|
Inlägg #1: Postat: 2001-03-23 10:37:00
|
|
Peter Horal |
Dom flesta av oss måste ju knega för att försörja sig o barnen.eller har du något konstruktivt alternativ till oss vanliga svenssons?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-03-23 11:10:00
|
|
Caitlin Mårtensson |
Ja, ungefär såhär är det. Min plan var att leva på studiemedel och läsa strökurser. När studiemedlen tar slut kan jag ju alltid ta livet av mig. Jag tänker på Knulp av Hesse.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-03-23 13:53:00
|
|
Else Johansson |
Du verkar väldigt ung och väldigt
besviken/sviken ? Hur tror du samhället
vi har det bra i Sverige skulle fungera om
alla gick omkring med dina tankar???
Det är ibland kanske inte så dumt att det
finns människor som sköter "marktjänsten"
så att du i lugn och ro kan gå omkring och
gnälla. Du tyckte ju ha en viss potential -
använd den till något konstruktivt!!!!!!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-03-23 18:03:00
|
|
Isa W. |
Livet består till stor del av upprepning och obegripligheter men utmaningen är att känna och leva ändå, att inte trubbas av men att välja modigt!
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-03-23 18:57:00
|
|
ingela |
jag har inte sagt att folk ska sluta jobba, jag tycker bara att flera borde fundera lite över varför de mår så dåligt i just dagens samhälle, hur de skulle kunna förändra sin situation - på jobbet, eller hemma.hur bra det samhälle vi nu lever i än sägs vara - så mår inte människor bra, och väldigt många, skitsamma om de är unga eller gamla ,alltid denna faschination av tid! är förbannade på hur de blir behandlade,hur de sliter för ingenting och att de inte har någonting att säga till om.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-03-26 09:30:00
|
|
ingy |
Det
finns utträkningar gjorda som visar att ett samhälle visst skulle kunna vara
väldigt produktivt om folk gick i skift och jobbade 4 timmar om dagen, och
det finns pengar att pumpa in i sådana projekt och skära ner arbetsdagen om
man ser till att de privata förmögenheterna ökat med 900 mdkr under
1900-talet. Ingen människa mår bra av att jobba minst 8 timmar om dagen.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2001-03-26 23:48:00
|
|
Anders Karlsson |
En utmärkt artikel! Just analyserandet av vardagen tycks mer och mer gå förlorat. Politiker har ett ansvar att försöka få folk att tänka.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2001-03-31 00:32:00
|
|
Feministen |
Leve marxismen! I en perfekt värld tillhör alla arbetarklass och alla äger produktionsmedlen. Men... vänta nu... om den världen blir så perfekt då... varför fungerar den inte? Vad är fel med DEN bilden?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2001-06-03 22:47:00
|
|
. |
När jag läser det du skriver blir jag glad, samtidigt ledsen. Ibland undrar jag hur många som innerst inne egentligen är levande på det sätt jag tror du menar.
Det är aldrig ett nöje att få välja bort en del av sitt liv. Det som väljs bort måste kompenseras och en dålig kompensation måste ersättas av en annan kompensation, igen och igen.
Jag tror att folk har förlorat kontakten med det verkligt verkliga -kontakten med sig själva, sina äkta känslor och den underbara omgivningen kallad natur.
|
| |