|
Inlägg #1: Postat: 2004-10-05 00:11:00
|
|
J* |
Tja, ROKS de som la förslaget för ett par år sedan har ju uttalat sig på följande sätt: "– Det handlar om våld mot alla kvinnor, det är samma våld oavsett grupp. Det är mäns våld mot kvinnor som speglar de maktstrukturer vi har i samhället. Detta gäller även i förhållanden mellan homosexuella kvinnor; den som slår är egentligen en man." Beskattningen torde således att innefatta alla män samt en andel lesbiska kvinnor som räknas som män.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-10-05 02:09:00
|
|
Sourzered |
Vänligen byt bild. Det är många som har hört av sig och påstår att du luktar svett i armhålorna på den där bilden. Du får bara en varning, Urban. Byt förnamn också. Många har klagat på det också.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-10-05 09:37:00
|
|
Nartin |
hahaha. Tro mig - Gudrun hatar även dig!
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-10-05 12:02:00
|
|
Jag Moderat! |
Jag håller med dig. Förslaget är rena straffbeskattningen. Likadant som med fastighetsbeskattningen. Bara för att jag har lyckats i livet att åstadkomma ett civiliserat boende, ett eget hus, varför ska jag straffbeskattas? En tre-miljonersvilla kostar mycket i skatt! Blir man slagen får man skylla sig själv. Eller vi kan ta bort sjukkassan och a-kassan och använda pengarna till fler poliser. Våldet minskar, i USA i alla fall.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-10-05 13:12:00
|
|
Anna Li |
;-, ja den goda Gudrun vill tydligen inte längre att män och kvinnor ska behandlas lika. Hur ska man kunna kräva lika lön oavsett kön med trovärdighet efter att man proklamerat för olika skatt pga kön?
Jag trodde själva lika principen var basen i det hela.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-10-05 16:09:00
|
|
Marcus |
Du har rätt men sen har du fel. Du kommer inte att undantagas, inte en handikapad enuck kommer ens att undantagas. Vi män har enligt alkoholist-egoisten shyman ett kollektivt ansvar. Men handen på hjärtat är vi hetro män inte värda en extra spänn i skatt ;-
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-10-05 17:53:00
|
|
Blomkruka |
Passa på nu alla män, misshandla era kvinnor så länge det är skattefritt. Njut även av den där skattefria Estlandsspriten! Fan vad det blir roligt! Du som inte har någon kvinna, du kan gå till Träskgatan, där finns några inlåsta öststatstjejer, man får knulla och sedan misshandla dom billigt, passa på innan det blir skattepliktigt.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-10-05 18:17:00
|
|
Johannes |
Kollektiv bestraffning är olagligt. Alltså borde Schyman åtalas.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-10-06 04:04:00
|
|
"Burken" |
I sådana fall borde väl ni bögar åtminstone belastas med "aids-skatt", ety det enligt mitt enkla vetande mest är homosexuella män som drabbas av aids... Så det finns ju "ein skatt für alle", ja?
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-10-06 11:46:00
|
|
JoeHill |
Alla dina texter har samma vinkling. Kom med något nytt innan jag somnar.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-10-16 00:16:00
|
|
prime |
Verkar som om ni kommer få dra ert strå till stacken i vilket fall....
Länk: aftonbladet.se
Välkommen att sålla eder till den sida som förtrycker.. utan att passera gå..
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-10-21 03:02:00
|
|
Karl |
Ja! Där har vi det, jag ska också bli bög! Fan ingen dum ide! Men bara om jag få ha läderkeps!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-10-24 22:19:00
|
|
zorry |
Finns det någon kurs där man kan omformatera sin sexuella läggning?
|
| |