|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-05 01:02:00
|
|
Doris |
Var tog B.Butts text vägen? Har ni censur?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-05 01:27:00
|
|
Lagom |
Moderaterna ser allt i termer av pengar och makt i likhet med det amerikanska systemet och speciellt Bush. Det gynnar bara en liten grupp. Det hoppas jag att sverige/europa undviker i framtiden. Terror hoten verkar vara upphausade av just Bush regeringen som presenterar ve och fasa i panorama format. Det gynnar deras syften sjalvklart. Artikeln var mycket vinklad och tog inte hansyn till alla faktorer som ar mindre smickrande for Bush.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-05 05:47:00
|
|
Mathias |
Lugnt, sansat, rättvist. Du har min röst 2006.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-05 07:47:00
|
|
Tommy, TJ |
Dina mål låter attraktiva och jag tror att många är överens med dig i mycket . Målet att avsluta terrorismen kan dock enbart uppnås genom en fördelning av jordens resurser. USA´s nuvarande administration har en dold agenda i Irak och den handlar om pengar. Om det inte var så skulle vi se dom fullt upptagna med att "avlägsna" diktatoriska regimer över hela världen även i länder som inte har olja på sitt territorium. Våld föder
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-05 07:48:00
|
|
Tommy, TJ |
våld är en gammal sanning som självklart gäller även idag. Därför är Bush och den nuvarande administrationen INTE bra om du uppskattar Fred och Respektfulla relationer mellan människor. Dock hoppas jag är mycket tveksam att Bush besinnar sig. MVH/Tommy, TJ
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-05 08:26:00
|
|
The message of Bush to the world |
Divided we stand, together we are falling...
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-05 08:30:00
|
|
urok |
Trädkramarna var på sin tid rena pesten. Men Bush-kramarna är fanimej ännu värre.
Kryp tillbaks under stenen, Gunilla.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-05 09:00:00
|
|
Ej-kommunist |
Moderaterna e en skam for sverige. Du Gunilla Carlsson, hur kan du ljuga rakt ut pa detta sattet? Tror du att folk inte foljer med i vad Bush haller pa med?? Man skulle kunna misstanka att du samarbetar med CIA. Nu verkar du ha skjutit dig sjalv i foten med dessa genomskinliga logner. Helt otroligt att du ar avlonad med skattepengar! Du skriver vackert och lockande men du ar en guldbagare full med gift. Precis som herren din, George W Bush.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-05 09:33:00
|
|
Luis |
En trist och larvig skoluppsats som hade inget med verkligheten att skaffa. Botten betyg.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-05 09:38:00
|
|
Alf Carlsson |
Min fråga: Hur mycket måste jag betala över skatten för att hålla politiska krymplingar som Sydow och Carlsson vid liv. Många klagar på socialhjälpstagare, men här betalar vi bara för en passivitet. I fallen Carlsson/Sydow betalar vi för en politisk kontraproduktivitet. Att det i riksdagen finns människor på denna nivå gör mig allvarligt oroad över om demokratin kommer att kunna överleva överhuvudtaget.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-05 09:47:00
|
|
sten |
Det amerikanska folket röstade på Bush för att han prioriterar kamp mot terrorism, skriver GC. Obegripligt. För varje dag USA bryter mot folkrätten och ockuperar Irak ökar risken för hämd
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-05 09:47:00
|
|
Peter |
Varför är hennes text dålig? För att den inte sammstämmer med ert perspektiv, eller vad är det egentliga felet? Plocka isär argumenten istället för att bara stå och skrika vid sidan. Känns meningslöst och det biter definitivt inte på en erfaren politiker som fröken Gunilla Carlsson om nu någon har en förhoppning om att hon läser kommentarerna.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-05 10:04:00
|
|
Karin |
Guuud vilken moderat dravel! *asg*
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-05 11:05:00
|
|
Åsa |
Du skriver om bl a om "frihet". Men du nämner inte varese abortfrågan eller homosexuellas rättigheter. Var står du i dessa frågor? MÅSTE ju ställa den frågan.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-05 12:36:00
|
|
martin |
Idioti!
En människa, oavsett President eller inte, som ljuger och gör allt ii sin makt för att undanhålla sanningen om sina egna misstag är verkligen ingen beundransvärd person.
Frihet, skriver du han kämpar för. Jo, men BARA för amerikaner.
Vilket motsvarar drygt 4 av populationen på planeten.
Go figure!
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-05 13:00:00
|
|
Sourze, moderaternas husorgan! |
Heja Bush! Gud, moderaterna och dina 150 000 mördarsoldater i Irak är på din sida. Bush har verkligen lyckats ändra synen på amerikanarna. Från frihetens förebild till inskränkta religiösa vapenskramlande rädda primitiva människor med terroristfobi. Moderaterna vill att vi i Sverige ska vara likadana. Sourze domineras av högerskribenter. Alla humanister och vänsterskribenter håll er borta, gäller även kommentarer.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-05 13:37:00
|
|
Marcus |
Usama Bin Ladin har ju själv sagt att han INTE angriper Sverige.... läser du inte tidningarna... Terorismen beror på USAs politik. Därför skall vi föra en annan politik i Sverige. Det är det enda sättet att få bukt med terrorismen.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-11-05 14:54:00
|
|
Freedees |
Heja Bush, hata intelligensen.
Heja Bush, hata ärligheten.
Heja Bush, hata freden.
Heja Bush, hata feminister.
Heja Bush, hata homosexuella.
Heja Bush, hata fattiga.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-11-05 15:07:00
|
|
Jalil |
Det är tydligen inte bara kommunister som måste granskas. På Sourze hyllar högt uppsatta moderater mannen som startade krig mot mitt folk med lögner och profithunger som motiv. Enligt den medicinska tidskriften The Lancet har 100 000 iraker dödats efter den USA-ledda invasionen. Gunilla Carlsson tycker uppenbarligen att det är bra att irakier dödas.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-11-05 15:56:00
|
|
Henrik |
Finns det verkligen någon som på allvar tror att kriget mot terror kan vinnas med hjälp av marinkårssoldater? Finns det några tecken på att det går att vinna överhuvudtaget?
|
| |