Mäns våld - nej, feministers misshandel

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2004-10-18 01:13:00
Marcus
*ler* Man är ingert man väljer att bli, lika lite som Jude, homosexuell eller arag. Feminist är något man väljer att bli eller inte vara. Feministen har ett val att kalla sig feminist eller jämställdhetsträvare.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-18 01:17:00
suckat
sluta med *ler* och annan lunarstorminterneska. snälla *ler inte*
Inlägg #3: Postat: 2004-10-18 01:19:00
Marcus
Feminismen företrädare är ofta om inte manshatare så i alla fall alltid arga på män, vilket jag skriver i min artiklel. Gränsen mellan illska och hat är hårfin och illska är ofta lika skadligt som hat, kanske skulle jag betonat illskan mer ?!
Inlägg #4: Postat: 2004-10-18 01:25:00
Marcus
Jag kan kritisera feminismens företrädare Linda skugge och Maria Pia Boetius för deras illska och för att dom därigenom sanskinoerar manshat. Och jag kan kritesera varje enskilld feminist för ojämställdhet. Feminismen är ojämställd.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-18 01:27:00
Marcus
Till Suckat. Du jag *log* innan Lunarstorm.... :-
Inlägg #6: Postat: 2004-10-18 01:28:00
Miro
Du kan även gå om gymnasiet och lära sig svenska, det skulle underlätta för oss läsare.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-18 01:31:00
Marcus
Lära "DIG" svenska heter det.... håll reda på vem du adresserar till :-

Men jag vill att ni läsare skall använda era hjärnor och kreativitet inte era "det var bättre förr fasoner" :-
Inlägg #8: Postat: 2004-10-18 01:56:00
Biff
Johannes, om du funderar på ditt eget inlägg en stund, är jag säker på att du upptäcker den bristande punkten i detta. Män har inte tillräkligt många gemensamma nämnare för att kunna kallas "grupp", medan feminismen är en ideologi, varför dess medlemmar därför automatiskt hamnar i denna som just en grupp. Hur feministtjejerna är när de lägger sina feministiska åsikter åt sidan är en annan femma.
Inlägg #9: Postat: 2004-10-18 01:56:00
Micke
Tack för en bra artikel. Att uppnå ett jämställt samhälle är en mycket viktig fråga. Men ett jämställt samhälle är tyvärr inte vad vi är på väg mot med dagens feminism och den ilska som den bygger upp. I den skepnad den har idag bygger den ett större gap mellan kvinnor och män istället för att förminska det.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-18 02:05:00
Marcus
Det är sant. Gapet växer större och större varje dag.. Jag känner det själv. Så även gapet mellan makthavare och vanligt folk.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-18 08:46:00
Johannes Jakobsson
Biff, Marcus: Ni har säkert rätt, det kanske är enklare att kollektivisera feminismen än vad det är att kollektivisera männen som grupp. Samtidigt tror jag inte att det är feminismen i sig som gjort skada i det här fallet, utan människor som agerar inom den ram som de kallar för feminism. Jag tycker själv att jag är feminism, dock bara inom den mening som jag menar var den ursprungliga: jämlikhet.
Inlägg #12: Postat: 2004-10-18 08:48:00
Johannes Jakobsson
Jag tycker personligen inte att det här med att vara feminist, eller jämställd som Marcus vill kalla det, är en så hemskt speciellt. Det handlar bara om att bemöta människor som människor och inget annat. Tyvärr så kommer feminismen på tapeten genom människor som Skugge, som får betalt för att vara arga, vilket jag tycker ger en lite onyanserad bild av ideologin.
Inlägg #13: Postat: 2004-10-18 08:49:00
Johannes Jakobsson
Personligen tycker jag snarare att man får tala om _feminismer_ än feminism. Men det gör genast en diskussion i ämnet mycket mer problematisk och svårhanterad.
Inlägg #14: Postat: 2004-10-18 08:50:00
Johannes Jakobsson
Skulle ha fortsatt, måste rusa till bussen... hej!
Inlägg #15: Postat: 2004-10-18 09:15:00
Marcus
Vad är feminismen? Feministerna eller feminismen i sig? Hur du än vänder på det blir alltid feminismen ojämställd och den har alltid utrymme för manshat. Det spelar inte någon roll om du pratar om feminismen, feminister eller om feminismer. alla är ojämställda och har utrymme för manshat.
Inlägg #16: Postat: 2004-10-18 09:16:00
Marcus
Johannes Det finns en enkel lösning på alla dina problem pressenterad i min artikel. Sluta att kalla dig feminist och kalla dig jämställdhetsträvare. Då slipper du varje gång förklara vad du menar och slipper hamna i ändlösa diskussioner. Och framförallt så slipper du vara med under samma namn som diverse manshatare
Inlägg #17: Postat: 2004-10-18 10:39:00
Mattias
Feminismen som rörelse har en historia där man eleverat kvinnor som grupp iaf i Sverige till en nivå som ur jämställdhetssynpunkt är den högsta någonsin. Det känns konstigt att man nu, när vi fortfarande har en bit att gå, måste omformulera den ursprungliga problematiken: Män är ovanför kvinnor. Snarare än att sänka män vill man väl? lyfta kvinnorna. Feminsmen har valt sida. Därför namnet.
Inlägg #18: Postat: 2004-10-18 10:42:00
Mattias
Alla försök att döpa om feminismen är bara desperata försök från den grupp som har något att förlora på att feminismen lyckas uppnå sitt mål: Män med makt. Män som vill ta plats Marcus? och vill tävla om plats med så få som möjligt..
Inlägg #19: Postat: 2004-10-18 10:45:00
Mattias
Istället för att lägga energi på att offentligt förneka att man slår kvinnor och därför inte vill skuldbeläggas. Inse att män utövar våld mot kvinnor och försök hitta på ett sätt JUST DU kan påverka detta. Tips: dåliga sätt är att förneka att feminismen gör nytta eller påstå att vi redan är tillräckligt jämställda
Inlägg #20: Postat: 2004-10-18 10:47:00
Lina
Jag tycker att Mattias verkar vara den enda som har fattat vad feminism är.
Hur kommer det sig att det bara är män som för den här diskussionen här förresten?
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...