Gudruns retoriska kupp för Ohly

Den här tråden diskuterar artikeln Gudruns retoriska kupp för Ohly.
Inlägg #1: Postat: 2004-10-12 12:13:00
Williams
Äntligen en journalist som inte är kommunist. Sourzeläsarna tycker att svenska journalister är kommunister. Vi andra då? Vi tycker att Kuba är mer demokratisk än USA. Donald Rumsfeld: ”Jag tror på yttrandefriheten. Jag tror på vår konstitution. Men det vi kan göra är att bestraffa de medier som ger den amerikanska allmänheten dåliga råd.” Du läste rätt det var inte Castro som sa det var Rumsfeldt. Paul Wolfowitz: ”Jag anser att alla utlänningar ska sluta lägga sig i Iraks inre angelägenheter.”
Inlägg #2: Postat: 2004-10-12 13:14:00
Anders
Vågen för Ninna!

Tack för att du finns!
Inlägg #3: Postat: 2004-10-12 17:09:00
Johannes Jakobsson
Jag kan ha misstagit mig, men jag uppfattade både Ohlys och Frauruds kommentarer om Kuba som uttalanden ställda i relation till huruvida de föredrog kubansk eller amerikansk stadsform. Samtidigt ville Josefsson hemskt gärna "svart eller vitt" svar på sina frågor, vilket är lite förbryllande eftersom världen väldigt sällan är helt svartvit.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-12 18:25:00
Björn
Klockrent! Det var just min första tanke när jag hörde uttalandet, och den förstärks när man får höra att hon inte längre står för förslaget varför kommer jag att tänka på Ny Demokrati? "Det där har jag aldrig sagt, och när jag sade det så menade jag naturligtvis inte så".
Inlägg #5: Postat: 2004-10-12 20:04:00
Marcus
Ännu en artikel som höjer upp Gudrun till skyarna. Varför och på vilka grunder, Väldigt många för att inte säga all massmedia har fortfarande fokus på Ohly. Medans Gudrundebatten redan tonat av...
Vi har just haft en jättedebatt här på sourze mellan mig och Michael Lundal och 30 andra personer där dom flesta kom fram till att det var fel att "ge henne eloger"
Inlägg #6: Postat: 2004-10-12 20:08:00
Marcus
Sen är jag tveksam till om Gurdun är särskilt positiv till varken kommunism eller till Vänsterpartiet. Mig veterligen så rensade hon redan för minst 10-15 år sen bort alla "kommunist-fraser" ur sin vokabulär. Och vad beträffar vänsterpartiet så var det dom som avsatte henne och hon var mycket kritisk till att dom inte valde en kvinna som hennes efterträdare. Varför skulle hon hjälpa dom? Och varför skulle hon hjälpa Ohly?
Inlägg #7: Postat: 2004-10-12 20:10:00
Marcus
Men du skall ha mycket tack för att du är kritisk till Gudrun schyman och hennes förslag!!! mycket bra. du gick inte i fällan som Michael Lundahl och säga att "förslaget inte var så dumt" Du sågar verkligen förslaget Bravo! Heder! Respekt!
Inlägg #8: Postat: 2004-10-12 21:15:00
I-G
Konspirationsteori á la högern...
Inlägg #9: Postat: 2004-10-13 00:27:00
Inferno
Bra artikel Ninna en 5:a !
Vill gärna diskutera detta....men har tyvärr snabbt insett att det är helt meningslöst. Då dessa kommunist kramare inte har någon som helst hjärna att debattera eller att tänka med. De tar påhittade saker kryddar gärna med lite konspirationsteori a la hjärntvätt samt en hel drös faktafel liksom nazister gör och rör ihop till en kaka som trots otaliga försök nordkorea, sovjet, DDR, Vietnam etc. bara blir en blodig soppa och säger att det smakar gott.
Inlägg #10: Postat: 2004-10-13 07:34:00
Per W
Jag förstår inte Ninnas point. Gudrun lyckades ju inte... om det nu var meningen Hennes mansskatt hamnade ju helt i skuggan av Ohlys
"demokratiproblem".
Inlägg #11: Postat: 2004-10-13 08:41:00
KD
1. GS menade allvar med sitt förslag. Exempelvis har hon försvarat mansskatt i radio och TV. 2. Förslaget offentliggjordes flera dagar FÖRE uppdrag granskning om Lars Ohly. 3. Stormen kring Ohly tog uppmärksamhet från GS förslag. 4. Nog är NB journalist alltid.
Inlägg #12: Postat: 2004-10-13 13:45:00
Maijankoski
Sådan är kapitalismen, deras barn i lyx de lever. Ingen skolgång, ingen sjukvård, om du ej betala kan. Sådan är kapitalismen, Ingen mat på bordet din, om du betala icke kan. Sådan är kapitalismen, rika skall vara som rika bör. Sådan är kapitalismen, efter Berlinmurens fall, fattiga skall vara som fattiga bör, arbetslösa och sjuka, och betala kan de ej.
Inlägg #13: Postat: 2004-10-13 14:22:00
Knogaren
Efter riksdagsdebatten. Ohly kan lugnt kalla sig kommunist. Kommunism är människornas hopp i framtiden. Bra gjort av Persson. Samarbete med arbetarfienderna i det borgerliga blocket innebär; sänkt sjukbidrag, sänkt a-kassa etc. Arbetarna skall leva i misär och fattigdom. Sänkt skatt och de rika blir ännu rikare. Så murkna är borgarblocket. Det blir ingen skatt på män och deras våld mot kvinnor som ”förnyaren” Gudrun ville. Män kan fortsätta att slå sina kvinnor, skattefritt.
Inlägg #14: Postat: 2004-10-13 22:19:00
Förortsungen
Ninnas logik: Det är "urlöjligt" att säga att män har ett kollektivt ansvar för det pågående våldet mot kvinnor, men det är okej att säga att vänsterpartister har en kollektiv skuld för gamla vänsterpartisters felsteg.
Inlägg #15: Postat: 2004-10-15 14:45:00
Svar till Inferno
Först ska kommunisterna skaffa sig en armé på 160 000 man och rusta den med de mest avancerade vapen, därefter skall dessa skickas till Irak för att säkra oljetillflödet. När detta är klart kan världrevolutionen börja. Vi ska förinta alla terrorister och anfalla länder som skyddar dessa. läs: kapitalister och anfalla alla länder som skyddar dessa.
Laddar...