Samtycke eller sexuella övergrepp?

Showing page 3 of 3: 1  2  3
Inlägg #41: Postat: 2004-10-16 17:02:00
Mia Sjögren
Att diskutera med CL kommer inte att ändra hans inställning, märker ni inte det? Det är helt meningslöst.
Inlägg #42: Postat: 2004-10-16 17:07:00
CL
29: Det riktar sig mot kvinnor ganska ofta. Enligt vetenskapen så verkar det som om det handlar om ärftliga drifter till viss del. Läs Theo Sandforts & Bernards studier så får du lite mer inblick.
Inlägg #43: Postat: 2004-10-16 17:11:00
Lelwani till Mia
Jag får låna den boken. Mitt svar handlade inte om sexuella förövare i sig, utan om parafili i allmänhet. Jag kan mycket väl tro att patienterna på Skogomeanstalten passar in i en sorts aggressionsmodell. Men ickeutlevd pedofili behöver väl inte vara ett uttryck för aggression? Men som jag sagt är jag tveksam till psykologiska förklaringsmodeller på hela gruppen utlevd, ickeutlevd, genuina pedofiler, incestuösa fäder osv. Men jag skulle gärna vilja ha en diskussion med dig via mail, om du vill?
Inlägg #44: Postat: 2004-10-16 17:15:00
Lelwani till Mia
Så rätt, CL kommer inte ändra åsikt för han är djupt övertygad. Jag har som sagt diskuterat med honom i flera olika diskussioner vid det här laget. :
Inlägg #45: Postat: 2004-10-16 18:08:00
Biff
CL, angående svar 38; du har fel här. 12-13 åringar klär sig utmanande endast för att göra revolt mot föräldrarna. De vill visa föräldrarna att de inte är barn längre. Detta är en fakta, och inget du kan argumentera mot. Man kan prata om sex med vem som helst, utan att denne får nog. Det har ingenting med "ovetande" att göra.
Inlägg #46: Postat: 2004-10-16 18:09:00
Biff
Svar 39: Orgasm och sex är inte samma sak. Orgasmen är en rent fysisk känsla, medan ett samlag innehåller många olika slags känslor som ett normalutvecklat barn inte är redo för. Barn kan alltså njuta av känslan av orgasm, men det mår ändå dåligt av alla komplicerade relationer och anknytningsteorier som ett samlag medför. Svar 42: "Ganska" ofta? För att dina teorier ska stämma, räcker det inte med "ganska" ofta.
Inlägg #47: Postat: 2004-10-16 18:09:00
Biff
Finns det några siffor på hur många av de pojkar som haft positiva erfareheter av "sexuella relationer" med män, som efter puberteten varit homosexuella? Det är helt uppenbart att du har en mycket underlig syn på sex. Du verkar tro att ett samlag endast innefattar fysiska rörelsemönster som att kramas, pussas, knulla, få orgasm och gå hem. Inte heller har du förklarat vad en "sexuell relation" är. Förmodligen för att du inte vet.
Showing page 3 of 3: 1  2  3
Laddar...