Moodysson, fyll hålet i nästa film

Den här tråden diskuterar artikeln Moodysson, fyll hålet i nästa film.
Inlägg #1: Postat: 2004-09-27 13:50:00
Malin Michea
Fängslande, AC...Filmkrönikan totalsågade filmen, men det hör liksom till att någon på ett väldigt svenskt sett ska plocka ner den där stöddige jäveln på jorden efter att ha höjts till skyarna alltför länge...Eller nåt. Bra text!
Inlägg #2: Postat: 2004-09-27 14:34:00
Anna Li
Den första recension av den här filmen som gjort mig det minsta intresserad av att se den....
Inlägg #3: Postat: 2004-09-27 14:42:00
Anna Drangel
Lilja 4-ever gjorde mig först mållös och sedan så otroligt förbannad. Får se om jag vågar se denna utan att gå bärsärkagång efteråt. Bra recension för övrigt.
Inlägg #4: Postat: 2004-09-27 14:43:00
Thomas L. Aabo
Om allting händer inne i en lägenhet kan det ju vara inne i Lukas eget huvud.
Inlägg #5: Postat: 2004-09-27 19:03:00
Biff
Behövs det en samhällsanalys för att man ska uppskatta filmen, och vems samhällsanalys i så fall? Jag har visserligen inte sett Ett hål i mitt hjärta, men tror att en bra film även måste kunna stå på egna ben. Tänker nu på Filmkrönikans sågning
Inlägg #6: Postat: 2004-10-02 11:00:00
Mysan!
Finns det någon sämre än Lukas Moodyson ?
Inlägg #7: Postat: 2004-10-05 21:57:00
Sunny
Jag kan bara instämma i det Anna Li skriver: nu överväger jag att se den men i mitt fall får det vänta till den kommer på video.
Inlägg #8: Postat: 2004-12-24 21:33:00
rokycloy
Låt Moodyson få igenom sin vilja att inte släppa filmen på DVD, han har antagligen insett att filmen är så dålig så att han skäms för den.
Inlägg #9: Postat: 2005-07-26 02:06:00
Joni1984
5. Signalen som skickas då tonårspojken börjar kolla i Ellos-katalogens sidor för damunderkläder är inte särskilt uthållig. Snart måste pojken börja hålla sig vaken tills tolv på nätterna och titta på satellit-tv. Senare lockas han av sin växande libido att hyra riktigt grova saker från den lokala videobutiken. Som vuxen är hans törst efter allt grövre saker osläckbar och det är då han kläcker den fantastiska idén att göra sin egen porrfilm.
Inlägg #10: Postat: 2005-07-26 02:06:00
Joni1984
4. I människokroppen finns nervceller som signalerar mellan könsorganet och hjärnan. Av någon anledning tröttnar nervcellerna på att skicka samma signal konstant. Det går att känna om man går in i en svinstia. Det luktar illa ett tag, men det går över efter en stund. Luktsinnet är snabbast på att vänja sig. Smärtsignaler är uthålligare.
Inlägg #11: Postat: 2005-07-26 02:08:00
Joni1984
3. Oftast är porr betydligt mer lätttillgängligt.
Snabbt lär sig pojken att utlösning är rogivande, även i de mest stressande situationer.

En viss Silverpil turnerade runt i gymnasieskolor för några år sedan och jag fick nöjet att lyssna till en av hans föreläsningar i aulan. Han hade en gång intervjuat en gymnasist som berättade att efter en jobbig dag då tyskafröken var skoningslös, och allt kändes hemskt, så var hans enda bot att komma. Ögonblickligen kändes allt bra igen.
Inlägg #12: Postat: 2005-07-26 02:09:00
Joni1984
2. I öppningsscenen ber tjejen tonårskillen att sluta sina ögon. Vad ser han? Porr! Så fort han sluter ögonen så hör han kvinnors tillgjorda stön och kroppar guppa upp och ner.

Sex i sig är fullt naturligt. Det Moodyson vill visa är att många mäns sexualitet är långt ifrån just naturlig. Många män lider av ett långt framskridet sex-missbruk.

Det börjar redan strax efter könsmognad då tonårspojken får en lust som bara kan släckas av porren, eller sällskapet av en tonårsflicka.
Inlägg #13: Postat: 2005-07-26 02:09:00
Joni1984
1. Jag tror Anna-Carin har sitt kön emot sig när hon ska analysa vad Lukas Moodysson tankar kring filmen. Anna-Carins analys stämmer så långt - de kan mycket väl sakna en modersgestalt. Någon som lärt dom vad att älska till en kvinna verkligen är.

Min tes är att filmen handlar om just en porrfilmsinspelning av den enkla anledningen att underlätta förklaringen till vad som gått snett med dessa, mer eller mindre, genomsnittliga män.
Laddar...