Vi vill ha tacksamma blattar

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-09-28 20:42:00
stefan
Artikeln hade varit bättre om du styrkt tesen att invandrare förväntas vara tacksamma i högre grad än andra bättre. En spontan och ogenomtänkt kommentar två vänner emellan säger väl inte så mycket egentligen?
Inlägg #2: Postat: 2004-09-28 21:09:00
stefan
Artikeln hade varit bättre om du styrkt tesen att invandrare förväntas vara tacksamma i högre grad än andra bättre. En spontan och ogenomtänkt kommentar två vänner emellan säger väl inte så mycket egentligen?
Inlägg #3: Postat: 2004-09-28 21:32:00
Pelle
Kan nog inte riktigt hålla med dig Malin. Tycker inte att invandrare behöver vara tacksamma mot Sverige. När de kommer hit låter vi inte dem arbeta, tvingar in dem i bidragberoende och får dem att bo i getton som Rosengård ok de får bor där de vill, och de flesta väljer att bo med andra invandrare. Är det så bra egentligen?
Inlägg #4: Postat: 2004-09-28 22:09:00
Johanna
Att komma till Sverige och bli försörjd låter som en självklarhet för artikelförfattarn. Att vi sedan ifrågasätter allt otyg som invandrare gör i landet borde alla göra, även invandrare själva och inte hänga ut svenskarna som rasister för att vi inte vill ha det ociviliserade samhälle som är vanligt i övriga delar av världen.
Inlägg #5: Postat: 2004-09-28 22:55:00
Inferno
På vilket sätt är andra generationens "invandrare", invandrare? Invandrare är endast den första generationen dvs de som fötts i ett annat land, allt annat är egentligen ett nyspråk för att skilja människor åt eller för att ta avstånd. Andra generationens "invandrare" är svenskar såvida de inte har ett annat medborgarskap och i det fallet är de utlänningar.
Inlägg #6: Postat: 2004-09-29 00:42:00
bello
vilka "vi" pratar du om? allmänt vedertaget att svennar tycker så har du fått genom att tjuvlyssna? krävs lite mer för att göra såna svepande generaliseringar. du låter nästan som en gnällig feminist;
Inlägg #7: Postat: 2004-09-29 00:55:00
Iksius
Är du medveten om att du har blivit en populist, MM? Du försöker så förtvivlat att vara icke PK att du istället tippat över till populism. Synd, du hade nåt där ett tag.
Inlägg #8: Postat: 2004-09-29 05:15:00
Johanna Johansson, smart tjej
Jag tycker att Malin skall vara oerhört tacksam över att hon bor i Sverige. Hon skall vara mer tacksam än jag. Varför det? Jo, jag är femte generationens invandrare, vilket innebär att det är mer okej för mig att få bidrag än det är för Malin som är andra generationens invandrare. Säger sig självt. Allt annat är ju ren idioti.
Inlägg #9: Postat: 2004-09-29 05:42:00
Johan Wedberg
Jag är oerhört tacksam. Tacksam för att en skånepåg som Zlatan visat Europa vad vi kan göra med en boll här i Skåne.
Inlägg #10: Postat: 2004-09-29 09:51:00
cba
Är Vickan blattebrutta eller svennetjej
eller vad? :-
Inlägg #11: Postat: 2004-09-29 11:04:00
Anna Li
Jag tror du har helt rätt i att många svenskar förväntar sig att invandrare ska vara tacksamma. I allafall i första generationen. Sedan kan man ju fråga sig om det är fel. Jag tycker nog det är ganska normalt.
Inlägg #12: Postat: 2004-09-29 12:37:00
Fy Fan!
Här har jag invandrare blivit försörjt i över fyrtio år av mig själv, arbetat varenda dag, betalat helvetets massa skatt, och så blir man kritiserad av några snorungar som aldrig har gjort ett ärligt handtag. Syftar på kommentarer. Förresten ”fy fan” var de första svenska orden som mina arbets-”kamrater” lärde mig. Piss i pottan!
Inlägg #13: Postat: 2004-09-29 14:00:00
Zimbabwe
Zimbabwe gav socialbidrag till Sverige i 30 år, likaså dom flesta andra Afrikanska länder. Svensson vet ej detta. Invandrarpolitiken är en stor bluff. 300000 invandrare är fattigare idag än vad dom var innan do anlände till SveaRike. Du som kallar Dig för "Svensk" troligtvis dansk, finne, Estländare eller valon, Somalia har tagit emot fler invandrare än Sverige. Ni ska tacka Afrikanerna som svälter pga mutor och sanktionshot från Svenska Staten & USA:s regering.
Inlägg #14: Postat: 2004-09-29 14:07:00
Kloker
Mona Sahlins råd till Rosengårdarna: "Håll ihop och kräv saker!". Med en sådan inställning kommer det inte bli mycket integration alls, snarare motsättningar och segrigation.
Inlägg #15: Postat: 2004-09-29 14:18:00
Chami
Sverige är ett bra slapparland... Jag får pengar varje månad och om jag ha mer, tar jag ett svartjobb vid sidan om. Då tjänar jag mer än er!
Inlägg #16: Postat: 2004-09-29 14:34:00
Gris-Persson tomteskrattar och tomtemyser
Utmärkt. Kiva ni med varandra under det att vi i toppen smörjer kråset som vi alltid gjort. Vi i toppen skrattar bara år er på botten. Vi vill inte ha med er att göra. Vi vill bara ha så mycket av kakan som möjligt. Då och då kan vi kasta till er några brödsmulor som ni får slåss om. Mmm, nu mår jag bra.
Inlägg #17: Postat: 2004-09-29 21:55:00
Gullan och grillbritt
Massinvandringen är helt och hållet ett politiskt skrytbygge. Följdaktligen är det politikernas uppgift att lösa, inte min. Att sedan dessa bögar till såsseliberaler har mage att lassa över deras totala misslyckande på mig och min påstådda rasism gör mig bara förbannat förbannad och lite ledsen.
Inlägg #18: Postat: 2004-09-30 12:11:00
MÅNA
Tja... att "blattarna" kommer hit och begår brott är väl kanske INTE vad "vi" vill ha... Om man tog och utvisade kriminella invandrare gjorde man alla andra invandrare en stor tjänst. Men de har inga papper, man har ingenstans att skicka dem. Så de blir kvar medan skötsamt folk inte får stanna.
Inlägg #19: Postat: 2004-09-30 12:38:00
Per W
Sluta använda det meningslösa begreppet "andra generationens invandrare"! Är man född i landet och svensk medborgare kan man väl inte ha invandrat!?
Hur många är inte 3:e, 4:e eller som i mitt fall 10:e generationens invandrare i så fall??
Inlägg #20: Postat: 2004-09-30 21:23:00
INGEN CENSUR, TACK!
Sverige åt svenskarna! Blattarna får åka hem och förstöra sina egna samhällen! Enkel resa, bekostat av svenska skattebetalare!
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...