|
Inlägg #21: Postat: 2004-11-15 22:37:00
|
|
TH |
Jätte bra artikel. Jag förstår inte alla negativa reaktioner. You go Elvira. Bra gjort. Tyvärr verkar det som om man får inte ha en frisk syn på livet utan att bli sågad. Det säger en del om den nya krassa idealen i samhället. Vulgo-packet har blivit de nya hjältarna och de ska väl också ha allt beröm. Ve den som kritiserar förfallet. Då är man bara mossig och antik och dessutom roten till all chauvunism.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-11-15 23:49:00
|
|
Mysan! |
När ska alla män hunkar börja vika ut sig då med snopp och allt? Utom knullkontakt där de visar upp sig och vill ha snabbmat förlåt jag menar snabbsex!
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-11-16 03:56:00
|
|
Kicki |
Elvira, jag är ingen nyponros längre, jag är 54, och naturligtvis har åldern hunnit ikapp! Men jag var en "beauti" när jag var ung. Idag känner jag mig fortfarande attraktiv, kanske för att jag mår bra och känner mig älskad. Lancome och Dior kan aldrig få mig att se vacker ut idag, det är möjligen min egen lycka som kanske lysa igenom mina ögon och folk säger; Vilken charmig kvinna!!"
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-11-16 10:26:00
|
|
pUs |
Underbar slutsats. Utan män behöver inga kvinnor visa upp sina kroppar. Så vad göra? :D Tja, vi kan ju vända på det. Utan kvinnor, ingen prostitution. Utan kvinnor, inga aborter. Utan kvinnor, inget "männens våld mot kvinnor". Vad enkelt allt blir :
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-11-16 18:28:00
|
|
Lilla jag |
Bra artikel
Men alla blondiner är inte såna
Säger en blondin, med risigt hår, osminkad vet inte hur man sminkar sig, övervikt och depp.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-11-16 22:22:00
|
|
Ulli |
Skrattretande att bimbos som tjänar pengar på sina omopererade kroppar ska vara folks ideal. Ska man verkligen ha respekt för dessa? Det finns trots allt skillnad på bra och dålig livstil. Vart är vi på väg??
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-11-17 14:32:00
|
|
johanna svensson |
du verkar tro att man som tjej antingen är snygg eller smart, sorry, men det är inte så svartvitt....
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-11-17 20:00:00
|
|
Johan |
Idag tycks "människors lika värde" vara ett bortglömt begrepp. Jag bara undrar; är det bättre att vara intelligent än snygg? Och i så fall, är man motsatsvis sämre som människa om man är korkad än om man är ful? När mediadrevet upprörs så pass mycket över den s.k. skönhetsfixeringen kan man få för sig att de tycker enligt ovan. Ska det vara så svårt att inse att man inte kan värdesätta människor efter olika enkla kategorier såsom smart/korkad, snygg/ful, rolig/tråkig, rik/fattig etc. etc.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2004-11-18 10:12:00
|
|
Havanna Bengtsson |
Folk får väl göra som de vill? En del kanske tycker det är slöseri med skönhet att låsa in sig på ett kontor och gömma sig innanför en proper kavaj, medan andra tycker det är slöseri med hjärna att leka bimbo och visa tuttarna. Om det senare irriterar dig så gör som mig, låt bli att titta.
|
| |