|
Inlägg #1: Postat: 2004-09-17 10:24:00
|
|
Jennie |
Många av de som hatar IDOL måste titta på det än då . Annrs skulle det väl inte vara en sån succé?, eller? Är det som du skriver så tycker jag att vi eller dom eftersom jag inte har något emot programmet och juryn är väldigt fega. Man måste inse att drömmar krossas å att man då måste hitta nya.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2004-09-17 10:24:00
|
|
caroline |
intressant teori! jag tror att du har en poäng.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2004-09-17 11:23:00
|
|
Johan Wedberg |
Och vi misshandlar domaren för att han ger vår favoritspelare rött kort.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2004-09-17 12:21:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Som jag sagt under någon annan artikel. De som fick sig en verbal hurril förtjänade detta - kommer man dit utan att kunna sjunga eller utan talang behöver man en chock så man vaknar upp.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2004-09-17 13:07:00
|
|
Man Originalet |
Som f.d. semi-professionell musiker vill jag säga följande: Alla har rätt att ha drömmar, oavsett om de handlar om att bli artist/sångare, eller om något annat. Men för att förverkliga vissa drömmar krävs kunskaper och mycket hårt arbete. Ingen skulle få för sig att söka jobb som läkare utan ha pluggat medicin. Men när det gäller musik/sång tycks många tro att man ska kunna skapa sig en karriär utan något kunnande el. tidigare erfarenhet.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2004-09-17 14:21:00
|
|
Linda |
Program som Idol 2004 är bara ytterligare ett symptom på hur det är ställt med samhället. Varenda ungdom strävar efter kändisskap, till vilket pris som helst - de stänger till och med av det sunda förnuftet.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2004-09-17 14:31:00
|
|
Castafiore |
Gehör är en sällsynt gåva, och saknar man t o m relativt gehör så måste det vara extra svårt.
Juryn städar upp snyggt i amatöträsket. Good job.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2004-09-17 14:33:00
|
|
Sofia |
Blir inte folk upprörda eftersom de som velat delta i programmet inte haft en aning omm det sk formatet. De har slängt sig in i programmet i tron om att det skulle vara typ "Sikta mot stjärnorna", lite gulligt och alla är lika bra och ingen förlorar?
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2004-09-17 15:06:00
|
|
Anna Drangel |
Vem vill få sin dröm krossad? Däremot blir det konstigt att jämföra sjungandet med ex skrivandet. Du kan alltid träna upp din skrivförmåga, men gehör är något du föds med. Vad jag undrar är varför dom inte har gjort en singer/songwriter tävling istället. Det blir så opersonligt när dom bara letar efter en röst som ska stoppas in i en mall.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2004-09-17 16:10:00
|
|
Jörgen |
Jag är mest förvånad att det överhuvudtaget finns folk som orkar kolla på skiten...
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2004-09-17 18:08:00
|
|
Kent Katt |
Problemet med Anna-Carin Collin är att hon aldrig drabbats av en svindlande skön vision. Därför orkade hon plita ned sin artikel.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2004-09-17 23:26:00
|
|
Niklas |
Fritt citerat ur serietidningen Rocky... "Det finns en sak som är värre än hycklare, folk som tror dom kan säga precis vad som helst så länge dom är ärliga..." Det finns bra och det finns dåliga sätt att ta ner folk på jorden. Men som någon skrev, stormen kommer att lägga. Folk vänjer sig, och snart slår någon ny dokusåpa rekord i förnedrings-TV. Då kanske det är någon du känner eller tom du? som hängs ut som ett stort skämt i media.
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2004-09-18 13:17:00
|
|
Di |
Jag tycker att Kishti Tomita gör ett bra jobb, hon borde vara ordförande.Programmet blir bara bättre och bättre...
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2004-09-18 17:45:00
|
|
Juryn |
Du har en stilistisk ådra, Anna.Carin. Det märks att du hållt på med att skriva ett tag, och att du tänkt till lite över hur läsaren uppfattar budskapet.
Men varför så lite temperament..why..? Jag hade signat dig direkt om du visat lite mer "intensity", om du förstår ?
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2004-09-19 18:14:00
|
|
Intensivt nog |
Jag tycker nog att du har intensitet i dina texter, ett ex. på det är att dina rader inte är tråkiga och jag förvånas ofta av en ny rad med plötsligt innehåll som jag inte alls förväntat mig, vilket naglar fast mig vid texten. Många artiklar maler tråkigt rad upp och rad ned och man vet vad som kommer att hända, detta ser jag sällan eller aldrig i dina texter. Du överraskar och jag gillar det.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2004-09-20 01:30:00
|
|
http://www.freddi.nu/nu/index.htm |
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2004-09-21 05:07:00
|
|
2tac |
kreativa sågningar? så fan heller det är ju det som är problemet
du verkar inte ha fattat riktigt, fast vad vet jag.. orkar inte ens läsa mer än ett par rader av din text
|
| |