En mässa för alla

Den här tråden diskuterar artikeln En mässa för alla.
Inlägg #1: Postat: 2004-11-18 18:45:00
Uno Hansson
Du skriver "Jag drömmer om den dag när vi kommer tillbaks för tiden då individualismen viker för kollektivet..."
Varför vill du se människorna som ett opersonligt kollektiv, och inte som olika mänskliga individer???
Inlägg #2: Postat: 2004-11-19 11:38:00
MusikHampus
På din beskrivning av din kyrka låter det som att det inte finns något andligt element med i den, eftersom prästen inte verkar ha som mål att föra människor närmare en gudsgemenskap. Om din kyrka bara är religiös, men inte andlig verkar det som att du bara får det stela, det trista, men inte det bra. Välskriven artikel dock.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-19 12:25:00
Paulus
”Jag drömmer om den dag när vi kommer tillbaks för tiden då individualismen viker för kollektivet ...” Det vackraste jag läst på länge. Människans grundläggande behov är kollektivt liv. Marknadsekonomins ständiga krig mot människans grundbehov har skördat många offer. Individualismen har isolerat miljoners miljoner människor och omvandlat dessa till konsumentskepnader istället för människor.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-19 17:12:00
En gammal elev
Hej Anne! Jag hade dig i data för något år sedan, på gymnasiet! Kul att se att du är still going strong! Du skriver bra, skriv mera! Varma hälsningar.
Laddar...