Manshatarkrönika

Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #61: Postat: 2004-10-20 17:48:00
Sanningsägaren
...du måste skämta...det är först när kvinnor slutar tjata och hänga ut sitt mannahat på allmän tork, som kvinnorna kommer att dela samhället med männen...problemet är kvinnorna, det är dem som kämpar emot varandra...

i dagens samhälle så lägger demokratin i den mån den existerar på den förtrycktes sida...så är kvinnorna det...så behöver dem inte tjata och vråla och slåss...ta det lugnt...
Inlägg #62: Postat: 2004-10-20 18:06:00
Sune
Det snackas om mansvåld och jag vet inte allt. Jag har sett kvinnor vigla upp män att slåss, att gå deras ärenden. Genom att dela upp i män resp kvinnor och försöka skuldbelägga den ena eller andra gruppen löser inga problem. Generaliseringar döljer de verkliga problemen och hindrar oss att finna en lösning.
Inlägg #63: Postat: 2004-10-20 18:42:00
Anna Drangel
Josefine, bra skrivet. Lite långt kanske - ivarje fall verkade det vara en del läsare som inte klarade av att läsa så här många ord - dessmindre att kommentera. "De "orkade" helt enkelt inte" kommentera innehållet, skrev de. Så är det väl med vissa sanningar - dom tigs ihjäl... Rubriken var väl säkert som att hålla upp ett rött skynke för många, sedan tog orken slut...
Inlägg #64: Postat: 2004-10-20 18:51:00
Björn
Ingen har rätt att våldta någon annan, och våld överhuvudtaget får bara användas i självförsvar, och då bara så mycket som nöden kräver. Däremot har vi alla rätt att ha fel. Det måste vi ha, annars skulle vi inte leva i en demokrati. Våldet i samhället är därför mycket värre än stolliga uttalanden från en del feminister.
Inlägg #65: Postat: 2004-10-20 19:38:00
xanax
Om man ska komma åt det ökade våldet mot kvinnor det ökade våldet mot barn, gamla och män är naturligtvis mindre intressant så måste man först ta reda på orsakerna till utvecklingen...tyvärr är det inte möjligt att diskutera seriöst med feminister då dom redan vet att allt ont orsakas av rika, vita, medelålders män...annars kunde man diskutera orsaker som misslyckad integrationspolitik, havererad psyk, missbrukar och kriminalvård ..
Inlägg #66: Postat: 2004-10-20 22:11:00
Peter
Här är ett annat inlägg:
Länk: smedjan.com
Inlägg #67: Postat: 2004-10-21 08:39:00
Kalle
Svårigheten att få män att ställa upp i såna här kampanjer beror naturligtvis på att omvårdande och "att tänka på andra" okända personer inte ses som attraktiva egenskaper hos en man, vilket det gör hos en kvinna. Så problemet ligger i våra könsroller men det visste du förstås redan...
Inlägg #68: Postat: 2004-10-21 14:07:00
Bergmark
I dina punkter sticker i princip bara 4 och 9 ut. Resten handlar i princip om att arbeta politiskt mot våld. Om jag bara hade en aning om hur våldet kunde stoppes så skulle jag nog också jobba för det. Men vad ska man göra? Om det verkligen skulle hjälpa att jag upprepade att våld är helt fel varje dag så skulle jag göra det. Men ärligt talat så tror jag inte att det hjälper. /forts
Inlägg #69: Postat: 2004-10-21 14:32:00
Cim Efraimsson
Tack för din krönika. Du inspirerade mig att skriva en egen. Ja, du och Marcus Ottoson, din svurna fiende förmodar jag. I ärlighetens namn ska jag säga att min krönika kanske inte riktigt utgör en hyllnad till dig. Du kan ju se efter själv.
Inlägg #70: Postat: 2004-10-22 08:46:00
Personangrepp AB
Självklart ska vi starta insamlingar till förmån för de stackars förtryckta kvinnorna i Sverige! Det är mycket viktigare än andra mindre trängande frågor. Kvinnor i Afrika? ingen idé att stärka deras ställning. Dessutom har NEGRERNA fel hudfärg. Det vet alla, det är allmänt känt.
Inlägg #71: Postat: 2004-10-22 15:33:00
Jorun
Väldigt bra skrivet! Välformulerat. Synd att många verkar gå direkt och kommenterar utan att ha läst texten ordentligt.
Inlägg #72: Postat: 2004-10-23 08:47:00
Peter
Jag skulle tro att mycket frustration hos kvinnojuorer orsakas av att så mång förövare blir frikända se dagens DN. De ser en manlig sammanhållning och nonchalans bakom detta. Det är fel. Vi blir alla drabbade av principen att hellre fria än fälla, socialtjänstens fokusering på att hjälpa förövaren och rättsystemets ineffektivitet.
Inlägg #73: Postat: 2004-10-24 10:07:00
Peter
Feminister, tar ni avstånd från massmordsideerna eller är det lite småkul, kittlande, "inte mer än rätt" men orealistikt, väl? Håller ni rent från extremt manshat eller stryker ni det medhårs? Se upp med vad ni blir. Med små steg kommer man till slut en lång väg, åt vilket håll man än går. Länk: flamman.se
Inlägg #74: Postat: 2004-10-24 10:07:00
Peter
Feminister, tar ni avstånd från massmordsideerna eller är det lite småkul, kittlande, "inte mer än rätt" men orealistikt, väl? Håller ni rent från extremt manshat eller stryker ni det medhårs? Se upp med vad ni blir. Med små steg kommer man till slut en lång väg, åt vilket håll man än går. Länk: flamman.se
Inlägg #75: Postat: 2004-10-24 10:07:00
Peter
Inlägg #76: Postat: 2004-10-24 11:57:00
crypto
det är sådana som du som har fått mig att förakta kvinnor. självgoda uppblåsta felfria oupnåliga humorlösa offer. era flytningar stinker. vill ni ha könskrig så ska ni få det.....det enda jag tänker på nuförtiden när jag ser på tv och läser tidningar är att hitta fel hos ert kön och att vinkla tillbaka snedvriden journalistik. alla män är potentiella våldtäcktsmän alla kvinnor är potentiella horor.
Inlägg #77: Postat: 2004-10-24 18:45:00
Razorblade
Tack, du har hjälpt mig i mitt ställningtagande. Gudrun, Winberg och andra lade grunden, men nu har jag äntligen kommit till beslut. Jag kommer hädanefter aldrig mer att lägga mig i bråk och konflikter där någon feminin varelse är inblandad. Jag skulle aldrig kunna leva med vetskapen att den jag hjälpte var feminist och den risken vill jag inte ta.

Tack än en gång. Singel har jag varit länge och nu känner jag mig äntligen frigjord från den ansvarstagande mansrollens ok.
Inlägg #78: Postat: 2004-10-24 23:57:00
Mona
Klockrent!! Suveränt!
Inlägg #79: Postat: 2004-10-25 06:34:00
BO
Sura mensfia!
Inlägg #80: Postat: 2004-10-25 11:35:00
Magnus
Problemet är alkoholen. Det är det som gör män till såna jävla svin som slår sina kvinnliga motparter. Skulle folk börja använda den underbara örten cannabis skulle vi slippa den allra största majoriteten av kvinnovåldet. Jag har gjort mitt val och det är inte lösningsmedel jag häller i mig utan en fantastisk ört som alltför många är rädda för pga propaganda
Showing page 4 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...