Inlägg #1: Postat: 2004-11-23 15:52:00
|
linero |
Med Facit i hand kan jag bara säga det går över en dag tänker du rebax o tänker va löjliga vi var...
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-23 16:41:00
|
Roger |
Tänkte bara säga..: Stå på dig. Det är många som dukar under och gör samma misstag som alla andra.
Men när du blir äldre så är du glad att du stod på dig och följde din egen väg.Så lev som du själv vill leva och våga stå för det så kommer andra att följa.
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-23 16:42:00
|
JoeHill |
Japp, tjejer kan vara grymt elaka.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-23 16:47:00
|
Stefan |
Blev nästan arg när jag såg rubriken. Sluta se dig som ett offer! Vet att det inte är lätt att få vara ifred som tonåring, men snart börjar du på gymnasiet och kommer få helt nya vänner. För det verkar vara det du behöver: nya vänner. Försök inte anpassa dig till deras krav, det går inte då ändrar de bara kraven. Inte för att jag varit tonårstjej men jag hatade också tonåren. Andra problem, men i samma anda.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-23 20:56:00
|
Stefan_B |
Om dina vänner får dig att må dåligt så behöver du nog försöka hitta nya vänner. Det låter klyschigt och är jobbigt, men det finns oändligt mycket mer i världen att ägna sig åt än ytliga "kompisar". Mycket bra skrivet för övrigt.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-23 22:31:00
|
Vuxen Visbybo |
Kan bara kommentera att du aldrig blir ett offer eller tönt, du uttrycker ju redan åsikter som skiljer dig från de andra.
|
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-24 08:42:00
|
Tommie Nygren |
Jag umgås med EN person från min barndom. Alla andra gör nåt annat och en stor andel var tråkiga människor som var rädda för att låta andra vara sig själva. Hela mitt liv från typ 13-19 års ålder var en meningslös transportsträcka. Vad jag försöker säga är detta: dina kompisars tyckanden saknar betydelse för vem du är och vad du ska bli i resten av ditt liv. Av någon anledning är en stor grupp människor absurt puckade under de där åren. Skit i dem.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-24 21:44:00
|
johanna svensson |
oj, här var beviset på att jag inte var ensam om att ha det sådär på högstadiet. ursäkta uttrycket, men dina kompisar verkar vara lika mycket fittor som mina var. på skolavslutningen i nian bröt jag med allihopa och har fortfarande ingen kontakt. fick schyssta polare på gymnasiet, man kommer ur det där en dag.
|
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-25 13:01:00
|
Sandra Gustafsson |
Dt tar tid att hitta sig själv, ibland en himla massa år. Var nyfiken under tiden och gör bara sånt som du verkligen vill.
|
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-25 14:20:00
|
Mikael |
De flesta människor är inte värda din lojalitet Vanja. Välj ut de som du kommer överens med och håll fast vid dom så länge det går. Kanske får du en vän för livet.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-25 15:23:00
|
micke, 25 |
mycket bra artikel. det är befriande att läsa att det fortfarande existerar unga tänkande människor trots att storföretagen försöker ta kål på allt var indivudualitet och frihet heter. dina kompisar är lurade, men dig lurar man inte i första taget tänker speciellt på exemplet med musiken, att man lyssnar på det "alla" lyssnar på, istället för att välja själv.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-25 16:47:00
|
ll |
Det har väl med makt att göra egentligen. "Ledarna" påverkar resten att tycka som de tycker. Det är värst i just 13-16 årsåldern men finns ju faktiskt kvar i alla åldersgrupper bland annat i form av "politiskt korrekta uppfattningar".
|
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-25 21:06:00
|
Catherine |
Bra artikel. Det är nog fler än du som tänker så här i gruppen, men vågar inte säga något. Du synliggör det som många ungdomar känner, och det tycker jag är starkt och bra av dig. Men det kostar att stå för det "friska". Fortsätt med det och du kommer att vinna på det ur ett längre perspektiv. Att svika det man egentligen tror på kostar nämligen ännu mer.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-26 08:43:00
|
Jörgen Öhlund |
Jadu, varför låta de "fördummande" människorna runt omkring dig påverka dig till den negativa graden den är? Jag slutade redan i mellanstadiet efter många å av osäkerhet att bry mig om vad dessa "andra" skapade för livssyn, och se vart de är idag, en bunt "wannabees" hela bunten, utan eget tänkande.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-26 10:15:00
|
Pax |
Du har ngt att komma med som dina vänner tycks sakna, nämligen en talang för djupa känslor istf ytlig sex och dagstrender. Du ska stå på dig och låta dem förstå att de egentligen är rädda för djupa mysiga känslor. Låt dem se sina brister och våga värna om din intergitet. Ingen annan kan eller vill göra det åt dig. Det är ditt eget personliga ansvar gentemot dig själv. You will survive!
|
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-26 14:18:00
|
Jennie |
Du tycks ha växt ifrån dina vänner. Du har kännt dem hela ditt liv, men dom stannade någonstans på vägen. Du kanske borde sluta se dig om efter dem och istället lära känna någon som går bredvid dig.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-29 14:45:00
|
Mysan! |
De flesta vill nog bara glömma skoltiden.
|
|