Kniven i MITT hjärta

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2004-11-21 11:48:00
Per Lindgren
Jag avskyr mig själv för att jag inte kan låta dig få sista ordet och för att jag inte kan lämna den här tråden. Inlägg nr 36 är ett långt babblande om hur du tror att det är. Hux flux tror du dig göra någon poäng på grund av att du gör fantasi till verklighet. Nej, jag gör ingen skillnad på ett rasistdåd utfört av svenskar mot invandrare el tvärtom.
Inlägg #42: Postat: 2004-11-21 11:48:00
Per Lindgren
Faktum är att situationen du beskriver med de fyra djursholmarna inte nödvändigtvis behöver vara ett rasistdåd heller. Du vet uppenbarligen inte vad ett rasistdåd är. Det ska vara ett rasistiskt motiv. Det räcker inte med att förövaren kommer från Gambia och offret Gnesta, eller tvärtom.
Inlägg #43: Postat: 2004-11-21 11:49:00
Per Lindgren
37: Jag kan tänka mig att de inte skulle behandla en hund så illa. Jag vet att sparken kunde ha kostat honom livet. Jag kan också tänka mig att de gör detta på grund av att det är svenska offer. Det kan inte uteslutas. Vad du gör är dock att utesluta alla andra alternativ.
Inlägg #44: Postat: 2004-11-21 11:49:00
Per Lindgren
Det är mycket möjligt att de inte gjorde detta på grund utav att killarna var svenskar, utan helt enkelt för att de roas åt att slåss. Jag kan komma på hundra andra möjliga alternativ, men det gör ingen skillnad om jag drar upp dem här. Hela poängen ligger i att du har låst dig vid något och vägrar släppa blicken från det rasistiska perspektivet.
Inlägg #45: Postat: 2004-11-21 11:50:00
P
Den har inte rasismens alla ingredienser. Vid en djupdykning i fallet kanske man kommer komma fram till att så var fallet, men än så länge ser vi inget annat än en misshandel. Du är typen av människa som ropar ”mord” när någon tagit en annan människas liv. Det kan visa sig att det blir dråp.
Inlägg #46: Postat: 2004-11-21 11:50:00
Per Lindgren
38:
Jag bedömer mig själv som en hyfsat intelligent person, men jag måste trots det erkänna att jag inte alls ser någon poäng komma ur de kommentarerna du skrivit.
Inlägg #47: Postat: 2004-11-21 11:51:00
Per Lindgren
39:
Förmildrande omständigheter redogörs i Brottsbalken 29:3 och jag vill minnas att ”rån” inte hör dit. Det nämns heller inget om något ”fyllebråk”, och jag antar att man inte kommer att göra gällande att personen utförde ett vansinnesdåd.
Inlägg #48: Postat: 2004-11-21 11:51:00
Per Lindgren
Det vet jag dock inget om, men jag gissar på att han var vid sina sinnens fulla bruk då brottet utfördes. Således håller jag med dig om att inga förmildrande omständigheter aktualiseras. Samtidigt tror jag heller inte att några försvårande kommer tas upp. Mycket riktigt fick han lämna Hammarby.
Inlägg #49: Postat: 2004-11-21 11:52:00
Per Lindgren
Det tycker jag var kanonbra. Han hör inte hemma i en seriös fotbollsklubb när han beter sig på det där viset. Min fråga kvarstår. På vilket sätt blir dådet rasistiskt av allt detta? Du tar något för givet som inte alls kan bevisas. Jag utesluter inget, men du är för bestämd på din sak. Det man ser på filmen kommer aldrig att resultera i en dom mot ett rasistdåd. Det är en misshandel
Inlägg #50: Postat: 2004-11-21 11:52:00
Per Lindgren
40:
”Abo” stavas egentligen ”abu” och är en interjektion som kan liknas vid ”shit”. Det är ett ord som understryker något. I filmen tolkar jag det som att han menar det som ”shit vad häftigt att han slog ner båda två”. Vad vill du ha sagt med ditt inlägg? Ja, så pratar de. Det pekar fortfarande inte på att dådet är rasistiskt.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...