Manshatarkrönika

Showing page 5 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #81: Postat: 2004-10-25 13:38:00
EB
Jättebra! Med så många konkreka idéer är det ingen som kan smita! Vi har alla ett kollektivt ansvar för att samhället ska bli bättre. Det kommer bara att bli sämre om vi kollektivt smiter och gömmer oss bakom "det var ju inte jag".
Inlägg #82: Postat: 2004-10-26 13:14:00
Jörgen Öhlund
LÄS:
Länk: pitea-tidningen.se

norrland kan man lita på!
Inlägg #83: Postat: 2004-10-29 12:27:00
Sten
Jag håller med om att våld mot Kvinnor är oacceptabelt, liksom våld mot barn, gamla och jämnåriga oavsett kön. Man kan däremot inte åtgärda ett övergripande problem genom att fokusera på ett av delproblemen. För att bli starka i sin kamp krävs uppslutning och för detta så måste målet vara "stort". Alltså så handlar det om att bekämpa våldet i samhället i första hand för då löser de flesta delproblemen sig själva.
Inlägg #84: Postat: 2004-11-03 17:04:00
Daniel Wijk
Och vem tar ansvaret för kvinnor som förgriper sig på sina barn? Är det också mäns fel? Är dessa kvinnor egentligen män innombords då?

Att män får nog och säger ifrån är väl inte så underligt, vad skulle du göra om någon pratade om att du skulle ta ansvar för att ett barn blir våldtagen av sin mamma? Detta händer i sverige, idag, varje dag. Är det ditt fel som kvinna?
Inlägg #85: Postat: 2004-11-05 17:02:00
m
Jag har inte blivit såhär förbannad på länge, tack gud för Cims atikel i Sourze! Aldrig kollektvt ansvar, min fina underbara kille ska fan inte betala för de svin som slår sina kvinnor. Dessutom åker killar på mer stryk än tjejer. Allt det här är bara ren bullshit. Inte så konstigt att ingen orkar höra på er längre.
Inlägg #86: Postat: 2004-11-05 17:07:00
johanna
Tjejen som skrivit artikeln medför bara ännu större glipa mellan könen. Grundtankarna är precis desamma som hos alla manshatande feminister med penisavund, dvs att kvinnan är SÅ förtryckt och ett offer, männen är en barbarisk massa som måste hållas under uppsikt. Jag hoppas denna feminism dör ut precis som alla andra politiska trender.
Inlägg #87: Postat: 2004-11-09 11:34:00
Marlene Karnerfors
Jag ställer mig gärna brevid dig och skriker ut min avsky mot våldet som riktar sig mot kvinnor, våldet mot barn, våldet mot homosexuella, våldet mot gamla och över huvudgtaget våldet i sig.
Det finna INGET som någonin ger en människa rätten att slå en annan oavsett om det är kvinna mot man, man mot kvinna, vuxen mot barn.
ALLA måste ta ansvar för att få det att sluta.
Inlägg #88: Postat: 2004-11-23 18:46:00
Olov
Okej, jag tar om inte ansvar så gärna aktion mot. Har ingripit vid en kvinnomisshandel och det kanske hjälpte lite. Men jag ställer hellre upp i en aktion mot allt våld - oavsett vem det drabbar. Ingen ska behöva råka ut för det.
Inlägg #89: Postat: 2004-11-23 21:32:00
eva lupin
Tack for en superbra artikel. En san som satte ord pa det jag inte lyckats formulera an.
Inlägg #90: Postat: 2004-11-24 20:28:00
Anders Klasson
Dom flesta våldtäckter begås av
invandrare, därmed inte sagt att
alla invandrare våldtar,men den
statistik som media vägrar redovisa
öppet talar sitt tydliga språk.Så
länge ni envsas med att rösta på
det där avskummet och förrädarpacket till politiker ni brukar
rösta på istället för att rösta Nationellt så har ni i mångt och mycket er själva att skylla.Det finns
partier som är kapabla att stoppa
alla våldtäckter, men ni är ju
hjärntvättade av media att inte
rösta på dom.
Inlägg #91: Postat: 2004-11-24 20:45:00
Anders Klasson
Dom där Sagorna tant Gudrun och
andra VänsterFeminister berättar
för er att "det är den vite mannens
fel att den svarthårige mannen
våldtar" hjälper er inte. Om ni skulle
utrota alla Vita männ som tant
Gudrun och hennes små vänner vill
så blir inte våldtäckterna färre för det, snarare skulle dom då öka
lavinartat. MVH: Anders Klasso
Inlägg #92: Postat: 2004-11-25 01:59:00
Deus Mortem
Dubbelt så många män som kvinnor i Sverige begår självmord. Eftersom frekvensen självmord hos en folkgrupp närmast skulle kunna ses som en indikation på graden välmående hos den, och det nu förefaller sig så att fler män tar livet av sig, så ser jag ingen som helst trovärdighet i påståendet att kvinnor i dagens samhälle skulle må sämre än män, vilket mediafeminismen hävdar.
Inlägg #93: Postat: 2004-11-25 02:04:00
Deus Mortem
Tilläggas bör även att misshandel av det oprovocerade slaget oftare drabbar män än kvinnor, enligt statistiska undersökningar. Borde man då rent generellt inte skrika mer om våldet mot män? Visst är det oftast andra män som utför våldet, men de "oskyldiga" killarna blir det inte mindre synd om bara för att förövarna är av samma anatomiska uppbyggnad. Din artikel, då den inbegripen våldet mot endast kvinnan, blir därför inte vidare genomtänkt.
Inlägg #94: Postat: 2004-11-25 02:09:00
Deus Mortem
Att skylla på män ligger i tiden. Att skylla på invandrare gör det inte!
Hit och dit ältas statistik kring kvinnomisshandel. Vad jag finner lustigt är att man uppenbarligen har ett behov att förenkla problemlösningen genom att dela in i grupper, men att man trots detta aldrig någonsin i media nämner hur överrepresenterade invandrare är bland våld mot kvinnor.
Inlägg #95: Postat: 2004-11-25 02:16:00
Deus Mortem
Att skrika ut manshatpropaganda för att vissa kvinnor faller illa på grund av illgärningsmän är ungefär lika rätt som att hata alla kvinnor för att ett antal av dem är korkade feminister, och inte tycker du väl att det på något sätt vore rätt? Din artikel saknar augitiv formalia.
Inlägg #96: Postat: 2004-11-30 09:43:00
PiaH
Fantastiskt! Klockrent! Så härligt tydligt! Äntligen någon som satte ord på mina tankar! Jag orkar tyvärr inte läsa alla inlägg i debatten, då så många helt missat vad artikeln handlar om - jag ville bara förmedla en gammal 43 feminists tacksamhet till Josefin! Go girl!
Inlägg #97: Postat: 2004-11-30 21:23:00
Antifeminist.nu
"En man i timmen våldtar en kvinna": det blir ju 8784 kvinnor våldtagna av 8784 män per år. Vad fick du detta ifrån? Varför ljuger du josefine?
Inlägg #98: Postat: 2004-12-13 22:47:00
Slim
Den dag det inte längre är straffbart att peka ut bögarna som kollektivt skyldiga till aidsepidemin, den dagen har ni feministsuggor min välsignelse att göra alla män kollektivt ansvariga för vad som helst, inte förr.
Inlägg #99: Postat: 2004-12-16 16:32:00
Agnes
FANTASTISKT BRA!
Showing page 5 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...