Inlägg #21: Postat: 2004-10-01 20:05:00
|
Jon Hallqvist |
Har ni hört om Hans och Greta som sitter inlåsta och blir tvångsgödda hos den elaka häxan? Nä, fy fan, in med häxdjävuln i ugnen bara. Känner definitivt ingen tacksamhet till nåt sånt.
För er mindre begåvade kan jag förklara metaforen enligt följande formel: Häxan Sverige
|
|
Inlägg #22: Postat: 2004-10-01 22:36:00
|
trött och irriterad |
Malin har inte fått sämre än 3 i betyg på väldigt länge. Finns det så många främlingsfientliga idioter på det här stället? Hon skriver ju inte direkt sämre än vanligt, alltså måste rösterna komma utifrån hennes åsikter
|
|
Inlägg #23: Postat: 2004-10-03 19:11:00
|
Martin |
korkat j-vla inlägg. snarare hade inledningsfrasen "jag är inte rasist, men" inte behövts om inte svenskar varit så förbannat rädda för att klassas som främlingsfientlig för att man har en åsikt om någon som är invandrare oberoende om frågan i sig ens har med etiskt ursprung, nationalitet och klasstillhörighet att göra. killen som uttrycker sig så "dubbeltydigt" gör det för att han inte vet bättre än det lågintelligenta MMF-fan som raglar fram och frågar om han ska ha stryk.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2004-10-03 22:25:00
|
Yohannis Petersson |
Den inledande frasen är som du antyder, mycket välkänd. Ändå så används den fortfarande: varför det?
Med största sannolikhet därför att det fortfarande är tabu från etablissemangets sida; att tala om invandrarproblemen och att våga ställa krav på invandrare. Om du anser fel att kräva tacksamhet från invandrare i form av att respekterar svenska seder och bruk, samt att kunna försörja sig själva. Då får du nog betrakta mig också som rasist.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2004-10-04 16:03:00
|
Torkél U:sson |
Blattar är ingen homogen grupp.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2004-10-07 16:49:00
|
Olle |
Gäller det riktiga flyktingar, så har i räddat deras liv genom att de fick komma hit. Inte nog med det, vi försörjer och utbildar dem under många år. Då tycker jag man har rätt att förvänta en aning tacksamhet. Eller man kan åtminstone förvänta sig folk som inte låter sina barn råna, våldta och kasta sten på brandbilar.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2004-10-13 06:11:00
|
Jansson |
Nej en folkomröstning angående invandringspolitiken så får vi se vad alla tycker. Vore bättre så då vore de iaf demokratiskt. Då skulle ingen kunna klaga. För då har majoriteten av folket bestämt hur det ska vara. Om jag ska vara ärlig så vet jag inte vad jag skulle rösta ! men skulle kännas bättre med en folkomröstning!
|
|
Inlägg #28: Postat: 2004-11-25 20:54:00
|
Anders Klasson |
Det är lite underligt att höra många
Svenskar här säga "dom borde inte
ha fått rätt till det" eller "så mycke
bidrag ska dom väl inte ha".Snälla
ni, vilka tror ni det är ni röstat på
vart 4:e år ? Folk som bryr sig om
Etniska Svenskar ? Knappast.