Manshatarkrönika

Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Inlägg #41: Postat: 2004-10-19 20:33:00
Sunny
En suveränt bra artikel som kändes ända ner till magen!
Inlägg #42: Postat: 2004-10-19 20:36:00
Pepsi
Kvinnors längtan efter reaktioner driver feminismen. Eftersom man inte kan få några reaktioner från psykopater som misshandlar kvinnor, ger man sig på oskyldiga som undrar vad fan de gapar om, därmed har de fått sitt behov tillfredställt, en reaktion.

Feminism är en jävla fascistideologi.
Inlägg #43: Postat: 2004-10-19 21:07:00
Mia Sjögren
Jag kan bara säga: bättre än så här kan det inte sägas, Josefine! Det var detta som Gudrun Schyman missade att säga.
Inlägg #44: Postat: 2004-10-19 22:01:00
hanna
riktigt bra!
Inlägg #45: Postat: 2004-10-19 22:37:00
Andreas B
Helt okej artikel! Men att ledande feminister faktiskt odlar ett manshat och är stolta över det dokumenterade jag i min artikel "Det mediala manshatet". Det är alltså inget fritt påhitt utan fakta.
Inlägg #46: Postat: 2004-10-19 23:29:00
Fanten
Du är precis lika sjuk som alla andra som försäker lägga skulden på alla män. Du står där som kvinna och pekar ut alla män men vad gör du igentligen för att förbättra situationen? Det enda du gör är att sprida hat mot alla män. Inte bara mot dom som är våldsamma utan mot alla. Jag föraktar alla typer av våld till skillnad från dig.
Inlägg #47: Postat: 2004-10-19 23:33:00
Lex
Vi är alla nyttiga idioter till maktens män och kvinnor! De måtte njuta nu när en sådan här fråga får sådan genomslags kraft och ställer grupper mot grupper. Grupper som inte har den ringaste anledning att stå emot varandra i en sådan här fråga. --Forts.
Inlägg #48: Postat: 2004-10-20 00:32:00
Alf Carlsson
Om någon förgriper sig mot hundar, bögar, barn, kvinnor, män, kommunala busshållplatser, träden, småfåglarna etc etc, så reagerar jag mot det - Varför kan jag inte ha en bredare uppfattning om vad som är rätt och fel? Vad mer än enfalden får feministerna att inbilla sig att jag ska viga mitt liv åt just deras frågor? Jag kan säga att det sista jag någonsin kommer att göra är att sätta mig i "cirklar" med de punkter som Alvunger räknar upp.
Inlägg #49: Postat: 2004-10-20 00:46:00
Marcus P
Du har förstås helt rätt. Men - att du orkar. Och på Sourze dessutom. Gör du det för att härda dig?
Inlägg #50: Postat: 2004-10-20 01:14:00
Oscar Danielsson
Med tanke på vad du skrev har du då ingen rätt att klaga på om man inför en speciell kvinnoskatt för att kvinnor misshandlar män och bryter ner mäns psyke? Lustigt nog har detta inte förts fram av den så "jämställda" feminismen...
Inlägg #51: Postat: 2004-10-20 01:28:00
Robert
Missförstå mig rätt för jag tyckte artikeln var rätt ok, men jag kommer att engegera mig i kampen mot kvinnors våld mot män eftersom jag utgår från mina erfarenheter. Dock, den dag jag ser en kvinna bära en t-shirt där det står "stoppa kvinnors våld mot män" eller läser en sån artikel av en kvinna ska jag gladeligen ta på mig en dito "stoppa mäns våld" tröja.
Inlägg #52: Postat: 2004-10-20 02:08:00
Osiris
Låt mig börja med att säga att du har rätt vad gäller att Alla människor ska ta ansvar. Och att den sidan feminister visar utåt är inte så femenin. Nu till poängen. Ska alla män betala mord skatt för alla barn o vuxna också. Nä. Tror inte det. Den enda och egentligen rätta lösningen är att man verkligen kommer ut med att all våld mot mänskligheten inte får gå ostraffad. Det skrattretande hur löjligt straff system som finns i Sverige. Hjälp mänskligheten inte bara kvinnor.
Inlägg #53: Postat: 2004-10-20 02:09:00
Osiris
Låt mig börja med att säga att du har rätt vad gäller att Alla människor ska ta ansvar. Och att den sidan feminister visar utåt är inte så femenin. Nu till poängen. Ska alla män betala mord skatt för alla barn o vuxna också. Nä. Tror inte det. Den enda och egentligen rätta lösningen är att man verkligen kommer ut med att all våld mot mänskligheten inte får gå ostraffad. Det skrattretande hur löjligt straff system som finns i Sverige. Hjälp mänskligheten inte bara kvinnor.
Inlägg #54: Postat: 2004-10-20 06:57:00
sphincter
Okej, men varfor begransa det till bara kvinnomisshandlare? Varfor inte gora samma sak med alla andra brottslingar? Bankranare, snattare, skattefifflare, fartdarar och terrorister?
Inlägg #55: Postat: 2004-10-20 08:02:00
Sören
Problemet är att alvunger inte tilåter män att ta ansvar. Vi är många män som förstår att det bästa sättet att skydda kvinnor är att återinföra de gamla könsroller.

Men på det öret vill hon inte lyssna.

Därför kan vi inte ta ansvar.

Alvungers analys av könsrollerna är genomgripande fel i alla avseenden.
Inlägg #56: Postat: 2004-10-20 09:28:00
nickel
Ibland låter det på diskussionerna som att våldtäckt och hustrumisshandel inte vore kriminellt och straffbart... det är det ju, så jag förstår faktiskt inte riktigt vad samhället och vi som inte utför de här brotten rent praktiskt kan göra. Din lista med åtgärder känns felriktad eftersom den inte på något sätt riktar sig mot de som faktiskt utför brotten utan mot oskyldiga smågrabbar.
Inlägg #57: Postat: 2004-10-20 09:59:00
Onda kvinnor
Män är våldsammare men kvinnor är elakare! Därav våldet!
Inlägg #58: Postat: 2004-10-20 10:38:00
pUs
Det är inte upp till dig, eller någon annan, att diktera för mig på vilket sätt jag bör agera för att bidra med min del till det som vi väl alla borde ha som mål - dvs att ingen, oavsett kön, misshandlas överhuvudtaget. Det viktigaste är att vi vill dit. Jag behöver inget alibi för mina åsikter. Vilket inte heller några fritt tänkande människor borde behöva om deras avsikter är rena.
Inlägg #59: Postat: 2004-10-20 14:49:00
Kalle
Det är konstigt... Män som grupp brukar ju bli beskyllda för att sluta sig inåt och inte vilja tala om känslor och personliga problem. Nu när vi för en gångs skull pratar om våra känslor, så är inte det heller bra!
Inlägg #60: Postat: 2004-10-20 15:27:00
david
Jag tänkte formulera mig bättre så jag ägde varje liten bit i din själ och förmåga att försvara dig, men jag orkar bara inte. Du är fan bara helt blåst. Att misshandla någon är olagligt. Att tvinga andra att göra som man själv vill på deras fritid är fan värre. Om något är olagligt har vi nät i sverige som skall hindra sånt, om dom inte fungerar så är det "dom" det är fel på.
Showing page 3 of 5: 1  2  3  4  5
Laddar...