Nassarna på pendeltåget

Inlägg #1: Postat: 2004-11-07 16:55:00
Anna Li
Bra vinkel. Du kunde gjort ännu lite mer av temat och tanken för att nå ända fram.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-07 18:15:00
Anders Gustavsson
Hm, intressanta funderingar i artikeln. Varför väljer man att identifiera sig med en nation/parti som förlorade två världskrig?? För att man är looser själv? Vietnameserna vann ju över både Fransoser o Amerikaner varför inte identifiera sig med dem istället!
Inlägg #3: Postat: 2004-11-07 19:37:00
Krossa Brunvänstern!
Eller varför identifiera sig med något så vedervärdigt som kommunismen? Med det tycks vara på modet i ett riksdagsparti som dessutom sossarna samarbetar med! Skamligt är ett för milt ord!
Inlägg #4: Postat: 2004-11-07 21:59:00
Bergmark
Problemet är att unga känner att det inte finns någon anledning att kämpa för att uppnå något i det här samhället. En del blir skinheads, en del blir hårdrockare, en del blir punkare, en del blir vänsterfolk, en del blir fotbollshuliganer och en del blir kriminella.
Inlägg #5: Postat: 2004-11-07 22:11:00
jk
Jag kommer själv igåg när jag var på fest med svartklädda punkare runt 1979. När vi sedan gick ut på stan kände man att folk var rädda. 20-25 svartklädda typer var hotfullt. Jag kände en otrolig kick av detta. Man var kung helt enkelt. Givetvis är det denna kick skinnskallarna känner. Dom är kungar.
Inlägg #6: Postat: 2004-11-07 22:27:00
KS
Tänk på att det är fel att påstå att skinheads nazister,rasister.
Det finns ju andra skinheads än nazi-skins.
Ingen om hört talas om red-skins eller s.h.a.r.p.-skins?
Finns ju skins som är moderater, sossar, folkpartister mm. Helt opolitiska också.
Men att kalla alla skinheads för nazister, rasister är visst inte fördomsfullt och politiskt inkorrekt.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-07 22:40:00
Yohannis Petersson
Med all respekt, för att skinnskallar, nazister etc också är människor kan jag inte förstå varför de använder bomberjacka,hakkors med mera för att få den respekt de avsaknar. Beteendet skapar i sig rädsla och förakt från omgivningen. Varför klä, den presumtiva mindervärdskomplexen i föraktfulla kläder?
Laddar...