Samtycke eller sexuella övergrepp?

Showing page 1 of 3: 1  2  3
Inlägg #1: Postat: 2004-10-13 15:38:00
Frågande forts.
2. "Vart fjärde pojke och vart tredje flicka hade sin sexualdebut vid 15 eller yngre. Majoriteten hade det vid 14 eller 15 år.", sån här statistik är ganska svår att tolka ur sitt sammanhang, jag vet att när jag var 13 så ville jag ha sex och var nyfiken på det, men samtidigt bombarderades jag med signaler från omgivningen om att jag skulle hålla på mig tills jag var äldre..
Inlägg #2: Postat: 2004-10-13 15:40:00
Frågande forts.
Så min fråga är egentligen vad det är meningen att dessa siffror ska ha för relevans för artikelns innehåll även om jag håller med om att små barn förmodligen inte är särskilt intresserade av att ha sex med vuxna människor eller öht.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-13 16:23:00
Mia Sjögren
Debatten har gått het i kommentarerna till Malin Micheas artikel "Om pedofilpropaganda". Jag tror att man ska läsa denna artikel i ljuset av den debatten.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-13 17:18:00
Sören Wallsten
Pedofilerna säger att barn vill ha sex
med vuxna. Jag försökte med ovanstående siffror visa att barn eller ungdomar inte har så bråttom med det. Det är möjligt att en del av de ville som du, men av olika orsaker väntade.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-13 18:48:00
CL
Som pedofil är jag mycket medveten om att alla barn inte vill ha sex. Hade det varit så hade jag inte haft tid att sitta här och skriva. Men bland äldre barn ca: 10 så finns det bland vissa ett intresse för det sexuella. I yngre år så kan det ske omedvetet. Yngre barn kan ibland t.ex. gnida sig mot benet på en vuxen för sexuell stimulans jepp, detta är väldokumenterat.
Inlägg #6: Postat: 2004-10-13 18:51:00
CL
De yngre barnen har naturligtvis ingen medvetenhet kring det sexuella som vuxna har. De tycker helt enkelt att det är skönt och gillar närheten till den vuxna som de tycker om. Man kan hävda att detta är fel såsom man brukade hävda att onani var fel men i slutändan så handlar det bara om att ni tror att barn automatiskt tar skada av sex med vuxna. Detta kan ni faktiskt inte bevisa eftersom det finns för många fall där det ej stämmer.
Inlägg #7: Postat: 2004-10-13 20:06:00
Sören Wallsten
Det är möjligt att barn stryker sig mot vuxna, det är väl mera att testa gränser och utforska. Men det är långt ifrån till vuxen sexualitet som samlag.

Nu för tiden är det väl inte många som tror att onani är fel.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-13 20:51:00
Biff
CL, om ett barn har samlag med en vuxen och inte tar skada, är det fel på barnet. En tioåring som sett sin mamma bli våldtagen och halshuggen av gerillasoldater kommer självklart inte påverkas lika mycket av ett samlag som en normal svensk tioåring i en kärnfamilj. Och åter igen, om du ens hade den minsta kunskap om psykologi, skulle du veta att sexualitet och "sex" är vitt skilda fenomen.
Inlägg #9: Postat: 2004-10-14 19:03:00
CL
Samlag skall vi iofs inte tala om. Jag vill inte legalisera samlag med barn överhuvudtaget. Men Sören, de finns gott om barn som njuter av att stimulera sina könsorgan och detta är ett ganska vanligt fenomen som har uppmärksamats i alla åldrar. Ibland så vill barn dela detta med en vuxen och detta är inte på något som helst sätt skadligt. Du måste fråga dig varför vissa barn tar skada och andra inte.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-14 19:05:00
CL
Barn som tar skada gör det för att det skett mot deras egen vilja. Självklart mår barn dåligt om man mot deras vilja har sex med dom. Vissa barn mår även dåligt om man har en sexuell relation med dom och den senare fördöms av barnets nära och kära. Men de förhållanden som bygger på en vänskapsrelation där barnen själv vill ha sex är ofarliga för barnet. Fast om du tar ett av de barnen och påpekar hur sjukt det var så kommer det känna skuld. Valet är ditt.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-14 19:17:00
CL
Onani ansågs som något syndigt och det ligger fortfarande en del skuld och skam i begreppet. Tack och lov så har vi ändrat åsikt i frågan. I dag är sex med barn lika tabu som onani en gång var och precis lika skadligt för barnen. Det är idag ett allmänt accepterat faktum att det som händer efter en sexuell relation med ett barn är det som bestämmer om barnet tar skada eller ej. Alltså, är man hysterisk så tar barnet skada. Är man lugn och accepterar det så är det ingen fara.
Inlägg #12: Postat: 2004-10-14 19:19:00
CL
Biff har helt rätt. Samlag i 10 års ålder är mycket ofta fysikt skadligt barnet. När det gäller det psykiska så är du dock ute och seglar. Om du hade haft rätt så hade du haft skadeprocent runt 100. Men så är nu icke fallet.
Inlägg #13: Postat: 2004-10-15 11:09:00
Biff
CL, så om du är emot samlag med barn, som du skriver i svar 9, varför propagerar du för att tabut kring "sex med barn" ska försvinna i svar 11? Angående svar 12, du har uppenbarligen inte läst eller förstått mitt resonemang. Skadeprocenten behöver inte alls vara 100 Ett barn kan mycket väl må bra av en sexuell relation. vad nu du definierar som detta, om du nu är emot samlag. Är det kyssar och petting du syftar på?
Inlägg #14: Postat: 2004-10-15 11:09:00
Biff
Ett NORMALT barn vill dock inte ha någon sexuell relation, och om du en gång skulle träffa ett barn som av någon anledning ville ha en "sexuell relation", skulle det kanske vara passande att fråga sig VARFÖR detta barn vill ha det. Tror du barnet tycker att du är så sexig och attraktiv? Eller kanske det som du tar för "sexuellt beteende" bara är ett behov av närhet?
Inlägg #15: Postat: 2004-10-15 11:10:00
Biff
Ett barn behöver en beskyddare, en vuxens omhändertagande. Detta är i särklass det vikigaste behovet för ett barn, enligt varenda psykologisk teori som finns! Om denna beskyddare vill sitta och onanera tillsammans med barnet, är detta alltså ändå bättre, än att han överhuvudtaget inte existerar. Förstår du nu varför skadeprocenten inte är 100?
Inlägg #16: Postat: 2004-10-15 11:25:00
Mia Sjögren till Biff
Mitt i prick!
Inlägg #17: Postat: 2004-10-15 11:35:00
Tommie Nygren
En intressant faktor är det faktum att barn inte är myndiga i Sverige förrän de är 18 år och får vissa rättigheter vid typ 16 osv. Det betyder att ÄVEN om du, CL, hittar en 13-åring som VILL suga din balle medans du tar på hennes lilla klitoris så är det BARNETS FÖRÄLDRAR som ska ha en say. Intressant kan ju pedofilringar uppstå av detta där man ger medgivande till personer att ha sex med ens barn. Men är inte det sant det som jag sa?
Inlägg #18: Postat: 2004-10-15 16:50:00
Malin Michea till CL
Jag är ett levande bevis på att du har fel. Jag visste inte att övergreppen var fel och upplevde dem därför inte som negativa. Inte heller var det omgivningens reaktion som orakade mig skada, omgivningen har ingenting vetat förrän jag bestämde mig för att berätta för ett år sedan. Då hade jag sedan länge varit psykiskt störd och lidit mer än vad din skrumpna hjärna kan förstå.
Inlägg #19: Postat: 2004-10-15 16:52:00
Malin Michea, forts.
Tror du att min historia är unik? Inte på något sätt! Du är dum om du tror att vi köper ditt påstående att du står på barnens sida och gör detta av helt osjälviska motiv; du vill ju bara försvara alla hjälplösa barns rätt att få tillfredsställa vuxna människor sexuellt. Eller hur?
Inlägg #20: Postat: 2004-10-15 16:55:00
Malin Michea, forts.
Du älskar inte barn, även om du kanske tror det själv. Du älskar bara dig själv.
Showing page 1 of 3: 1  2  3
Laddar...