Av Kärlek

Den här tråden diskuterar artikeln Av Kärlek.
Inlägg #1: Postat: 2004-11-19 01:33:00
Förvirrad
Kan inte säga annat än att detta var en suverän artikel. 5 av 5
Inlägg #2: Postat: 2004-11-19 01:33:00
Förvirrad
Kan inte säga annat än att detta var en suverän artikel. 5 av 5
Inlägg #3: Postat: 2004-11-19 02:21:00
Uno Hansson
Visst kan man väl säga att det var av kärlek. Någons kärlek till någon annan eller kanske till sig själv. Men det var ju väldigt länge sedan, och det är en intressant historia. Intressant även på det sätt som den beskrivs här.
Inlägg #4: Postat: 2004-11-19 09:06:00
mangan
Ja att religionn är roten till all ondska har man ju vetat länge.
Och att judendomenär duktig på att hitta ursäkter för att få döda är inget nytt, det gör man ju än idag.
Allt i Guds Härlighets namn.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-19 18:56:00
Halleluja
Så länge man är upptagen med världslig kärlek kommer man aldrig att få möta den stora kärleken med vår skapare. Make/makar, barn, pengar, hobbyn, ja hela vardagen mm blockerar egentligen vägen till de högre galaxernivåerna. Jag tycker det är synd att många fastnar i vardagens sagor och aldrig kommer längre än så.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-21 11:24:00
Svensson
Du har gjort dig själv ett stort problem. Du skriver att historian följer konsekvent Bibeln. Vilket den inte gör av den enkla anledningen av att Bat-Seba inte var huvudpersonen, hon var inte med i varje händelse. Därför fick du ändra historien för att den skulle stämma. Ibland fick du förändra den grovt.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-22 00:11:00
Besviken
Sunny, jag tror du har en väldigt skev och orättvis syn på bibeln. Du griper saker ur tomma intet som känns som om du vill svartmåla synen på Gud. Din saga kändes mer som ett Dallas avsnitt!
Inlägg #8: Postat: 2004-11-25 11:09:00
Engla till Sourze
Jag protesterar mot att Malin Micheas tre senaste artiklar blivit borttagna från Sourze.
Detta är allvarlig censur och ett brott mot tryckfrihetslagen, alltså en av Sveriges grundlagar.
Att det finns många människor som av någon märklig anledning känner sig hotade av oss överlevare så att dom måste gå till angrepp får stå för dem.
Men genom borttagandet av Malin Micheas artiklar stöder ni dessa krafter.
Mvh, Engla
Laddar...