Älgslakten - den heliga kon

Den här tråden diskuterar artikeln Älgslakten - den heliga kon.
Inlägg #1: Postat: 2004-10-16 11:51:00
Militant
Du säger att älgen har en sportslig chans när jägaren sitter där själv med sin bössa. Jag håller inte med. Så vitt jag vet så har inte älgen nåt att försvara sig med. Det enda den kan göra är att springa, i fall den ens märker att någon är där. Kanske är det då redan försent när den märkt att en människa var i närheten.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-16 13:33:00
juryn
Som vanligt skriver N.B. en artikel som bygger på eget tyckande, fördomar och trist attityd. Det är okej, men inte om man kallar sig journalist. Ett hafsverk. Men vem vet, hade det varit ett betalt knäck hade hon kanske hängt med ett jaktlag några dagar, intervjuat båda sidor och gett en mer nyanserad bild av problemet? Kanske t.o.m. förslag på lösning, till vad det nu var som var problemet.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-16 16:48:00
Jörgen Öhlund
jag tyckte artikeln var rolig att läsa, verkligen. vet däremot att aftonbladet har fruktansvärt kass journalistik, men såhär dålig brukar den väl egentligen inte vara, va?
Inlägg #4: Postat: 2004-10-16 17:01:00
Malin Michea
Jag vet inte mycket om älgjakt...inte mycket alls, faktiskt, men måste man inte skjuta av ett antal älgar per år för att hålla beståndet nere? Eller har jag rört till det? Jaja, tacksam för svar.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-16 17:16:00
H. Reis
Snälla du, bara genom att producera en text som denna diskvalificerar du dig själv.
Du verkar inte ha ett hum om vad du skriver. Säkerligen är det så att du som så många andra är fanatisk, och i ditt fall riktar sig detta mot allt vad jakt heter.
Följ med ngn jägare ut i skogen, kanske du kan lära dig ett och annat.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-16 23:09:00
Marcus
Men om du skall ha rätt att plocka svamp så har väl män rätt att jaga. Människan är ju samlare och jägare. Du samlar. Männen jagar... ni får väl samsas.
Du blir arg på jägarna jägarna blir arga på svamplockarna. Jag kan inte se att den ena är värre en den andra.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-16 23:18:00
hunter
Om man nu är så inbiten svampplockare, kan man plocka svamp på andra tider än just själva älgjakten.
Oj! Det bet visst!
Tycker nog att Ninna Bengtsson skall söka upp ett jaktlag och få en bättre verklighetsuppfattning. Bara det som du skriver att det är berusade jaktlag, hetsande hundar, skadeskjutna djur och den traditionella jaktnubben, gärna två eller flera. Prillan under läppen. Det var säkert tjugo år sen det existerade.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-17 01:06:00
Erwin
Jag håller helt med dej. Skicka ut jägare i skogen och låt några arga veganer jaga dem med hundar och avancerade vapen får de se hur det känns. Brist på empati är först och sist alltid fel.
Inlägg #9: Postat: 2004-10-17 03:38:00
Biff
Inte för att jag har något emot svampplockare, men det rör sig ju helt klart om en sysselsättning för kvinnor med vissnande kvinnlighet och extrem penisavund. Svampar: långa, smala, erekterade, köttiga, och väldigt svåra att få tag på. När de svampplockande kvinnorna väl lyckas få några, måste de granska dem noga ur varje tänkbar vinkel, innan de slutligen stoppar dem munnen.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-17 04:10:00
Jörgen Öhlund
kom upp till norrland. där ryms alla. och skulle du träffa på en jägare kanske han kan berätta för dig hur man uppför sig i skogen. eftersom våra jägare oxå är våra skogsvårdare. men det visste kanske inte svampplockerskan. som tror att man kan vandra i vilken skog som helst utan att veta om att den DÖR om man inte tar hand om en. och i det ingår jakten.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-17 09:20:00
Elias Bröms
BRA SKRIVET!
Inlägg #12: Postat: 2004-10-17 10:55:00
Emanuel
MYCKET BRA SKRIVET Håller med fullständigt jakten har blivit en rikemansjakt med fylla och elände annat var det förr när man gick ut med hunden och var kanske 2-4 personer .......
Inlägg #13: Postat: 2004-10-17 13:12:00
Sten Lindqvist
Bra rutet! Vi är många som håller med.
Inlägg #14: Postat: 2004-10-17 14:07:00
Jägarmördare bör spärras in!
Jägare Sadistiska mentalsjuka djurmördare!
Inlägg #15: Postat: 2004-10-18 13:34:00
per W
Allemansrätten är fantastisk, den ger dig rätt att vistas på annans privata mark, plocka bär och svamp. Du får nog finna dig i att den också upplåts till jakt några veckor om året. Dina "penisteorier" är inte värda några kommentarer
Inlägg #16: Postat: 2004-11-02 03:56:00
Pedrelo
Jag funderar på att mass-droga alla små-själar med syllisar,så att älgfamiljen över huvud taget har en chans att bli respekterade för det fantastiskt fina o betydelsefulla väsen det är.ta med så många kära tankar du förmår.älgarna vill ha frihet här i si
Laddar...