om Gardner är dessutom ogrundande. Du kan inte motbevisa något av det han sagt.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-22 13:01:00
|
|
John |
Jag tror inte ni förstår vad det är Malin är ute efter här. Ingen i verkliga livet tror på henna så hon fiskar efter stöd med diverse populistiska och ogrundande påståenden. Var lite kritiska gott folk! Er rättsäkerhet har redan börjat försvinna tack vare pedofilihysterin.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-22 13:07:00
|
|
John |
"Many child advocates are "charlatans, and/or psychopaths, and/or incompetents."" Richard Gardner. Klockren kommentar.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-22 13:46:00
|
|
Uno Hansson |
Det den där Gardner tydligen gör är att tolka beteenden, troligen enligt sina egna förutfattade meningar. Varför skulle han vara bättre på att tolka iakttagelser än vilken förnuftig människa som helst?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-11-22 13:52:00
|
|
anders |
Vad är hon ute efter då John? Att misskreditera människor som sexuellt utnyttjar barn? Upplys mig. Tack på förhand.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-11-22 14:21:00
|
|
Joakim Johansson |
John...det du skriver äcklar mig så mycket att jag inte finner ord. Det spelar ingen roll om barn sänder ut sexuella signaler. Det ingår i varje människas utveckling att testa sin sexualitet. Men barn inte är medvetna om vad dessa signaler betyder. Därför är det upp till oss vuxna att dra gränser. Att som vuxen utnyttja ett barn sexuellt och sedan skylla på barnet är det lägsta, vidrigaste och mest frånstötande jag kan föreställa mig. Det skulle rent av kunna få mig att överväga massivt våld.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-11-22 14:37:00
|
|
Sunny till Jon o Joakim |
I vissa kretsar råder sekten lag: man ska bara tro. Inte ifrågasätta.
|
| |