|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-07 16:55:00
|
|
Anna Li |
Bra vinkel. Du kunde gjort ännu lite mer av temat och tanken för att nå ända fram.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-07 18:15:00
|
|
Anders Gustavsson |
Hm, intressanta funderingar i artikeln. Varför väljer man att identifiera sig med en nation/parti som förlorade två världskrig?? För att man är looser själv? Vietnameserna vann ju över både Fransoser o Amerikaner varför inte identifiera sig med dem istället!
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-07 19:37:00
|
|
Krossa Brunvänstern! |
Eller varför identifiera sig med något så vedervärdigt som kommunismen? Med det tycks vara på modet i ett riksdagsparti som dessutom sossarna samarbetar med! Skamligt är ett för milt ord!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-07 21:59:00
|
|
Bergmark |
Problemet är att unga känner att det inte finns någon anledning att kämpa för att uppnå något i det här samhället. En del blir skinheads, en del blir hårdrockare, en del blir punkare, en del blir vänsterfolk, en del blir fotbollshuliganer och en del blir kriminella.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-07 22:11:00
|
|
jk |
Jag kommer själv igåg när jag var på fest med svartklädda punkare runt 1979. När vi sedan gick ut på stan kände man att folk var rädda. 20-25 svartklädda typer var hotfullt. Jag kände en otrolig kick av detta. Man var kung helt enkelt. Givetvis är det denna kick skinnskallarna känner. Dom är kungar.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-07 22:27:00
|
|
KS |
Tänk på att det är fel att påstå att skinheads nazister,rasister.
Det finns ju andra skinheads än nazi-skins.
Ingen om hört talas om red-skins eller s.h.a.r.p.-skins?
Finns ju skins som är moderater, sossar, folkpartister mm. Helt opolitiska också.
Men att kalla alla skinheads för nazister, rasister är visst inte fördomsfullt och politiskt inkorrekt.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-07 22:40:00
|
|
Yohannis Petersson |
Med all respekt, för att skinnskallar, nazister etc också är människor kan jag inte förstå varför de använder bomberjacka,hakkors med mera för att få den respekt de avsaknar. Beteendet skapar i sig rädsla och förakt från omgivningen. Varför klä, den presumtiva mindervärdskomplexen i föraktfulla kläder?
|
| |