Mäns våld - nej, feministers misshandel

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2004-10-19 08:57:00
Lina
Äntligen en syster som kan försöka hjälpa mig förklara...
Inlägg #42: Postat: 2004-10-19 08:59:00
Anna Drangel
forts. Problemet kommer ju när vissa inte anser att det ojämställda samhället feminister pratar om existerar. Feministerna fabulerar. Det är snarare så att det är männen det är "synd om". Feministerna är elaka och hittar på. Dom är bara ute efter hämnd.
Inlägg #43: Postat: 2004-10-19 09:03:00
Anna Drangel
Jag kan samtidigt förstå Marcus frustration. Han har suttit och hört på sin mamma och hennes väninnor som "pratat skit" om männen. Problemet är att han är ju man fast han var ett barn. Det blir säkert en oerhörd konflikt inuti. Alla män är skit - jag är man - alltså är jag skit...
Inlägg #44: Postat: 2004-10-19 09:06:00
Anna Drangel
forts: Det kan nog bli problem för män som får sig en sån självbild. Det är så oerhört viktigt att män förstår att alla feminister inte är manshatare. Precis lika viktigt som att förstå att alla män inte är kvinnohatare. Det är på den punkten vi måste föra debatten.
Inlägg #45: Postat: 2004-10-19 16:25:00
Marcus
Mattias... Jag försöker inte omdefinera feminismen. Jag försöker avskaffa den.
Och jag håller inte med dig i din världsbild
Inlägg #46: Postat: 2004-10-24 23:04:00
elin
precis anna.jag tror det är viktigt för marcus att också undersöka omständigheterna under vilka hans plågoandar levde samt kvinnors i allmänhet.när man upplever sig illa behandlad kan man ta sig an extrema, mörka åsikter.många är de föräldrar som behandlat sina barn som marcus.många är de barn, som marcus, som för traditionen vidare genom illasinnade generaliserande och oförståelse inför situationen som råder.
Inlägg #47: Postat: 2004-10-24 23:04:00
elin
hur tror du att mammas väninnor egentligen mådde och varför?jag är obotligt trött på detta "jag-behandlades-illa-av-feminister-och-därför-skall-feminismen-bort".feminismen är inte en ideologi som fast tillskriver hur man skall vara och tycka - den är inte en ideologi över huvud taget.feminism är ett slags medvetande.
Inlägg #48: Postat: 2004-10-24 23:06:00
elin
och den började utifrån kvinnorna eftersom vårt perspektiv är oumbärligt för ett icke-patriarkalt samhälle.feminismen är här för att tillföra perspektiv som må ändras med tidens gång. till marcus: precis som du. men du skulle hjälpa många fler människor om du skrev personligen till de som behandlat sina barn som dig.för det har inte med feminism att göra.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...