|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-14 18:57:00
|
|
skalman |
Är det så som du skriver i artiklen så är delt helt sjukt ............ Jag inbillade mig att dom på utlämnings nämden läst FN´s barn konvention och jag trodde det var självklart att dom vistte att Sverige var bland dom första att underteckna de
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-14 20:40:00
|
|
Sofia |
Har de inga asylskäl så ska de avisas, här var deras ansökan/skäl så svaga att de inte ens fick uppehållstillstånd. Hur mycket har denna familj kostat Sverige?
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-15 10:43:00
|
|
MickeR |
Pappa Hussein har helt rätt. De borde ha fått avslag mycket snabbare eftersom de av artikeln att döma inte har skäl att stanna i Sverige. Det är trist och tragiskt för alla inblandade att det ska ta sån tid att komma till beslut. Detta är utmärkt reklam för att upprätta skyddade områden i närområdet till krigszoner som föreslagits från flera håll. På så sätt tvingas inte folk åka runt halva jorden för skydd.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-15 13:27:00
|
|
Åtgärdspaket 1.1 |
Stoppa all luddig "humanist" invandring redan vid gränsen. Vi gör inte någon nån tjänst genom att ta in outbildade lyckosökare. Alla kostnader för anhörighetsinvandring bör det anhöriga stå för. Fortsätt ta in kvotflyktingarna. Arbetskraftsinvandring vid behov, dock endast yrkes och akademsikt utbildad.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-15 15:16:00
|
|
Anna Li |
Tänk att fly från förtryck till det man tror är friheten utanför och bli behandlad som en kriminell. Tänk att vara tre år i ett land och anpassa sig till det för att sedan bli utkastad. Tänk att så många bortskämda svenska snorungar skriver kommentarer som visar på en så fruktansvärt låg empatinivå, trots att de själva bara haft turen att födas i rätt land. De får mig att må illa!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-15 15:49:00
|
|
Adde |
Klart positivt att fler snyggingar börjar skriva här!
;-
Synd om de som blev utvisade, särskilt barnen..
:-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-15 20:45:00
|
|
Joakim Johansson |
Bra skrivet och tänkvärt. Tycker du på ett bra sätt belyser den kanske mest inhumana delen av vårt sätt att ta emot och behandla invandrare och flyktingar. Tänk vad mycket pengar, lidande och besvär vi sparat om behandlingstiderna kortats ner . Men vi svenskar ska naturligtvis vara så byråkratiska som möjligt. Det är skamligt. Man skäms!
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-17 11:44:00
|
|
Solen |
Med tanke på hur många irakier som bor i Sverige borde det väl på nåt sätt strömmat ner info till Irak om att det inte bara är att komma hit och tro att man tas emot med öppna armar. Annars borde någon kanske påpeka det...
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-17 14:13:00
|
|
Peter |
Tack för en mycket bra och viktig artikel om dagens Sverige!
|
| |