Internets mörka baksida

Den här tråden diskuterar artikeln Internets mörka baksida.
Inlägg #1: Postat: 2004-11-08 00:34:00
Vincent
Bra och sann beskrivning av ett problem som få tänker på och talar om. Det är när man ska gå in på lösningar det blir svårt. Har själv inga fler förslag än de TT själv kommer med, men enkel tror jag inte lösningen är.
Inlägg #2: Postat: 2004-11-08 00:42:00
ED
Darwinismen är nog enda utvägen tyvärr. Missbrukare i alla dess former har alltid fått sina behov tillfredställda, även innan webbens utbredning. Problemet är att socialdemokratins ansvarsaxiom har medfört ett mindre ansvarsfullt folk. Vi behöver inte mer forskning om faror och behandlingar, vi behöver intelligentare människor som ka ta ansvar för sina egna handlingar.
Inlägg #3: Postat: 2004-11-08 10:37:00
Christer H
Nyttigt påpekande om ett förmodligen ökande problem. Som sagt, mer kunskap behövs.
Mvh CH
Inlägg #4: Postat: 2004-11-08 10:40:00
Sandra Gustafsson
Vi kan hitta problem inom alla möjliga områden här i livet - om vi letar. är det vad livet ska gå ut på, att hitta fel? Varför inte se allt det positva med internet istället?
Inlägg #5: Postat: 2004-11-08 12:21:00
martin
Nej nej, lås in de som blir beroende i sann narkotikapoliktis anda.
Där straffar vi de som halkat snett i samhället.
Lika för alla ska det vara!
Inlägg #6: Postat: 2004-11-08 12:56:00
Anders
Allt spelande bygger på den mänskliga tendensen att se det vi vill se, dvs istället för att se de 90 som går med förlust i sitt pokerspelande ser vi de 10 som går plus. Och ser man bara de 10 verkar det ju vara ett bra sätt att tjäna snabba pengar. Sedan är sanningen att ska man leva på detta måste man lägga lika mycket tid som på vilket jobb som helst.
Inlägg #7: Postat: 2004-11-08 15:45:00
Christoffer Persson
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma med denna artikeln. Du vill inte ha censur, men samtidigt stoppa missbruket av spel? Skulle gärna höra några ideer om vad man kan göra.

Själv förstår jag inte riktigt vad problemet är, här har du en möjlighet att se, tycka och säga vad du vill, och av detta ser man missbruksproblem?
Inlägg #8: Postat: 2004-11-08 16:22:00
Bergmark
Vi som måste kolla source och 10-15 andra sidor varje dag är också beroende.
Det är faktiskt ett samhällsproblem i sig. Jag är övertygad om att de ökande sjukskrivningarna/förtidspensioneringarna beror på internet. Tidigare var det tråkigt att inte göra någonting. Med internet flyger dagarna iväg.
Inlägg #9: Postat: 2004-11-09 09:01:00
Johan Wedberg
En bra insiktsfull artikel! Internet blir mänsklighetens räddning och undergång.
Inlägg #10: Postat: 2004-11-09 17:48:00
Lars Nilsson
Visst, detsamma sa man om glödlampan, radio, film och TV:n. Allt befrämjade ett dåligt leverne. För att inte tala om bilen och järnvägarna. Tågresan kunde som bekant ge ögonskador då skogen virvlade förbi i hög fart. Din artikel ingår i en fin gammal tradition av förbudsanda och elitism. För Du missbrukar väl inte internet? Bara andra, väl?
Laddar...