Om pedofilpropaganda

Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #61: Postat: 2004-11-03 15:46:00
elin
som tur var är jag inte sån att jag blir förolämpad så fort jag känner att någon antar sig veta någonting om mig.du får förklara hur 78 är en förolämpning.min retorik i 79 är väldigt tydlig och det bör den alltid vara när man talar med någon man inte känner och man utförligen föröker beskriva något.det ligger inget fördummande i det och det får du helt enkelt ta mitt ord för.
Inlägg #62: Postat: 2004-11-03 15:52:00
elin
vad gäller mitt "retoriska knep" är inget annat än en reflektion över vad anders sa i svar 74.jag tyckte det var ett konstigt resonemang och undrar om det inte i grund och botten handlar om hans egna känslor - och denna tanke ville jag blotta.det ligger ingen elakhet bakom det.många,många människor är har ett ego-perspektiv på världen och folket och jag frågar mig om det inte är fallet.bara för att det är möjligt.
Inlägg #63: Postat: 2004-11-03 15:57:00
elin
INTE för att jag har stämplat anders som en egoist.jag tycker han verkar mycket sympatisk och jag har fått intrycket av att han har sår att ta itu med och INTE detta för att jag är en av dem som tror att pedofili MÅSTE bero på känslomässiga sår.det är intrycket jag har,men jag är mer öppensinnad än att skriva saker i sten.jag är inte intresserad av att avskriva "avvikande" sexuellt beteende o dyl. som "sjukheter".trot eller ej.
Inlägg #64: Postat: 2004-11-03 16:57:00
Lelwani till Elin
Jag får helt enkelt ta ditt ord för att du inte menade något illa och eftersom du inte ser det förolämpande i svar 78 så lämnar jag det. Alla människor har känslomässiga sår på ett eller annat vis, att vissa är pedofiler har säkert inte mycket mer att göra med att andra är homosexuella, det är min övertygelse.
Inlägg #65: Postat: 2004-11-04 14:13:00
elin
gött.jag har ingen direkt övertygelse, faktiskt. ha det bra.
Inlägg #66: Postat: 2004-11-04 14:13:00
elin
gött.jag har ingen direkt övertygelse, faktiskt. ha det bra.
Inlägg #67: Postat: 2004-11-05 23:26:00
Anders Svensson
Elin. Du är reflekterande och ärlig. Jag blev inte sårad av det du skrev. Hade du skrivit som i svar 78 för någon månad sedan så hade jag kanske blivit mycket sårad. Men jag försöker att inte ta allt så personligt längre. Jag mår inte bra av det. De eventuella sår som jag har vilka du tar upp som en orsak till min dragning till barn är inget extremt eller ovanligt vill inte skriva om det för detaljerat här.
Inlägg #68: Postat: 2004-11-05 23:28:00
Anders Svensson
Du skriver att hur pedofiler förälskar sig i barn tyder på en underliggande besatthet. Kan du förklara hur du menar att pedofiler förälskar sig i barn? Vad jag vet så är det väldigt individuellt. För mig är det mycket känslor med medan det för andra är mer sexuellt. Jämför man med heterosexuella så ser man också denna variation. Vissa är romantiker och andra är mer fokuserade på sex. Men i grunden finns det alltid en sexuell aptit.
Inlägg #69: Postat: 2004-11-05 23:31:00
Anders Svensson
De två första meningarna i svar 79 håller jag helt med dig om. Det är mänskligt att relatera till andra som är som en själv. Har man obearbetade känslor eller gnagande begär så kommer detta helt säkert att visa sig genom att relationen till andra inte fungerar så bra. Dålig självkänsla, missbruk, depression, våld mm. Symptomen kan vara många och varierande. Vårt inre kommer inte att lämna oss opåverkade om vi inte tar tag i oss själva och slutar att förneka dem vi är.
Inlägg #70: Postat: 2004-11-05 23:35:00
Anders Svensson
Självklart kan obearbetade inre konflikter vara farliga om de inte behandlas. När jag mådde dåligt så berättade jag allt om mig själv för min terapeut. Jag bokstavligen tvingade henne att läsa texter som jag skrivit. Om hon hade kommit fram till att jag varit det minsta farlig så hade hon varit mer aktiv i att ge mig psykiatrisk vård. Men hon frågade bara en gång om jag ville ha en längre kontakt med en psykolog för att diskutera min sexualitet. När jag tvekade så frågade hon aldrig om det igen.
Inlägg #71: Postat: 2004-11-05 23:41:00
Anders Svensson
Jag håller med dig i svar 80. Jag har tagit steget och slutat att skämmas för den jag är. Jag ser inte heller läggningen pedofili som fel. Men det finns ett kulturellt tabu kring variationer i sexualiteten, detta ligger så djupt rotat i vårt samhälle att de klassas som sjuka och onaturliga. Självfallet kan sexualiteten störas på olika sätt. Men störningar har vad jag vet alltid symptom som påverkar individen negativt.
Inlägg #72: Postat: 2004-11-05 23:48:00
Anders Svensson
I DSM är kriteriet för pedofili att man ska må dåligt i samband med sin dragning till barn. Men det står även att pedofili är egocentriskt och att man därför kan vara pedofil utan att må dåligt av det. DSM förutsätter därför att en dragning till barn är negativ. Då är det väl den kulturella synen på pedofili som avgör diagnosen?! Om man bryter mot det kulturella och mår bra fast man är pedofil så klassas man som egocentrisk.
Inlägg #73: Postat: 2004-11-05 23:50:00
Anders Svensson
Det går alltså inte att vara pedofil och samtidigt må bra, för då är man egocentrisk, enligt DSM. Min fråga blir då; Är jag pedofil/egocentrisk?
Inlägg #74: Postat: 2004-11-11 12:57:00
elin
hej anders.tyvärr har jag inte kollat in denna länk på ett tag.uppskattar dina svar.vad gällandes "pedofilers förälskelser" menade jag på de som upplever det så.oavsätt vem som har känslorna och vem de är riktade till ser jag det generellt inte som sunt att kraftigt dras till en sorts människor om och om igen.ang 106:låt oss säga som såhär.jag bryter mot det kulturella hela tiden och mår bra ändå.jag har som vuxen människa lärt mig att omfamna att jag är annorlunda.
Inlägg #75: Postat: 2004-11-11 13:02:00
elin forts
det behöver inte alls nödvändigtvis vara fel på individen.risken i att verkligen vilja ha någon ligger i att man applicerar sina egna känslor på den andre,så att man inbillar sig själv att den vill ha det man vill ge, fast det motsatta kanske är faktum.jag kan inte uttrycka mig om du är egocentrisk vad gällandes dina eventuella relationer med/känslor rörandes barn.ha det bra.
Showing page 4 of 4: 1  2  3  4
Laddar...