Världstennis idag - mer kvalitet än personligheter

Den här tråden diskuterar artikeln Världstennis idag - mer kvalitet än personligheter.
Inlägg #1: Postat: 2004-10-22 12:43:00
Sandra Gustafsson
Och vilka är det jag kommer ihåg? Jo, de gamla´ tomtarna med sina egenheter. Har vi blivit lite för strikta idag kanske? Konstigt, jag tycker det borde vara tvärtom.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-23 20:26:00
Malin Michea
Jag kommer ihåg chilenarna som tog OS-guld. Det var stort. :
Inlägg #3: Postat: 2004-10-24 12:07:00
Inger
Trevlig insidebeskrivning men jag lägger in en reservation för ditt påstående: "Samhället tillåter oss inte att visa våra känslor på samma sätt nu som förr, i alla fall inte på tennisbanan." Är sporten undantagen samhället i övrigt och som just lever på "känslor"? Om det kan man bara läsa pressens krönikörer och vissa av dem orerar gärna med att "mitt förnamn är neuros och mitt efternamn är överdrift".
Inlägg #4: Postat: 2005-02-03 18:35:00
Mysan
Ungefär som med konståkning.I dag gör nästan alla kvadrubblar och flygskär och kast och akrobatik.Man har nästan glömt bort den gamla vanliga dansen i konståkning .
Inlägg #5: Postat: 2007-02-08 19:39:00
Mats TCM
Hur i helvete har jag kunnat missa Mats Wilanders artikel? Jag var själv en duktig junior i tennis en gång i tiden och min stora idol var i.o.f.s Jimmy Connors, men Mats Wilander var alltid nummer två, alla klassiska och episka bataljer mellan Wilander - Lendl följde jag med spänning. Har själv funderat på att skriva en artikel om min barndomsidol Jimmy Connors som faktiskt är en av de största idrottsutövarna genom tiderna, alla kategorier!
Inlägg #6: Postat: 2007-02-08 19:42:00
Mats TCM
Om Wilander läser detta! Tack för alla fantastiska matcher på 80-talet! Den bästa matchen som kanske någonsin spelats inom tennisen är när DU slog Ivan "den förskräcklige" Lendl i US-Open finalen i Flushing Meadows i New York City 1988. 6-4 i femte och avgörande set efter 5 timmars spel! Jag kom ihåg att jag och mina bröder skrek av glädje efter att du slagit in matchbollen!
Inlägg #7: Postat: 2007-02-08 19:47:00
Mats TCM
Sant är att jag gillade Jimmy Connors än mer, ty Connors är vänsterhänt och det är jag med. Så jag försökte alltid "härma" Connors när jag spelade tennis som junior! Connors meritlista är helt otrolig, bra mycket bättre än Björn Borgs. Connors är den ende liraren som vunnit över 100 titlar och han vann långt över tusen matcher på ATP-touren!Men du var nummer två för mig, inte bara för ditt vackra förnamn utan även för att DU var en nåt såinåthelvete bra lirare! Fick du mitt mail förresten?
Inlägg #8: Postat: 2007-02-08 20:56:00
Mats TCM
Jimmy Connors myntade en gång i tiden begreppet: "Jag hatar att förlora mer än jag älskar att vinna". Jag har sett Connors spela en gång nämligen i Stockholm Open 1991. Gissa om man som liten pojk och tennisjunior var imponerad av "gubben" Connors och då var han ändå 40 år och fortfarande en världsspelare sedan 21 år tillbaks. Connors har vunnit dubbelt så många turneringar som Borg. Men Wilander slog han aldrig. Wilander är den ende spelaren som aldrig förlorat mot Connors.
Laddar...