Inlägg #1: Postat: 2004-09-23 14:23:00
|
Sandra Gustafsson |
Får jag också bo där med er? : Aldrig i helvete att jag vill sluta på ett ålderdomshem! Det är förvaring - inget liv.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-23 21:16:00
|
Anna Drangel |
Kul text om ett jobbigt ämne. SKulle också vilja bo på det där ålderdomshemmet du pratar om. Det får gärna byggas på lite varmare breddgrader, så man inte senil som man förmodligen är fryser ihjäl om man råkar gå ut i nattlinnet mitt i natten...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-23 22:21:00
|
Anna Li |
Du behöver inte oroa dig. När du får alzheimer kommer du inte längre ihåg vad du tycker om eller inte tycker om. Min mamma som jag skrev om nyligen har hatat bananer i hela sitt liv. När hon fick alzheimer började hon plötsligt äta bananer, helt på egen frivillig basis....
|
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-25 10:22:00
|
Sunny |
Stark o gripande text. Har även jag sett för mycket för att vilja sluta mina dagar i den så kallade åldringsvården.Det skulle räcka med små attitydförändringar för att åstakomma så mycket. O du: Ingen får mig att äta havregrynsgröt.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-25 13:55:00
|
Anna |
Helt sant...jag har jobbat en hel del som vårdbiträde på äldreboende. Det bästa stället jag jobbat på tillhörde en privat stiftelse. Där var avdelningarna små 6 tanter på varje och det fanns pärmar för varje boende, där man kunde läsa om vilken mat och musik de gillade! Jag läste dem jämt!
|
|