|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-05 00:38:00
|
|
Uno Hansson |
Jag tror jag använder samma kommentar som till MM:s inlägg i samma debatt:
Det verkligt allvarliga är hur utilitarismen och kollektivismen med tiden har smugit sig på oss genom förenklade slagord, lyckas genomsyra männskornas föreställningvärd. Kollektivismen ställer homogena grupper mot gruppar och homogeniserade klasser mot klasser.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-05 01:19:00
|
|
Alf Carlsson |
Det fanns nån idiot som motionerade om att släppa alla burfåglar fria...annars är det naturligtvis HELT OFATTBART hur tanken överhuvudtaget kan formuleras. Förmodligen krävs det ett antal helrör först...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-05 08:36:00
|
|
Per W |
Bara som en upplysning: Kvinnor orsakar inte mer kostnader än män genom "traffikolyckor". Det är unga män som är värst och det drabbar dem genom just högre försäkringspremier.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-05 08:38:00
|
|
per W |
Det lustiga är att försäkringsbolag resonerar som Schyman: varje grupp ska betala sina kostnader: Ex Kvinnor får i en del bolag lägre pensionsersättning p g a att de lever längre.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-05 11:44:00
|
|
Evey |
Ja,det är ett korkat förslag...mig veterligen är det en bråkdel av alla män som misshandlar kvinnor,så varför straffa alla?
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-05 12:18:00
|
|
Jag Moderat! |
För att kunna minska skatten bör alla betala sina egna kostnader. Vänsterpartiet är för kollektiva lösningar. Det har visat sig vara helt förkastligt. Varför skall män vara med att betala skatt för våldet som riktar sig mot kvinnorna. Det får kvinnorna betala själv. Jag håller helt med att Schymans förslag är det mest korkade på 40-år. Att slopa den statliga sjukförsäkringen och a-kassan bör blir det mest lyckade förslaget de närmaste 40-åren.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-05 12:43:00
|
|
Lina |
Som alla med minsta möjliga intellektuella förmåga förstår så är detta ett omöjligt förslag att genomföra, men det handlar ju om att uppmärksamma mäns våld mot kvinnor och att att se till att män tar ansvar för vad de gör och för vad andra män gör. Det är inte bara kvinnor som ska behöva göra det.
Det behövs lite revolutionerande förslag för att nån överhuvudtaget ska bry sig.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-05 18:43:00
|
|
Mike |
Mina kontakter på CIA, som ända sedan partiets bildande avlyssnar VPK;s högkvarter har avslöjat vad som ligger bakom utspelet. Vänsterpartist 1: ”Fan också, efter Uppdrag Granskning har alltfler insett att vi haft spelat under täcket med kommunistdiktaturerna i öst.” Vänsterpartist 2: ”Ja det är för jävligt vårat hyckleri har avslöjats, medlemmarna känner sig lurade och alla utom de allra mest förhärdade virrpannorna kommer att fly partiet.”
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-06 17:21:00
|
|
Max S |
I enlighet med feministiskt vänstertänkande är alla som röstar/röstat på vänsterpartiet eller något annat kommunistikt parti är kollektivt ansvariga för politiska mord i:
Sovjetunionen: 61 911 000
Nordkorea: 1 663 000
Kina: 35 236 000
Kambodja: 2 265 000
Jugoslavien: 1 072 000
Källa: R J Rummel
De borde nu betala skadestånd till offrens efterlevande.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-10-10 17:49:00
|
|
Elias |
Hur kan man ange Aftonbladet som källa för detta?? Ursprungskällan är motionen som Schyman skrev, finns på www.riksdagen.se. Där nämns inget om någon mansskatt, ja ordet skatt nämns över huvud taget inte. Otroligt att kvällstidningarnas överdrifter kan få sånt genomslag.
|
| |