Utvikt? Nej, utvecklad!

Den här tråden diskuterar artikeln Utvikt? Nej, utvecklad!.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-11-15 12:34:00
Nartin
"Utan en enda man skulle denna verksamhet inte ens existera." - tja, det var ju också en insikt. Vad ska vi göra åt DET problemet.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-15 12:39:00
Nartin
Du verkar veta väldigt mycket om hur dessa kvinnor tänker, och hur de resonerar och fungerar. Har du gjort djupintervjuer eller hur har du fått all denna obestridliga kunskap?
Inlägg #3: Postat: 2004-11-15 14:33:00
Marcus
Ännu viktigare än varför Elivira är Varför inte?
Dessa tjejer ser inte det som hela världen att vara nakna inför allmänheten. Det är inte viktigt att visa sin riktiga eller spelade prydhet, speciellt om man inte är pryd. :-
Inlägg #4: Postat: 2004-11-15 14:39:00
80C
Extremt fördomsfull artikel. Elvira och hennes likasinnade ser till att hålla liv i den fördomsfulla bilden av blondinen, de kunde lika gärna sprida blondinskämt så vore de i alla fall roliga. Stackars den kvinna som är begåvad blond och yppig av naturen. Hon gör bäst i att “fula” till sig om hon vill höja sin trovärdighet.

Dessutom, att skönhet är förgängligt är väl inget nytt?
Inlägg #5: Postat: 2004-11-15 15:01:00
KEJJ
Det började mycket bra måste jag säga. Trodde för ett ögonblick att du var en smart person som kunde se individens ställningstagande i denna fråga. Men så spårade du ur i 300 km/h. Självklart är det männens fel. Kvinnor är ju nämligen alltid offer de små harmlösa bihangen. En kvinna kan aldrig lastas för sitt egna beteende. Ja herre gud vad säger man. Du är beviset på att män alltid kommer att dominera i världen.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-15 15:32:00
goggle
detta kanske inte har med saken att göra men jag läste i DN idag att 3 av 4 som tar friår är kvinnor? VAFAN! Finns det ingen ordning i leden? Först tjatar ni nacken av er att ni vill in på arbetsmarknaden och sen drar ni ut på FRIÅR! what the FUU-UUCK!
Inlägg #7: Postat: 2004-11-15 15:37:00
Michael Lundahl
"Det enda svaret måste vara..." där slutade jag läsa. Den som tror sig kunna vate andra människor tankar och motiveringar på det viset har uppenbarligen inte en susning vad denne snackar om. Vill jag veta vad som driver fotomodeller frågar jag *dem*, inte dig, tacksådjävlamycket. Ett typiskt fördomsfullt och härskarteknikaktigt osynliggörande inlägg av någon som tror sig kunan pratat åt andra.
Inlägg #8: Postat: 2004-11-15 16:14:00
Karl Nylund
VEM reducerar dessa kvinnors människovärde? JO, det är Elvira Vång själv. Hon berättar hur de tänker, vad de gör och hur deras framtid ser ut, medan hon själv sitter på sina höga hästar och fnyser föraktfullt åt de som väljer en annan väg i livet. Illa artikel - gräslig människosyn, gräslig manssyn, gräslig kvinnosyn. Gör om och gör rätt.
Inlägg #9: Postat: 2004-11-15 17:08:00
zoom
The Nazis said they had a Jewish problem. We say we have a drug abuse problem. Actually, Jewish problem was the name the Germans gave to their persecution of the Jews; drug abuse problem is the name we give to our persecution of people who use certain drugs.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-15 17:19:00
Blondinen
Tjatigt, är blondiner dumma för att de viker ut sig? Jag vet att orsaken är individuell blir så trött på alla sorters artiklar där man klumpar ihop olika sorters människor till en grupp och säger att så här är dom! Feminister, alkoholister och i det här fallet nu blondiner. Men tänk nu, om just denna utvikta blondin är mer än bara en blondin. Förtusan sluta generalisera, att göra det är enkelt. Det finns ingen hållbarhet i den här artikeln.
Inlägg #11: Postat: 2004-11-15 17:35:00
J.J
Tragiskt att Du ser dina medmänniskor som objekt. Men Du kan och bör lära dig empati och medmänsklighet. För vi behöver mer tolerans och mindre förakt i världen.
Inlägg #12: Postat: 2004-11-15 17:55:00
Mysan!
De mest berömda är väl Pamela Anderson och Victoria Silvestedt.Sen undrar jag varför alla programledare är blondiner och pinnsamal? Var på ett barnkalas alla såflickorna var blonda.Sen stereotypa par ute så ser man han mörk och hon blondin och liten. Blondiner så högt kurs.När ska vi brunetter medelålders någonsin synas i media och i Playboy?
Inlägg #13: Postat: 2004-11-15 18:01:00
Biff
Elvira, varför tror du att män ser kvinnor som viker ut sig som objekt? Ligger det någon ny teori bakom detta, eller är det bara feminismens freudianska standardmanshat? Varför tror du att män vill objektifiera kvinnor?
Inlägg #14: Postat: 2004-11-15 18:04:00
David Högberg
De flesta försöker väl göra det bästa av vad de har. Att tjäna snabba pengar framför en kamera är en enkel lösning för en del. Men visst kan man tycka det vore önskvärt att jakten efter en perfekt yta inte var så viktig.
Inlägg #15: Postat: 2004-11-15 18:49:00
Sandra Gustafsson
Men om de som viker ut sig nu verkligen VILL det, precis som du vill skriva på sourze, ska de fördömmas för det? Hur skulle du känna det att bli totalt sågad hela livet för att du ville skriva här? Låt alla göra sina val, de här tjejerna är nog som människor är i allmänhet:nyfikna. Det vore hemskt om de som äldre ångrar att de aldrig gjorde den där provfotograferingen. För visst ångrar vi mest det vi aldrig gjorde...
Inlägg #16: Postat: 2004-11-15 18:59:00
Therese
Det är samhället som blir mest drabbat på olika sätt när alla slags människor kastar kläderna. Människor ska till skillnad från djur ha kläder på sig när de inte befinner sig i sin privata sfär.
Inlägg #17: Postat: 2004-11-15 19:22:00
Susanna svensson
En kvinna som visar sig naken i en herrtidning eller på en strippklubb blir rik. Om hon dessutom är blottare så tjänar hon pengar på sin sexuella avvikelse och ses som ett stackars offer av feministerna. En man med samma läggning åker på böter och fänglesestraff och mobbas ut. Är det jämställt?
Inlägg #18: Postat: 2004-11-15 20:47:00
Förvirrad
Detta var en extremt pinsam artikel helt i linje med den antingen eller mentalitet som e flesta verkar vara drabade av. Kan upplysa dig Elvira att jag vet en hel rös kvinnor som viker ut sig till och med gratis för att de gillar det. Att sedan väldigt många av dem är över genom-
snittet du representerar både vad gäller intelligens och karisma ska väl inte ligga till grund för ditt förakt. Väldigt många gillar dessutom själva att titta på kvinnor så där krackelerade ännu ett luftslott Elvira.
Inlägg #19: Postat: 2004-11-15 21:12:00
jörgen Öhlund
Jag hoppas det där var en stor generalisering och att det var ett exempel på vad som "kan" hända, och inte vad som exakt händer. Tror inte du har förmågan att se alla utvikningstjejers framtid...
Inlägg #20: Postat: 2004-11-15 21:24:00
Elvira
Hoho? Frågeställningen i artikeln är vad tjejer ska göra med sina liv i ett
långt perspektiv, istället för att hetsa och ha bråttom. jag säger inte
att jag tycker att snabba pengar är dåliga pengar, eller att tjejer som
faktiskt väljer att vika ut sig är dåliga tjejer...
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...