|
Inlägg #21: Postat: 2004-11-18 15:40:00
|
|
Anders igen |
Jag känner iofs inte alla människor men jag hoppas och tror att det är så i alla fall.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-11-18 15:57:00
|
|
Per Lindgren |
Surfaren:
1. Du svarar inte på frågan så jag stället den igen. Vad är det som pekar på att misshandeln beror på att offret är svenskt?
2. Jag står visst för min artikel. Det är en antirasistisk artikel. Den angriper rasism oavsett från vilket håll det kommer. Du har rätt i att jag är rädd för att bli kallas ”rasist”. Det borde de flesta vara, då rasism i sig är något förlegat som man sedan länge motbevisat. Ingen ras är överordnad någon annan.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-11-18 15:57:00
|
|
Per Lindgren |
Jag försvarar inte förövarna angående dådet. Jag kritiserar bara din kritik. Visst är dådet hemskt, men din kritik bygger på att ändamålet helgar medlen. Du är snubblande nära lögn vilket endast gör din kritik mindre slagkraftig. Håll dig till den odiskutabla sanningen. Den räcker.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-11-18 15:59:00
|
|
Per Lindgren |
När garderar jag mig?
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-11-18 20:24:00
|
|
Ammy |
Så här går det, Per Lindgren, när man väljer den danska vägen och "talar ut". Du får genast nationaldemokraterna på halsen, ett härligt ideologiskt paket anno 1939-1945.
Länk: ostgoten.nu
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-11-18 20:49:00
|
|
Per Lindgren |
Ammy:
Min artikel är och förblir antirasistisk och vad länken anbelangar är den fullkomligt felplacerad. Ska jag känna ngn form av ånger över min antirasistiska artikel på grund av ett rasistiskt dåd?
Jag hoppas innerligt att jag missuppfattat dig.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-11-18 22:37:00
|
|
Carl |
Ammy. Är tystnad bättre? Och hur många gånger skall Per L behöva förklara vad han står för och vad han tycker? Paket anno 39-45 på halsen, det var respektlöst skrivit till P.L. Per L skrev en bra text, och är man inte blind så ser man detta mönster som P.L skriver om.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-11-19 05:59:00
|
|
Surfaren |
Per Lindgren, snacka om att kasta sten i glashus! Citat: "Min artikel är och förblir antirasistisk och vad länken anbelangar är den fullkomligt felplacerad. Ska jag känna ngn form av ånger över min antirasistiska artikel på grund av ett rasistiskt dåd?". Var det inte du som idogt försvarade förövarna i fallet då ett par svenska ungdomar misshandlades av ett hånfullt glatt invandrargäng? Att det fanns inget som tydde att det var rasism?
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2004-11-19 06:01:00
|
|
Surfaren |
Sedan slår du på alla växlar igen och bestämt säger att mordet på 8-åriga Mohammed Ammouri och den svenske Anna-Lena Svenson är ett rasistiskt dåd??? Nu passade det visst att kalla det rasistdåd? Nu måste du väl se att Du säger emot dig själv? Bestäm din ståndpunkt och håll dig till den och sluta vackla fram och tillbaka. För annars finns ingen ände på din klyvenhet och galenskap. Allt detta visar att jag har haft rätt hela tiden i det jag skrev i svar 18. Det måste du väl förstå själv?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2004-11-19 06:04:00
|
|
Surfaren |
Jag har avvaktat lite med att skriva mina svar i denna tråd tills den svalnat något. Jag har noga läst igenom det som är skrivet och försökt förstå vad som eldat upp denna diskussion så mycket? En person som eldat på är Anders, men han är ett eget kapitel för sig och han har inte varit saklig alls i denna tråd. Han är en lustig prick som kallar invandrare "inihelvete korkade" och pratar öppet om raser och rasism i var och varannan tråd.
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2004-11-19 06:09:00
|
|
Surfaren |
I Sverige kan invandrare som begår grova brott bli utvisade. Jag skrev i svar 8 ”utvisning?”. Jag vet att min åsikt är korrekt för jag anser att brottet var rasistiskt och grovt på många sätt och vis, då de drabbade också fått men för livet. Hur den historien slutar får vi reda på snart. Denna åsikt var tydligen inte korrekt enligt Per Lindgren och sedan trampade han själv i klaveret rejält. Minst sagt komiskt.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2004-11-19 08:58:00
|
|
Anders |
Svar 30:
Bäste Surfaren, din kommentar om att jag skulle skrivit att invandrare är "inihelvete korkade" visar att du läser kommentarsfälten som fan läser bibeln.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2004-11-19 08:59:00
|
|
Anders |
Det jag sade var att individerna som filmat sina illdåd var inihelvete korkade, alltså just de personerna, utan att dra några generella slutsatser om någon av alla grupper av individer de tillhör. Hur man får det till att jag sagt att invandrare generellt är inihelvete korkade, ja det vet nog bara du.
Nu är det för övrigt tack o hej för mig, ha det så bra Surfaren, Per och alla andra.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2004-11-19 11:17:00
|
|
Per Lindgren |
Jag läste inte hela texten bakom länken, men såg att en invandrare dött. Jag förutsatte att hon givit mig en länk till ett rasistdåd, då en länk på en person avliden av andra orsaker vore om möjligt än mer felplacerad än en länk med ett rasistdåd. En länk med ett rasistdåd tyder endast på att hon missuppfattat mig. En länk med en invandrare avliden av någon annan anledning kan inte bli rätt placerad hur man än vrider och vänder på det.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2004-11-19 11:17:00
|
|
Per Lindgren |
Än en gång säger jag samma sak. VAR hittar du bevisen för att det är ett rasistdåd som begås i filmen? Jag har aldrig försvarat vad de gör. Jag har bara angripit dig. Nu gör jag som Anders och lämnar sorti från denna fruktlösa tråd. Jag kan inte erinra mig om att jag någonsin behövt förklara självklarheter så många gånger till en och samma människa.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2004-11-20 16:32:00
|
|
Surfaren |
Per, Jag tror det är såhär. Att du och Anders tillhör den kategorin som skulle ha lättare att se att det är ett rasistbrott om vi vänder på kuttingen. Om 4 killar från Djursholm misshandlade två svarta yngre afrikaner med samma hat, förnedring dra ner brallorna på ena offret, hån och glädje. Kameramannen var så överlycklig efteråt att han ville dela med sig av lyckan till sin bror som stod en bit bort. Då skulle Anders vara den som garanterat skrek "RASISM!" först och högst av alla!
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2004-11-20 16:32:00
|
|
Surfaren |
Den spark som utdelades på den svenska killen som redan låg på marken kunde lika gärna varit dödande. Ingen brydde sig om att kolla om han levde. Jag tror ingen av de här killarna i det här invandrargänget skulle kunna behandla en hund lika illa. Det skulle inte finns något nöje i det. Men med dessa två killar var svenskar och då var det annorlunda. Ja, detta är ett solklart fall av rasism. Den har rasismens alla ingredienser.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2004-11-20 16:33:00
|
|
Surfaren |
Därför är Du och Anders lika goda kålsupare båda två. Jag har säkert gjort min poäng, så jag slipper citera dina egna ord ur din artikel där du skrev hur den ende svensken tystades ned, skrattas ut och hunsades runt. Jag tror du är intelligent och fattar vad jag menar?
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2004-11-20 16:33:00
|
|
Surfaren |
Det finns absolut inga förmildrande omständigheter i detta fall, för det var INTE ett vansinnesdåd av en enstaka individ. Det var inte ett vanligt ungdomsfyllebråk. Det var inte ett rån. För övrigt tyckte Hammarbys fotbollslag att den sparkande begåvningen hade sparkat klart i deras klubb.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2004-11-20 16:50:00
|
|
Surfaren |
En liten till detalj, kameramannen hojtar "abo" under hela misshandeln. Det har jag hört förekomma tidigare i andra misshandelsdåd bl a när turkar misshandlar svenskar. Det är ett förotsord som inte har någon egentlig betydelse men brukar användas i negativa och nedsättande sammanhang.
|
| |