|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-28 15:28:00
|
|
Malin Michea |
Jag förstår hur du känner. Men skit i Cosmo, du är ung och smart! Ta inte illa vid dig av de krav som såna tidningar ställer, för de är inga krav på just dig utan riktlinjer för den typ av tjejer som har utseendet som högsta prioritet. Och det har inte alla, inte jag åtminstone.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-29 00:00:00
|
|
Marilyn |
"För varje gång jag läser Cosmopolitan blir jag lite räddare att det är så." Men herregud, det framgår ju klart och tydligt att du inte tillhör målgruppen! Läs nåt annat.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-29 00:17:00
|
|
Frågande |
Men varför läser du denna blaska gång på gång om du nu ogillar den så mycket?
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-29 01:04:00
|
|
Inferno |
Sist jag kollade var det frivilligt att köpa tidningen, det kanske har ändrats? Sist jag kollade kunde inte någon tidning eller bild "tvinga" mig att göra på ett visst sätt, klä mig på ett visst sätt eller tänka på ett visst sätt. Om inte cosmos läsare ja 99 är säkert kvinnor tyckte det var intressant skulle tidningen inte finnas eller byta sitt innehåll, men faktum är att köparna vill ha det så oavsett DINA preferenser. I ärlighetens namn väx upp och skyll inte saker och ting på andra.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-29 09:13:00
|
|
Tråke |
Feminismens största fiende är... feminismen själv. En gång på en nattklubb lånade jag sits på damtoan för att skita. Utanför, framför spegeln, en stund senare hördes detta mellan ett par kvinnor: "Såg du han som stod framför mig i baren? Guuuuu va sexig han va !" "Ja, den skulle man ha med lite grädde!" Jag förmodar att dessa två var ett undantag i debatten om sexism...? Fick f.ö. sitta länge tills de snackat klart och gått...
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-29 10:41:00
|
|
FraK |
Eftersom vi lever i en relativ demokrati är det fritt fram att:
1. Inte läsa tidningen.
2. Starta en egen tidning med fula & osminkade människor i.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-29 11:42:00
|
|
JOI |
"För varje gång jag läser Cosmopolitan blir jag lite räddare att det är så"
Kan inte mer än hålla med många andra kommentarer här, vad tusan läser du tidningen för?
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-29 12:21:00
|
|
jenni |
otroligt typiskt att individualisera problemet."men isabella du behöver inte läsa det". vilken dagisnivå typ "han räcker ut tungan" "jamen titta inte då". Hundratusentals tjejer o kvinnor läser den här typen av tidningar varje dag o de värderingar som de står för är ett jättehot mot jämställdheten.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-30 16:36:00
|
|
johanna svensson |
jag håller med dig Isabelle, cosmopolitan är skit. men i motsats till alla köttskallar här nedan som kritiserar dig för att du HAR läst tidningen, tycker jag att det är bra att du har kunnat genomskåda skiten och förhoppningsvis inte köper den där tidningen i fortsättningen.
en människa är aldrig sexig enbart på grund av sitt utseende eller kläder, utan det är utstrålningen som gör det.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-10-04 02:26:00
|
|
dr |
"kvinnan får inte ta för myckt plats,kvinnan får inte tala högt, kvinnan får inte bl.a bl.a bl.a"
Det börjar bli litegrann som en skiva som har hakat upp sig,det är bara tragiskt när en massa feminister helt plötsligt har blivit expert på det manliga beteendet och kan tala om för mig vad jag som man och många med mig tycker och tänker*suck*.Var fan finner du den här inställningen någonstans?
|
| |