Om pedofilpropaganda

Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2004-10-07 21:26:00
Myran
Klart jag har lite svårt att tycka synd om honom och mina vänners förövare. Det är väl snarare naturligt än konstigt? O varför FÅR inte övergreppen sätta spår i tex min och malins själ? Spår för livet, för det är just så det blir!
Inlägg #22: Postat: 2004-10-08 01:51:00
Malin Michea
svar 15>> Varför tog du inte fasta på den möjligheten då? Hoppas du inser hur lyckligt lottad du är. Många av oss utsatta får ingen terapi, bara mediciner.
Inlägg #23: Postat: 2004-10-08 11:34:00
Sunny till Myran
Det är helt orimligt att lägga bördan av din pappas elände på dig! Du har redan betalat ett alltför högt pris för hans beteende: Du har all rätt i världen att hata. Jag tänker mera på samhällets representanter o de som debatterar frågan: de måste se hela individen för att vi ska få veta varför vissa människor blir så här.
Inlägg #24: Postat: 2004-10-08 11:37:00
Sunny till Myran
Min lillasyster ville kissa på pappas grav. Det visste frun o spred askan i minneslund. Själv umgicks jag ju med honom men jag förstod min syster fullt ut. Alla pappas barn har haft taskiga barndommar på barnhem,i fosterhem eller på gatan men ingen har mig veterligen förgipit sig på någon annan människa. Man har ett val.
Inlägg #25: Postat: 2004-10-08 14:20:00
Anders Svensson
Svar 33: Det finns många anledningar till varför jag inte tackade ja till en utredning över min pedofili. Det viktigaste tror jag är att komma till ro över sig själv, inte att försöka förstå varje litet fel som man har. Det är i princip omöjligt. En lång tid av min ungdom ägnade jag åt att försöka förstå. Jag fokuserade så mycket på det att jag glömde bort att leva.
Inlägg #26: Postat: 2004-10-08 14:23:00
Anders Svensson
Det är tragiskt att utsatta personer inte får den vård och det stöd de förtjänar. Jag har fått mycket tid hos en psykolog samt hos en terapeut. Men tiden hos psykologen kunde jag lika gärna ha avstått. Jag vågade ändå inte berätta om min pedofili för honom då.
Inlägg #27: Postat: 2004-10-08 15:53:00
Malin Michea
Varenda "litet fel" man har? Anders, pedofili är ett Stort Jäkla Fel.
Inlägg #28: Postat: 2004-10-08 16:14:00
Malin Michea
Tyvärr så kan jag inte förstå dig eller tycka att du är en bra människa. Så är det.
Inlägg #29: Postat: 2004-10-09 22:15:00
Uno Hansson
Svar 37: Vad är det för trams att du vill komma till ro över dig själv? OK, det är ju bra att du accepterar att så här är jag nu, men jag måste forsätta med att både tänka och känna på ett helt annat sätt. Även om du inte gör några övergrepp så använder du de barn du ser som din krycka, istället för att fördjupa relationer till andra vuxna så att du lår dig gå utan kryckor.
Inlägg #30: Postat: 2004-10-09 22:21:00
Uno Hansson
Anders, jag tolkar det som att du liksom kryper omkring på alla fyra liksom småbarn, och att du är rädd för att resa dig upp och balansera på två ben. Gör ett försök. Konstigt att du inte blir fly förbannad på dig själv för att du är som du är. Att fåfängt försöka förstå är inte särskilt viktigt.
Inlägg #31: Postat: 2004-10-09 22:39:00
Uno Hansson
Min tolkning när det gäller pedofili, nekrofili, våldtäkt, zoofili osv, så är det en omprogrammering av hjärnan som krävs. Men ingen vet väl hur i så fall. Detta gäller väl egentligen även homofiler, men om de enbart umgås med varandra så är väl ingen skada skedd, så det berör enbart dem själva.
Inlägg #32: Postat: 2004-10-10 00:20:00
Lelwani
Uno Hansson:
Det är säkert enkelt att avfärda parafiler av olika slag som hämmade eller på något vis fastnat någonstans. Men varför inte bara egentligen se parafiler som en del av den mänskliga variationen? Det är väl bevisat att parafilier inte går att "bota". Personligen anser jag att en parafil är en parafil och kommer alltid vara en, ingenting kan förändra det. Parafilierna är lika gamla som människan och en naturlig del av mänskligheten.
Inlägg #33: Postat: 2004-10-10 01:39:00
Lelwani
Pedofili är en parafili exempelvis. Här kan du läsa mer: Länk: en.wikipedia.org
Inlägg #34: Postat: 2004-10-10 03:55:00
Lelwani
Ja, det finns en parafili där avikaren för att uppnå sexuellt klimax måste våldta. Men en våldtäktsman i sig har nödvändigtvis inte denna sexualiteten. Jag tror nog den är väldigt ovanlig till och med bland dem.
Inlägg #35: Postat: 2004-10-11 19:48:00
Sunny
Ett exempel på någon jag uppfattar som trevligvilket ord är ju Anders här.Han hyser enligt sig själv inga planer på att överfalla några barn?
Inlägg #36: Postat: 2004-10-12 22:46:00
Lelwani
Anders är väldigt trevlig tycker jag.
Inlägg #37: Postat: 2004-10-13 13:15:00
Sunny till M
Jag föredrar i alla fall honom levande. Enligt min enkla åsikt tillhör Anders den pedofiler som tidigt tar itu med sin läggning vilket är ett måste.
Inlägg #38: Postat: 2004-10-14 12:29:00
Anders Svensson
Tack Lelwani! Och tack Sunny! Det är mycket mer än min pedofili som jag fått "ta itu" med väldigt tidigt. Men tankarna kring min sexuella identitet har nog varit den svåraste biten eftersom att jag inte kunnat prata med andra om den. Idag kan jag prata om det mesta utom den delen av min sexualitet som riktar sig mot barn. Som tur är har jag kommit över den största förvirringen nu.
Inlägg #39: Postat: 2004-10-14 12:30:00
Anders Svensson
Men precis som Malin säger: Jag kommer nog aldrig att kunna bli accepterad för min kärlek till barn på det djupa och respektfulla sätt som jag känner både den sexuella och den emotionella delen. För mig är detta negativt, men jag vill ändå göra vad jag kan för att de flickor som jag förälskar mig i får del av min kärlek på ett så positivt sätt som möjligt. Sex ej inräknat.
Inlägg #40: Postat: 2004-10-14 12:31:00
Anders Svensson
Tyvärr så är flickor för lite älskade idag vilket gör att många skadar sig själva. Pojkar skadar oftare andra och får då vård. Där känner jag att jag har nått betydelsefullt att ge. Men inte sexuellt. Jag får helt enkelt anpassa mig efter samhället och akta mig för dess fallgropar. Men jag vägrar att låta mig hindras från att ge av min kärlek till barn inte sexuellt. För den är inte bara sexuell och så långt inte det minsta negativ.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...