Öppet brev till Jan Guillou

Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #61: Postat: 2004-11-23 11:32:00
Mirou
Du kommer inte klaga John om det blir tillåtet att ha sexuellt umgänge med åttaåringar, du skulle tom bli riktigt glad. Allvarligt, drop dead.
Inlägg #62: Postat: 2004-11-23 12:06:00
Tommie Nygren
Varför vill du ha sex med barn, John?
Inlägg #63: Postat: 2004-11-23 12:49:00
Biff
John, jag antar att du är samme man som "CL" i förra artikeln om pedofili? Du använder dig iaf av samma argumentation; det folk inte tar skada av - det är bra att göra. Angående den åttaåriga flickan i slutet av texten, står det att hon endast blev kär i en äldre kvinna. Inte ett ord om pedofili alltså. Överhuvudtaget definierades inte i texten vad personerna menar med "sex". En pojke och en man har "sex": Hur? Analt eller oralt? Analsex och att sitta och runka ihop är en djävla skillnad.
Inlägg #64: Postat: 2004-11-23 13:04:00
Biff
Vad säger du om detta citat från texten John? "... is not intended to be an academic work, pioneering scientific advances by means of original theory or controlled empirical studies. My contribution, rather, so far as academic considerations enter into it, is to present a paedophiles per-spective on what is already known ... My approach has been personal, and committed, rather than spuriously scientific and objective"
Inlägg #65: Postat: 2004-11-23 13:07:00
Biff
Författaren vill beskriva pedofili, ur en pedofils perspektiv. Det som pedofilerna säger ska alltså inte tas som sanningar, utan snarare hjälpa läsaren att förstå dem och hur deras skeva verklighetsuppfattning fungerar.
Inlägg #66: Postat: 2004-11-23 13:53:00
John
Myran : Jag har aldrig påstått att du var med på det. Att andra barn har varit det betyder inte att alla barn har det. Lär dig förstå skillnaden.
Inlägg #67: Postat: 2004-11-23 14:01:00
John
Biff : "...of our sexual relationship... " Alla barn var med i den undersökningen eftersom de hade sexuella relationer med vuxna. Tom O Carrols bok i helhet är som du skriver med studien som du fick utrdrag ur är från Dr Bernards "Paedophilia; the consequences for the child" vilket är en vetenskaplig skrift. Läs "A Factual Report" av bernard för mer info.
Inlägg #68: Postat: 2004-11-23 14:05:00
John
Om du vill veta om statistik när det gäller oral, analsex o.s.v så finns det i en mängd studier. "Boys on their contact with men" är bra som start. Min länk var till berättelser, men vill du ha vetenskapliga studier så är Sandfort, Bernard, Tindall & Ingrams studier en bra start.
Inlägg #69: Postat: 2004-11-23 14:09:00
John
Vill du ha mängd statistik så kan jag rekomendera RBTs meta analys. Den är lite dryg att läsa om du inte är insatt men om du verkligen vill förstå så bör du ändå göra det. "A meta analytic examination of assumed properties of child sexual abuse using college samples".
Inlägg #70: Postat: 2004-11-23 15:30:00
Biff
John, men herregud! Påståendet om sexuell relation är taget från S Freuds sexualteorier. I så fall är ALLA relationer som innefattar någon slags kärlek sexuella. Snacka om att göra en höna av en fjäder! Nu tänker jag inte diskutera mer med dig John, men du ska ha ett tack för att jag har fått reda på hur en pedofils psyke och världsuppfattning fungerar.
Inlägg #71: Postat: 2004-11-23 15:37:00
John
För jobbigt att sätta sig in i studierna som finns? Klarar inte sanningen? Vad det än är så är det synd när du väljer okunskap framför kunskap. Jag presenterade studier som tydligt visar det jag har sagt. Du kan rabbla om Freud och gräva mer huvudet i sanden eller så kan du sätta dig in i modern vetenskap. Valet är ditt.
Inlägg #72: Postat: 2004-11-23 21:23:00
Stefan_B
svar 56: Visst är det din rätt att tvivla. Det jag reagerar på är sättet du behandlar Malin på. Du säger att hon är kompromisslös gentemot pedofiler, men är det på något sätt märkligt med tanke på hennes erfarenheter? Är det konstigt om en jude som överlevt koncentrationslägren hatar nazister? Knappast. Respekt och empati är aldrig fel, John, även om man upplever att meningsmotståndarna saknar det.
Inlägg #73: Postat: 2004-11-23 21:37:00
Stefan_B
svar 57: Tack för svaret. Nå, du anser alltså att de barn som vill ha sex med vuxna ska ha laglig rätt till detta, då de tydligen kan "ta skada" av att nekas detta av omgivningen. Jag frågar mig då dels vad för slags "skada" det kan vara, och vad skiljer just detta "nekande" från andra nekanden? Barn nekas nämligen saker hela tiden, allt från godis och leksaker till nattugglande och spontana utflykter. Du kanske menar att även detta skadar?
Inlägg #74: Postat: 2004-11-23 21:48:00
Stefan_B forts.
Vidare så tar du upp barns "vilja" att ha sexuella relationer med vuxna som motivering. Det är ett argument som helt saknar grund, pga. myndighetsbegreppet. Säkerligen känner du till vad det innebär att vara myndig respektive omyndig, och just därför borde det vara glasklart varför barns vilja i den här frågan är irrelevant.
Inlägg #75: Postat: 2004-11-23 22:05:00
Stefan_B forts.
För övrigt kan jag inte låta bli att notera att samtliga dina argument fokuserar på barnen och deras "vilja" och "rättigheter". Hur är det då med pedofilerna, dvs. de vuxna som vill ha sex med barn? Av din argumentation att döma kan jag bara dra slutsatsen att du ser det som självklart att dessa har rätt att och bör ha sex med barn. Ett ställningstagande som framstår som minst sagt främmande för den stora majoriteten vuxna.
Inlägg #76: Postat: 2004-11-23 22:08:00
John
Jag har personligen inget emot Malin. Hon är säkert en trevlig tjej privat. Jag tycker dock inte att det är acceptabelt att hata folk p.g.a. sexuell läggning. Pedofilhat är kanske naturligt i dagens samhälle men jag tycker att det är synd att det är så.
Inlägg #77: Postat: 2004-11-23 22:12:00
Stefan_B forts.
Till sist vill jag bara nämna den juridiska mardröm som skulle uppstå om barn kunde lämna samtycke till sex. Det skulle nämligen uppstå samma slags problematik som kring många av dagens våldtäktsfall: mannenden vuxne hävdar att kvinnanbarnet var med på det, kvinnanbarnet nekar till detta - ord står mot ord. Detta skulle allvarligt försämra barns rättssäkerhet. Anser du att det är ett pris värt att betala?
Inlägg #78: Postat: 2004-11-23 22:24:00
Michea till Stefan
Den som går och längtar efter att köra in kuken i en mjuk liten barnamun tycker nog att vilket pris som helst är värt att betala för att få sin önskan uppfylld...
Inlägg #79: Postat: 2004-11-23 23:42:00
Stefan_B
svar 76: Huruvida pedofili är en sexuell läggning eller inte är mig veterligen inte klarlagt. I vilket fall så drar ändå många en gräns mellan att ha den läggningen, och att utöva den eller uppmuntra dess utövande. Det är det sistnämnda som hatas. Men återigen vill jag betona Malins erfarenheter. Det är lätt att vara "storsint" och koppla bort känslor när man är neutral. Skulle du vara det, om du upplevt det hon upplevt, John? Skulle jag?
Inlägg #80: Postat: 2004-11-24 09:47:00
John
Ord står mot ord även idag. Jag vill inte diskutera detta ämnet här så eftersom du verkar seriös så inbjuder jag dig till flashbacks forum, psykologi avdelningen så tar vi det där. Du finner mig som Pluxor.
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...