|
Inlägg #1: Postat: 2004-11-07 22:36:00
|
|
Malin K |
Hahaha, femma!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-11-07 22:59:00
|
|
dan |
Samma gamla mest-synd om-mig-och-hela-världen-är-emot-mig artikel som vi vid det här laget sett alldeles för många av.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-11-07 23:15:00
|
|
sandra |
En solklar femma. Bra Anna.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-11-07 23:17:00
|
|
Biff |
Intressant taktik att inleda texten med en uppenbar brandfackla, för att sedan vädja om kärlek och vänskap. Undrar om det fungerar?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-11-08 00:43:00
|
|
svinton |
Visst betalar man för att få skriva här? Hur kan man betala för att få skriva en så pissig artikel? Att välja godtyckligt välja ut kommentarer som passar en och såga dessa klarar vilken barnunge som helst.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-11-08 05:33:00
|
|
Johan Wedberg |
Ja! Där satt den! En solklar höger mot deghjärnorna och deras inskränkta manschauvinism! Glad att du ödslade energi på dem.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-11-08 09:38:00
|
|
bärnson |
Guilt by association är en effektiv metod att utmåla debattmotståndare som mindre hedervärda. Det går inte att försvara de puckade uttalanden du citerar. Och eftersom det inte går, måste alla som inte håller med dig vara lika puckade som dem du citerar. Snyggt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-11-08 09:44:00
|
|
Per |
Är det inte lite väl fegt att välja några få tveksamma citat och sen bygga en hel artikel kring dem? Det är rena rama Janne Josefsson-stuket... Du bemöter ju inte mycket annat av värde. Jag hade hoppats på något bättre, något seriöst. Men om du bara vill göra dig rolig så är väl det OK, men det framgår i så fall inte.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-11-08 10:07:00
|
|
Marcus |
Skönt att du slipper skämmas, jag uppfostrades av feminister att skämmas bara för att jag är man. Det är klart att jag då är emot feminismen. Solklart! :- Ingen skall behöva skämmas för något dom inte har valt själva.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-11-08 10:51:00
|
|
Chris.X |
Nästa gång jag ska argumentera mot feminism ska jag välja de absolut sämsta citaten från den största idioten som jag hittat, som kallar sig feminist, och sedan ska jag säga "titta vad feministerna skriver..."
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-11-08 11:39:00
|
|
Jörgen öhlund |
Jag tycker dina avsikter med artikeln gick fram, däremot borde du inte citerat någon av dessa två som uppenbarligen skrivigt antaganden plockade från himlen. Risken är nu att någon kommer skriva en artikel med feministers idiotiska citat också får vi en rundgång i en hel månad till.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-11-08 11:57:00
|
|
Mia Sjögren |
Befriande, Anna! Jag läste ett par kommentarer nedan, där man menade att just de citaten var speciellt utmärkande och att du inte skulle tagit med dem. Jag tycker att de var ett par av de snällare. Helt otroligt vilka reaktioner det blir i detta ämne...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-11-08 12:17:00
|
|
gregorius |
Sourze efterlysning av seriösa inlägg på kommentatorsfältet följs knappast av de som citeras i artikeln. Normal bortser man ju från inlägg som här refereras eftersom det är fråga om mentalt störda skribenter.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-11-08 12:25:00
|
|
Werther |
"Ut och knulla och garva utav bara helvete."
Roligt skrivet. Men det är nog bara tjejer som kan uttrycka sig så. När ni går ut kan ni välja om ni ska ha sex eller inte. Killar kan gå på krogen i flera år utan att träffa nån enda tjej som är intresserad...
Sex är inte så jävla lätt och ofarligt.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-11-08 13:07:00
|
|
Mats L |
Feminismen har sedan länge övergått i manshat. Den som inte märkt det har grundläggande saker att fundera över. Men det är modigt eller dumdristigt att sätta sitt namn under dumhet.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-11-08 15:03:00
|
|
Robert W |
Vad är poängen? En förvisso intressant inledning, men det landade ändå i ett stort slag i luften.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-11-08 17:32:00
|
|
Nalle |
Det vaxande motstandet mot feminismen ar just dess ytliga budskap och sloganaktiga plattityder som du ocksa presenterar i din text. Det hjalper inte att knulla runt t.ex. Jamlikhet handlar om viktigare saker. folk blir trotta pa dessa standiga "kat och glad" ljuget. For att inte glomma att du inte namnde alla okande konssjukdomarna. Det ar just detta: manga feminister lever i en barnslig illusion och anda vill ha medalj for det.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-11-08 18:05:00
|
|
Magnus |
Alla, kan inte säga "bra" saker...
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-11-08 22:00:00
|
|
Thomas |
Anna Drangel:Du kanske har svårt att se att det skett en emotionell förändring mellan könen.Förändringen är mot hållet mer ogillande.Varför skulle det inte kunna påverka den mentala hälsan.Dessutom har feminister drivit kampanjer just i riktningen mot att öka hat.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-11-09 00:10:00
|
|
Björn |
Lite grand kommer jag faktiskt att tänka på Ohly och kommunismen. Sakfrågorna försvinner helt, och istället debatteras ett ord som alla menar olika saker med. Inte direkt en debatt som för någonting framåt, men det kanske blir så när man ska sälja paketlösningar som ideologier trots allt tenderar att vara?
|
| |