Inte så dumt förslag från Schyman

Den här tråden diskuterar artikeln Inte så dumt förslag från Schyman.
Inlägg #1: Postat: 2004-10-05 22:49:00
Malin Michea
Håller med dig där, hörde också ngn gång under dagen om kvinnojours-förslaget som är väldigt viktigt. Synd bara att de inte inkluderar den förfallna psykvården. Det är så jävla tragiskt, kvinnor lyckas bryta sig fria, men sedan finns inte resurser till terapi för dem...Bland misshandlade kvinnor är det ju tyvärr många som "återfaller" om de inte får rätt hjälp.
Inlägg #2: Postat: 2004-10-05 23:12:00
Joakim Johansson
Förmodligen har du rätt, dvs att det handlar om en ren provokation för att belysa kärnfrågan. Personligen anser jag att vi män, som kollektiv, måste börja diskutera mäns våld i samhället. Tyvärr är det så att många män undviker ämnet när det dyker upp. "Jag har inte slagit någon" säger många och anser därmed debatten avslutad.
Inlägg #3: Postat: 2004-10-05 23:44:00
J*
Nu vill väl säkert v höja anslagen för kvinno/tjejjourerna som ROKS står bakom då dessa idag är frivilligt finansierade av kommunerna. Det luktar illa om gudruns motion, ROKS gamla snoppskatt i kombination med finansieringsmodell för deras offentliga huvudsysselsättning. Radikalfeminismen har lyckats med en god pr-insats, men nog fan stinker det.
Inlägg #4: Postat: 2004-10-06 01:41:00
Theo
Provokationer leder sällan till ett aktivt ställningstagande, snarare förstärker den polaristationen mellan två grupper. Därför ökar förslag som dessa, även bara som förslag, klyftan mellan könen.
Inlägg #5: Postat: 2004-10-06 02:07:00
C
bästa artikeln i den här debatte
Inlägg #6: Postat: 2004-10-06 02:21:00
palle
Alla idéer kan nog bli bra om man bara gör om dom "lite" först. Jag förstår inte varför Schyman får så mycket uppmärksamhet med sina idiottankar! Är folk så sanslöst lättledda?
Inlägg #7: Postat: 2004-10-06 07:56:00
MickeR
Så länge ROKS bedriver sin bisarra propaganda så bör deras statsbidrag vara så små som möjligt. Att helt finansiera deras verksamhet med skattemedel är helt orimligt.
Inlägg #8: Postat: 2004-10-06 09:57:00
US
Bra analys, Lundahl!
Inlägg #9: Postat: 2004-10-06 10:52:00
Anna Li
Det mest upplysande jag läst i ämnet hittills, eftersom jag själv aldrig kommer orka mig till rikslex. Men det låter bara för dumt för att vara sant att föreslå att män ska betala mer skatt än kvinnor. Då vill man ju plötsligt INFÖRA könsdiskriminering, det som jag trodde de var emot?
Inlägg #10: Postat: 2004-10-06 11:19:00
KD
Att indela människor i grupper och sedan utsätta individer i dessa grupper för tvång med hänsvisning till att de till hör en viss grupp är naturligtvis enkelt om man är hemfallen till kollektivistiskt tänkande. Det är naturligtvis fascism och det är konstigt att inte debatten handlar mer om detta.
Inlägg #11: Postat: 2004-10-06 11:26:00
Lina
Tack! Äntligen någon som förstår vad det handlar om.
Inlägg #12: Postat: 2004-10-06 21:04:00
Marcus
Dåligt. Man kan aldrig förvara Gudrun. Hon går för långt. Hon får mig emot sig, och ju mer hon bråkar om detta desto mindre kommer jag vilja betala till hennes jävla kvinnojourer.
Inlägg #13: Postat: 2004-10-06 21:08:00
Marcus
Politik skall vara ärlig, och om hon inte menar allvar med vad hon säger, vem kan man då tro på? Kan man tro på någon politiker i framtiden? Hur många kommer rösta nu? Hon har gått förlångt och ni svansar med genom att säga att hennes förslag är bra. Skäms på er!
Inlägg #14: Postat: 2004-10-07 10:13:00
Spun
Idioti!
Borde inte rätt väg vara att angripa kärnan av problemet och satsa pengarna där istället.
Kärnan är ju uppenbart vi män, satsa på dem då. Som vi gör i precis alla andra avseenden.
Invandrarbrottslighet bekämpas med stödprojekt och pengar till olika åtgärdsprogram.
Med andra ord, nej ingen straffskatt. Tvärt om!
Sänk männens skatter så dom kan satsa på självhjälp!
Inlägg #15: Postat: 2004-10-07 13:46:00
Victorian
Krossa den där Schyman, feminist, alkoholist, manshatare och alla hennes gelikar. Nej fan nu har det hänt. Den där förfärliga feministen, satirikern, provokatören och samhällskritikern Elfriede Jelinek har fått Nobels litteraturpris. Har Svenska Akademin blivit feminister? Fram med Per Ahlmark istället, någon gång måste väl han, om någon, få Nobelpriset. Han är den enda som kan skriva poetiskt om den där förfärliga feministklädda kommunismen.
Inlägg #16: Postat: 2004-10-07 16:57:00
Emma
alltså varför fattar ingen! Hon menar självklart inte på fullaste fullaste att män ska betala den här skatten. Hon tycker att män som grupp kan börja ta lite mer ansvar. Och för att belysa det tar hon till drastiska metoder. Helt rätt. Män som grupp ta lite mer jävla ansvar!
Inlägg #17: Postat: 2004-10-07 22:16:00
David
Jag kan höra pantskallarnas hö-hö när de i samförstånd säger till varandra efter att ha läst endast löpsedlarna: "För fan, klart att man daskar till kärringen! Jag kommer JU FÖR I HELVETE ATT SKATTA EXTRA för att få göra det! Så det är ju inte mer än rätt och riktigt med en lördagssnyting, jag ska betala och vill då ha valuta för pengarna!"
Inlägg #18: Postat: 2004-10-20 17:11:00
Pebs
Även "liberalfeminismen" utgår idag från patrirarkatstanken. Det är den feminsmen som har makten. Att "radikalfeminismen" skulle gjort något gott är en rödvinstanke.
Laddar...