|
Inlägg #1: Postat: 2001-03-21 11:20:00
|
|
Micke |
Mtanke på att vi killar igenom 3/4 av livet plågar vårt ansikte med rakhyveln kan just rakning knappast utnämnas till att vara enbart KVINNOförtryck.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2001-03-21 11:32:00
|
|
Christer Kyreus |
Laszlo! Du skriver läckert,
med ett språk
som en släntrande panter.
- Och Du! gattis till priset
säger alla vi på
I D E A K A D E M I N
genom undertecknad
CHRISTER KYREUS
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2001-03-21 12:22:00
|
|
Larsa Rännar |
Men hallå! Visst är det skillnad att raka hakan och raka fram könet. Jag har aldrig mött en kille som varit rakad runt snoppen.
könsförtrycket och sexismen har just det ursprunget att kvinnor förväntas raka för att de skall anpassa sig till männen.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2001-03-22 18:46:00
|
|
viktoria |
när jag var 13 satt jag med en hyvel i handen och skavde av de få hår som fanns på ben och armhålor. inte var det för min skull, bara något man skulle göra för det var äckligt med hår, speciellt på mig. hade min bror gjort det hade han blivit mobbad. sedan var det äckligt med hår mellan benen, ofrächt. så skulle det bort också. för vem? inte för min skull i varje fall.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2001-03-25 16:02:00
|
|
Madeleine |
Det är tragiskt när det ska bli ett tvång att raka könet eller andra kroppsdelar för den delen.
Själv förbehåller jag mig rätten att avgöra själv om & när jag vill raka mig! Vilket jag oftast vill men inte alltid.
Om en man ? tycker jag är avtändande pga lite hår så fine, det är bara att välja nån annan.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2001-03-25 19:30:00
|
|
gisela |
jag hoppas du inte själv sitter och tror att det inte skulle ha något med könsroller att göra, för det har det. en hårig kvinna anses "äckligare" än en hårig man, generellt. det är så, vad du sen personligen tycker är mindre intressant.
|
| |