Sexbrott säljer lösnummer åt kvällspressen

Den här tråden diskuterar artikeln Sexbrott säljer lösnummer åt kvällspressen.
Inlägg #1: Postat: 2004-10-29 10:06:00
Sunny till Billy
Du har förstått vad jag säger i min artikel. Som du kan se på kommentatfältet så anser en del att man inte får skriva om falska polisanmälningar:Man ska tiga ihjäl problemet däför att det kan vara jobbigt för den som ljugit? De som får betal priset för ett sådant förtigande är alla som verkligen blir utsatta.Ju fatasirikare lögner desto större blir skeptismen hos människor.Kvällstidningarna borde betala skadestånd var gång de hänger ut en bra stoty utan att kolla.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-29 10:36:00
en som fattar
Billy Butt belyser verkligheten. Min morbors liv blev förstört av en falsk våldtäktsanmälan. Först 7 år senare erkände flickan att hon ljög i rätten. Det är ett av fallen som Lilian Öhrström skrev om. Det hände för 13 år sedan och förstörde livet för honom. Han blev friad efter resning i HD, men flickan som ljög blev aldrig åtalad! Tidningarna skrev stora rubriker när det hände men var knäpptysta när han fick resning!
Inlägg #3: Postat: 2004-10-29 10:49:00
Länk
Inlägg #4: Postat: 2004-10-29 11:09:00
Jakob
Bra artikel. Inte bara media, även de såkallade psykologerna skulle få betala skadestånd och ställas till ansvar, för alla de oskyldiga liv de har varit delaktiga i att förstöra.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-29 11:32:00
Linda i Skåne
För att inte tala om alla dessa incest-mål. Kan man som psykolog eller terapeut "övertyga" patienten om våldtäkt har skett så är det nog inte helt otroligt om samma yrkesverksamma personer skulle kunna "övertyga" och "övertala" att incest skett i andra fall. Det finns rötägg i alla kårer. Och det är synd för det finns i annat fall många duktiga psykologer annars! Synd vad?
Inlägg #6: Postat: 2004-10-29 11:45:00
Inger
"Många våldtäkter i Nilen...." Är både du och Sunny själva sexualneurotiskt fixerade i ert resonemang? Barn är man biologiskt f ö r e könsmognad därefter inträder pubertet. Vore det för polisen endast en fråga om att avslöja våldtäkter på barn se defintion! var det heller inga svårigheter.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-29 13:34:00
Lina
Det är bara en bråkdel av alla våldtäkter som faktiskt anmäls och de våldtäktsfall som leder till dom är en väldigt liten procent därför att man OFTAST INTE tror på kvinnans berättelse.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-29 17:25:00
Peter
Vårat rättssytem fungerar helt enkelt inte. Det är inte kompetenta människor som dömer. Skulle de vara kompetenta skulle frågan om felaktigt dömda aldrig komma upp, eftersom man inte kan döma någon utan bevis. För att felaktigt fria någon behöver man inte vara inkompetent, det räcker att det saknas bevis. Fast då är personen egentligen inte felaktigt friad eftersom han inte kan dömas utan bevis. PS jag har ingen juristexamen även om det verkar så DS
Inlägg #9: Postat: 2004-10-29 17:41:00
Malin Michea
Skrämmande. Förklaringen torde vara en aning mer komplex än en konspiration av illvilliga, hämdlystna tonårstjejer som tycker att det är skitlätt att "sätta dit" vem som helst. Att förenkla problemet leder inte till några lösningar.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-29 19:13:00
Myran
Som anhörig till denna flicka kan jag belysa att flickan i sig har skador, och att våldtäkt skett, däremot är det INTE den man som stämde in på signalamentet som flickan lämnade och polisen tog fast. Det här handlar i grund och botten av någonting som pressen inte kommer att skriva om, med hänsyn till flickan, som endast är 12 år, och fortfarande ett barn.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-29 19:18:00
Kalle
Men är det inte du som suttit inne för våldtäkt på sju kvinnor?
Laddar...