|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-07 15:17:00
|
|
Anders Svensson |
I stort så tycker jag din artikel är mycket bra. Om det du skriver om Sakata Eio är sant och jag har ingen anledning att misstro dig så är det fruktansvärt. Så beter man sig helt enkelt inte. Förhoppningsvis så är det en och samma person som har trakasserat dig. Men jag tycker det är synd om du drar skuld över alla pedofiler för vad en har gjort.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-07 16:08:00
|
|
Malin Michea |
Jag är ledsen, Anders. Men jag kan inte samtycka eller acceptera dig som du är. I synnerhet eftersom du enligt dig själv inte gör någonting för att åtminstone f ö r s ö k a ta bort din pedofili. Detta gäller f.ö inte bara pedofiler, jag tycker att alla människor som fantiserar om övergrepp är osympatiska.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-07 16:12:00
|
|
Malin Michea |
Jag tycker också att du ställer orimliga krav på samhället. Du skulle inte kunna säga till en arbetskamrat: "Jag fantiserar om att våldta din fru, men det är ingen fara, jag har allt under kontroll". Han skulle ändå inte se dig som en reko kille. Det är samma sak med pedofili, du kommer aldrig få den acceptans du eftersträvar.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-07 16:15:00
|
|
Malin Michea |
Jag går inte runt och berättar för folk om mina sexfantasier, och det är inget jag lider av. Varför är det så viktigt för er pedofiler att få berätta om era perversioner och få applåder för detta, när det inte ens är vanliga människor förunnat?
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-07 16:51:00
|
|
Anders Svensson |
Tråkigt att du inte kan acceptera mig. Jag kan bara tala för mig själv. Och jag vill inte ha acceptans för eventuella "konstiga" fantasier. De är mina privata. Men nu är det så att jag har mått dåligt av att känna mig avskydd. Och det är nog lite därför som jag valt att gå ut öppet så här. Antipedofilpropaganda kan faktiskt göra stor skada. Speciellt om man inte lyssnar på de som anklagas, utan bara dundrar på med anklagelser och förakt.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-07 16:54:00
|
|
Malin Michea |
Men du vet ju med dig att du inte tillhör den grupp av pedofiler som folk öser ut avsky och hat mot...räcker inte den vetskapen?
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-07 16:55:00
|
|
Malin Michea |
Som sagt var, jag är ledsen. Jag tycker verkligen att du borde berätta för din terapeut om din pedofili, för att om möjligt göra något åt den. Det kan finnas problematik bakom din läggning som du ännu är omedveten om - du är inte så gammal har jag för mig.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-07 17:06:00
|
|
Anders Svensson |
Min terapeut vet redan du har väl läst min artikel?. Folk menar även mig när de uttrycker sin avsky mot pedofiler. Även du erkänner ju att du inte kan acceptera mig. Men det är så, står det pedofil någonstans så tar jag åt mig. Jag försöker att förneka att de menar mig, men det är svårt.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-07 17:12:00
|
|
Malin Michea |
Men du måste väl ha så pass mycket insikt att du förstår varför människor avskyr pedofili? Det du fantiserar om är övergrepp som utförda i verkligheten skulle förstöra liv.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-10-07 17:14:00
|
|
Anders Svensson |
Jag har en del problematik i min relation till min mamma. Vi har ingen bra kontakt och hon ser mig inte på djupet känns det som. Men det talar jag om med min terapeut. Min personlighet är så att jag trivs med barn. Men även med djur, och så trivs jag bättre med kvinnor än med män. Jag har börjat komma till ro med mig själv nu, men vägen dit har inte varit lätt. Jag har lixom krupit undan och försökt försvinna istället för att leva.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-10-07 17:15:00
|
|
Malin Michea |
Du skriver att du vill kunna vara stolt över den du är. Men det kan du inte, och det är där det brister för mig. Jag har, tack vare mina problem, en hel del karaktärsdrag som inte är smickrande i samhällets ögon. Men jag kräver inte att någon ska acceptera mina fel, jag försöker jobba bort dem istället. Där ligger också skillnaden. Jag är stolt över mina goda sidor, inte de dåliga. Du vill respekteras för alltihop.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-10-07 17:16:00
|
|
Malin Michea |
Jag har, usräkta mig, svårt att tro att du berättat för din terapeut att du är pedofil och att hon/han då har tyckt att du inte behöver någon ytterligare utredning och behandling pga detta. Det vore tjänstefel.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-10-07 17:19:00
|
|
Anders Svensson |
Jag förstår att folk tänker så. Men jag tänker inte så. Många spelar t.ex. TV-spel där de skjuter och dödar varandra. Det ses som roligt och är inte alls att jämställa med att döda på riktigt. Du kanske ser det som en dålig ursäkt. Men så länge man inte bevittnar riktiga övergrepp så är det ingen fara, även om många ogillar det.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-10-07 17:23:00
|
|
Anders Svensson |
Jag ser min dragning till barn som något possitivt. Om jag hade känt en avsky eller hat riktat mot något levande så hade jag inte varit stolt över det. Men mina känslor även de sexuella är som en förälskelse, och jag älskar att vara förälskad.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-10-07 17:28:00
|
|
Anders Svensson |
Jag har ännu inte slutat gå i terapi. Min terapeut har inte pressat mig att göra en större utredning. Men hon gav mig möjligheten till det om jag ville få större insikt om min personlighet och min pedofili.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-10-07 21:20:00
|
|
Myran |
SakataEio, alias CL, tog sig in på vårt stödforum för tjejer o även killar som varit utsatta för övergrepp: Denna människa försökte låtsas vara en överlevare av övergrepp. Antagligen ville han in på de skyddade också.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-10-07 21:24:00
|
|
Myran |
Har man själv blivit våldtagen, utnyttjad i unga år, är det nog väldigt svårt för oss att tycka synd om en stackare som har sådana läggningar. Det är ju något man får jobba på, jag försöker att se människor som människor.. men...
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2004-10-07 21:24:00
|
|
Myran |
Har man själv blivit våldtagen, utnyttjad i unga år, är det nog väldigt svårt för oss att tycka synd om en stackare som har sådana läggningar.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2004-10-07 21:24:00
|
|
Myran |
Och jag är LEDSEN, men jag kan INTE tycka synd om min pappa som förnedrat mig sexuellt som barn. Jag skiter i att han super, att han är störd, att han kanske hade en taskig barndom.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2004-10-07 21:25:00
|
|
Myran |
Min pappa TOG min barndom, förstörde den, och jag har försökt ta livet på mig ett trettiotal gånger, desperat, pga honom. Jag kan inte sitta och oja mig över stackars pappa. Det han gjorde får han fan stå för, han är VUXEN.. o han var VUXEN när han skadade mig.
|
| |