|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-18 12:42:00
|
|
Petter L. |
Satan i helvette! Jävlar jävlar vad jag kokar just nu. Önskar jag kunde varit där själv och hjälpt dem! Svt ska fan inte glorifiera gängkulturen!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-18 12:44:00
|
|
Per Lindgren |
Hemskt! Framförallt för oss som råkat ut för liknande dåd.
Det värsta med filmen är kringfakta. En av killarna slogs medvetslös, förblev det i tio minuter, fick fyra hjärnblödningar och fick ligga på sjukhus i en månad. Varför? Jo, för att han och hans vän vågade säga åt gänget att inte ha sönder blomkrukor.
Detta är lika hemskt som den misshandel skinnheads står för. Vad som gör en glad är dock att polisen fått tag på han i beige kostym.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-18 12:45:00
|
|
Petter L. |
Jag hörde att en skulle vara gripen för detta, kommer bevisningen räcka?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-18 12:50:00
|
|
Petter L. |
Om han döms, blir det mjuka straffet lyxkryssning till Jamaika eller det hårda lyxkryssning till Kanarieöarna?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-18 12:54:00
|
|
Petter L. |
Jag ser inte hur en person ska kunna få ett lämpligt straff för detta i Sverige? Jag hörde att svennen skulle fått sådana hjärnskador att han antagligen inte kommer klara av ett arbete resten av livet.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-18 12:54:00
|
|
Per Lindgren |
Svar till 1:
Jag vet inte hur du fungerar, men jag kan lugnt säga att jag är glad att jag inte var där. Jag kan inte slåss och känslan av att stå bi och bevittna en grov misshandel utan att kunna ingripa är svår att beskriva. Man tror ofta att man är typen som med en kep med ett stort "S" på ska storma in till undsättning, men jag har bittert fått erfara motsatsen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-18 13:29:00
|
|
Anders |
Såg filmen igår, mådde ganska dåligt. Snubbarna verkar ju tycka att det är en lek av något slag...
Känns i alla fall bra att de åkt fast nu, de lär ju inte kunna slingra sig undan heller eftersom de var så inihelvete korkade så de filmade alltihop.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-18 13:34:00
|
|
Surfaren |
Svar 5, Utvisning?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-18 13:54:00
|
|
Per Lindgren |
Svar till 8:
Vet du att de är födda i ett annat land eller? De kanske är födda i Sverige. Vilket land ska då ta emot dem, Island? Kommantarer som den du just fällde är sådana jag var mycket rädd för skulle ploppa upp här. Jag avskyr när man får galningar på sin sida i en fråga.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-18 14:14:00
|
|
Surfaren |
Jag är inte galen. Han ser ut att komma ifrån Somalia eller Eritrea. Våldtäktsmän brukar gå att utvisa, då ser jag inte att det borde vara omöjligt att denna person kan utvisas också, han har ju medvetet skadat denna person för att han är svensk. Drivs han av ett sådant hat mot svenskar, borde han inte få bo kvar här.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-18 14:27:00
|
|
Per Lindgren |
Svar till 10:
Han kan vara född i Sverige vilket omöjliggör utvisning. Vidare är det inget som tyder på att han misshandlar killen eftersom att killen kommer från Sverige. Du må vara långt ifrån galen, men det gör mig bara mer orolig då dina kommentarer inte är av denna värld.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-18 14:45:00
|
|
Surfaren |
Inget tyder på? Är du galen? Spelar inte så stor roll var han är född, för han är inte svensk och kan aldrig bli det heller. Svensk medborgare kanske? Men även sådana kan bli utvisade när de begår brott. Han kan vara född utomlands, men även om han inte är det kan han ha dubbla medborgarskap oavsett var han är född.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-18 14:49:00
|
|
Anders |
Ja det där är ett jätteproblem med att försöka föra en nyanserad debatt om invandring. Är man det minsta kritisk får man en masssa "Surfaren"-typer på sin sida som hela tiden försöker smyga in sin politiska propaganda, samma personer som dessutom beskyller anti-rasister för att det inte går att föra en nyanserad debatt pga ogrundade rasistanklagelser.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-18 14:50:00
|
|
Anders igen |
Samtidigt som PK-gänget får vatten på sin kvarn när "Surfaren" och hans polare dyker upp på den kritiska sidan och "surfar" på den invandringskritiska vågen.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-18 14:55:00
|
|
Per Lindgren |
Surfaren: Jag vägrar att dras in i en debatt om huruvida man är svensk eller inte om man har svensk medborgarskap. Din åsikt hör inte hemma på "min sida" om problemet. Håll dig till din kant. Vi har inget gemensamt.
Anders: Word!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-18 14:58:00
|
|
Surfaren |
Jag är realist och presenterar lösningar på problemen. Kriminella invandrare ska inte ligga till last för dem som sköter sig. Håller du inte med om det Anders och Per? Antirasisterna ska dessutom försvara svenska folket mot dom kriminella invandrarna, men det gör man inte, för det blundar man totalt för! Vem är idioterna här? Inte är det jag!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-18 15:06:00
|
|
Per Lindgren |
Surfaren:
Svara på vad som tyder på att misshandeln är på grund av att offret är svenskt. Det räcker inte med att förövaren är utländsk, om han nu är det. Visst har han ett utländskt utseende, men det kan bero på en far från Somalia. Jag tror inte att Somalia är så intresserade av att ta emot brottslingar som endast kan kopplas till Somalia genom släktforskning. Du drar för höga växlar. "Lösning"... Nja, en något naiv sådan.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-11-18 15:25:00
|
|
Surfaren |
Stora problemet i denna diskussion är att du är så jävla rädd att bli kallad för rasist. Du var så rädd när du skrev artikeln, som för övrigt var utmärkt, att du la till "antirasist" i slutet av den, för säkerhets skull. Därför slår du nu också på dessa höga växlar att du nu måste försvara förövarna med näbbar och klor också? Jag har just nu svårt att ta dig på fullt allvar för du har vacklat i dina åsikter.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-11-18 15:26:00
|
|
Surfaren |
Du har inte stått för din artikel fullt ut, för du har garderat dig!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-11-18 15:38:00
|
|
Anders |
Surfaren:
Du måste inse att de flesta människor är INTE rasister och vill heller inte vara det. Och det gäller även de som är kritiska mot invandring. Du försöker få begreppet rasist till något rumsrent, men det kommer INTE att lyckas.
|
| |