|
Inlägg #21: Postat: 2004-10-15 18:07:00
|
|
CL |
Biff, Vi håller ofta barnen ovetande om det sexuella så länge vi kan och är ofta fördömmande till allt vad åldersskillnad i sexuella relation heter. Ett barn som inte vet vad en sexuell relation igentligen är kommer inte spontant vilja ha en sådan lika lite som den spontant skulle börja räkna på komplexa tal. Men ger man barnen den kunskapen så är det faktiskt så att många barn väljer att ha en sådan relation.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-10-15 18:11:00
|
|
CL |
Du är inne på att i vissa fall så är en sexuell relation bättre än ingen relation alls och det är helt korrekt. Det finns sådana fall där pedofiler får en föräldra roll. Detta är dock bara en typ av väldigt många olika fall. Det finns t.ex. relationer där barnen inte vill ha en relation utan bara sex och ibland bygger det på en vänskaps relation som leder till sex o.s.v.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-10-15 18:13:00
|
|
CL |
Tommy : Eftersom jag är över 20 så kan jag aldrig ha sex med en 13 åring lagligt så det spelar absolut ingen roll vad föräldrarna eller barnet själv tycker ur laglig synpunkt.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-10-15 18:17:00
|
|
CL |
Malin : Incest är en separat vetenskap med helt andra förutsättningar. Personligen har jag inget intresse av att legalisera incest. Det finns visserligen incest förhållanden som har fungerat men incest skilljer sig från utomstående förhållanden och bör diskuteras separat. Men det kan faktiskt vara så att du hade blivit störd ändå. Du har ju aldrig berättat vad som hände så det är ju svårt att veta.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-10-15 18:21:00
|
|
CL |
Malin : Jag älskar barn. Detta är en självklarhet för mig och om du tror att du kan provocera mig så har du fel.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-10-15 19:40:00
|
|
Biff |
CL, för det första har du inte svarat på vad du menar med "sexuell relation", och för det andra hålls barn inte ett dugg ovetande om sexualitet. Garanterat hundra procent av alla tioåringar vet exakt vad ordet "knulla" innebär. Och tror du verkligen att en trettonårig tjej klär sig i kort kjol för att hon vill attrahera killar? I svar 21 kläcker du dessutom ur dig något som strider mot hela naturvetenskapen.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-10-15 19:41:00
|
|
Biff |
Att jämföra den nyfikenhet för sex som utvecklas under pubertet och adolescens, med lusten att räkna komplexa tal, är rent ut sagt så jävla korkat att jag häpnar! Jag är helt säker på att även du själv inser omöjligheten i jämförelsen och lämnar den därför. Angående svar 22: Här förkastar du alltså kausalitetsprincipen. Du fokuserar ett extremt litet antal barn, placerar dessa ur sin utvecklingskontext, och förklarar dem normala.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-10-15 19:42:00
|
|
Biff |
Att det överhuvudtaget skulle finnas en ORSAK till att de vill ha en "sexuell relation" verkar inte bry dig ett dugg. Istället ser du det som om de kommit längre i sin utveckling än andra barn, som om utveckling var en slags tävling där vinnaren är den som provar allt först. Dessutom verkar dina exempel bara handla om relation mellan män och pojkar. Har du aldrig funderat på paradoxen mellan homosexualitet och darwinism?
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2004-10-15 19:42:00
|
|
Biff |
Om vissa barn, som du säger, från födseln bär omkring ett oupptäkt intresse för "sexuella relationer" eller att fortplanta sig, hur kommer det sig att detta intresse aldrig riktar sig mot kvinnor? Och för att ta det ur ett butlerianskt queer-perspektiv; om människan är totalt formbar av samhället, och samhället har heterosexualitet som norm, varför skulle unga pojkar söka sig just till män för "sexuella relationer"?
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2004-10-15 19:43:00
|
|
Biff |
Och till sist CL, för att åter påminna dig, du påstår dig vara emot incest, samlag och övergrepp. Vad är det då du propagerar för. Du har en benägenhet att mynna ut i uttryck som "sex", och "barn vill ha sex". Om du verkligen är emot detta, varför försöker du då bevisa att barn vill ha sex, och varför lyssnar du inte på motbevisen?
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2004-10-15 20:29:00
|
|
Lelwani till Biff |
Personligen så kan jag inte tänka mig att ett prepubertalt barn kan överhuvudtaget vilja ta initiativ till sexuell kontakt med en vuxen. Såvida inte barnet fått lära sig via tex övergrepp tidigare att det är vad som förväntas sexualiserat beteende?. För mig är det iaf väldigt främmande att något sådant skulle ske på ett barns initiativ. Men jag känner ändå att jag måste påpeka att 15-25 av pedofilerna är kvinnor så det är alltså inte bara män som har ett intresse av sexuell kontakt med barn.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2004-10-15 20:30:00
|
|
Lelwani till Biff |
Det är pederasterna män som gillar unga pojkar som är dominerande inom pedofillobbyn och ofta de som skrivit böcker om ämnet. De är även energiska och pumpar ut studie efter studie. En stor del av den viktigaste litteraturen som CL bygger sin argumentering kretsar just kring man-pojke-relationer därmed och därför blir det en sådan vinkling. I vissa av dessa studierna som är hörnstenen i CLs argument påstås det till och med att pojkar mår mindre dåligt av övergrepp än flickor.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2004-10-15 20:43:00
|
|
Lelwani |
Den främsta av dessa studierna Rinds metaanalys av sexuella övergrepp har till och med använts vid domstol ett antal gånger för att bla försvara katolska prästers sexuella övergrepp på pojkar. Som att det inte var så farligt därför borde straffet inte bli lika allvarligt. Hur som helst har APA tagit tillbaka studien och förkastat den efter ett stort ramaskri från allmänhet och forskare.
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2004-10-15 21:24:00
|
|
Malin Michea till CL |
Mhm yeah right...,
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2004-10-16 10:54:00
|
|
Mia Sjögren |
Enligt psykodynamisk teori är pedofili ett uttryck för aggression, INTE kärlek.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2004-10-16 16:39:00
|
|
Lelwani till Mia |
Själv tycker jag som sagt den teorin rörande parafili och inte bara pedofili dvs som en form av konfliktlösning vara väldigt insiktslös. För om man tror på den teorin anser man alltså samma sak om homosexuella och bisexuella? Båda dessa sexualiteter var nämligen klassade som parafilier fram till 1972-3. Slutade de då vara en konfliktlösning över en natt? Kanske rent av är så att psykodynamisk teori fortfarande anser homosexualitet också handlar om aggression och inte kärlek?
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2004-10-16 16:44:00
|
|
Mia Sjögren till Lelwani |
Jag tycker att du borde läsa Kwarnmark som jag hänvisade till tidigare "Förövarpsykologi" för er som inte varit med i tidigare debatt. På Skogomeanstalten, som författarna arbetar på, har de erfarenhet av 200 sexuella förövare. Jag tror nog att de vet vad de talar om.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2004-10-16 16:58:00
|
|
CL |
Biff : 12-13 åriga tjejer är ofta extremt medvetna om hur de skall klä sig för att få uppmärksamhet av det motsatta könet. Vissa gör det helt klart för att attrahera killar. Men när det gäller kunskap så är 7-12 åriga flickor i regel ganska ovetande. Visst, de har viss koll på det hela men de har sällan pratat med en vuxen om det. Man kan prata i timmar med småflickor om sex utan att de får nog.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2004-10-16 16:58:00
|
|
CL |
Om barnen fick tala med vuxna om sex i tidig ålder så skulle de också kunna ta bättre beslut själva. Barn har ingen sexualdrift men kan njuta av sex och få orgasm. Så även om de inte blir kåta som vi vuxna så kan dom mycket väl ha intresse i en sexuell relation.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2004-10-16 16:59:00
|
|
Mia Sjögren till Lelwani |
Dessutom handlar homosexualitet om vuxna människor som väljer att ha sex med varandra, det går inte att jämföra med pedofili, våldtäkter och andra aggressionsyttringar. Att saker har ändrats under historiens gång innebär inte att övergrepp borde eller kommer att klassas som "normalt" eller ok i framtiden.
|
| |