Vad vet Helle Klein om demokrati?

Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2004-09-15 23:02:00
Fredrik Vargas Friberg
*ler* Tackar, men jag tror inte Sourze vill det. Denna artikel som du nu har läst, fick jag vänta i 2 veckor, innan den vart publicerad, fick till slut ringa dem, o fråga vad som var problemet. Ett problem till är att en del av Sourze förra personal, jobbar idag på Aftonbladet, vilket ställer till problem, när jag kritiserar ledande tidningar. Men tack dock. Menar det. Skriver du själv artiklar på Sourze? Mvh Fredrik
Inlägg #2: Postat: 2004-09-16 08:07:00
Henrik Eriksson
Janne, jag tycker att du bör förklara dig bättre! Menar du att man inte ska kritisera en av de ledande opinionsbildarna i landet bara för att dom är trogna regeringsmakten?
Inlägg #3: Postat: 2004-09-16 10:52:00
Tom
Henrik, jag tror du läste fel - janne skrev inte det.
Inlägg #4: Postat: 2004-09-16 11:08:00
Tom
Fredrik, var din artikel för het för Sourze??? Är dom helt körda på redaktionen? Då är tidningen ett hyckleri från början till slut och dömt att misslyckas på förhand. Om det handlar om att de vill stryka etablissemanget medhårs och inte göra sig ovän med någon, då förstår jag inte syftet med tidningen, för då är den överflödig och genast ointressant. Det blir bara en tidning i mängden. De kan lika gärna lägga ner Sourze nu idag.
Inlägg #5: Postat: 2004-09-16 11:11:00
Tom
Fredrik, det är artiklar som din som gör tidningen värd att läsa. Men vill de inte ha dessa artiklar, så kan Sourze dra åt helvete!
Inlägg #6: Postat: 2004-09-16 11:13:00
henrik eriksson
hmm, ja jag läste verkligen helt fel. Tur att jag inte gjorte ett allt för ilsket utspel! Bra artikel!
Inlägg #7: Postat: 2004-09-16 11:39:00
Tom
Henrik, Gå på Sourze och klaga på dem i stället. De är bovarna i dramat.
Inlägg #8: Postat: 2004-09-16 17:18:00
Fredrik Vargas Friberg
Hmm... Jag vill inte göra något förhastat... När jag väl ringde, så sa Carl Olof Schlyter, att de hade diskuterat min artikel... det kanske var stavningen, gramatiken? I alla fall, så hade artikeln fallit mellan stolarna enligt honom. SÅ jag får väl tro att så är. Men men... har haft artiklar förr som stått inne mer än en vecka. Man får se, så länge de inte stoppar, så är jag nöjd. Men det är inte kul. mvh Fredrik
Inlägg #9: Postat: 2004-09-16 17:19:00
Fredrik Vargas Friberg
Och tack ska ni ha :
Inlägg #10: Postat: 2004-09-16 18:29:00
Jon Hallqvist
Tror inte de avsiktligt fördröjde din artikel eftersom denna Länk: sourze.se bidde publicerad samma dag som jag skickade den, där jag svingar mot allt och alla.
Inlägg #11: Postat: 2004-09-16 18:31:00
forts.
Det jag menar är att jag upplevt sourze som ett s.k. alternativt media som vågar kliva ur ledet.
Inlägg #12: Postat: 2004-09-16 20:13:00
Fredrik Vargas Friberg
Japp.. Jag utgår också från att Sourze inte stoppar, samt inte förstör nyhetsvärden. Fem gånger har jag fått mina artiklar stoppade i flera dagar, eller veckor. Men jag utgår fortfarande att det inte är något problem, då de ibland publicerar fort som vinden. Men artikeln jag gjorde denna gång, var ett angrep mot en persons skriverier inom hög ställning i mediavärlden. Det är då man ska tänka efter...finns lagar som kan stoppa, eller i värsta fall fälla en för flera års fängelse. ;- Fredrik
Inlägg #13: Postat: 2004-09-16 22:54:00
Jon Hallqvist
Då tycker jag vi testar sourze och skriver artiklar som behandlar bonnierförlagen.
Inlägg #14: Postat: 2004-09-16 23:59:00
Tom
Testa att skriv om 16-åringens mord på 14 åriga James. Om det var ett rasistdåd? Detta har varit den hetaste potatisen just nu för media att brottas med. Kan invandrare vara rasister? Då är det tydligen bättre att försöka vända på steken och utmåla den mördade som rasist. Många snurriga turer var det innan aftonbladet lyckades skriva vad som hände.
Inlägg #15: Postat: 2004-09-17 00:06:00
Tom
James hade för många vänner och det fanns för många vittnen på plats när det hände. Det blev för svårt att "lägga på locket". Polisen presstalesman Mats Nylen gjorde desperata försök att lura allmänheten och vissa tidningar spelade med - men trycket från vännerna blev för stort.
Inlägg #16: Postat: 2004-09-17 00:09:00
Tom
När det stod klart att James också hade invandrarbakgrund, vågade aftonbladet gå ut med en detaljerad händelsebeskrivning. Länk: aftonbladet.se
Inlägg #17: Postat: 2004-09-17 00:26:00
Tom
Det som händer där ute på kvällarna har blivit för rått och hårt att vissa journalister inte längre klarar att blunda för det. Utan de har börjat skriva detaljerna som vi tidigare besparades. Etablissemanget är livrädda att om sanningen kommer fram, så blir alla svenskar rasister över en natt, därav detta hyshande och försvarande av kriminella invandrare. Men hur ska vi kunna säga ifrån om vi aldrig får veta vad som händer?
Inlägg #18: Postat: 2004-09-17 00:43:00
Tom
Har någon erfarenhet hur det är i t ex Danmark och i andra länder runt omkring? De har väl avdramatiserat detta och alla partier, tidningar kan prata öppet om de problem som finns och med krafttag tillsammans rätta till det som är fel? I sverige har vi inga problem för att våra politiker har bestämt att det inte är några problem.
Inlägg #19: Postat: 2004-09-17 00:50:00
Tom
Sådana här artiklar/diskussioner skulle säkert reta gallfeber på Sourze redaktionen.
Inlägg #20: Postat: 2004-09-17 15:01:00
Fredrik Vargas Friberg
Tom du är på hugget : Jag skulle nog inte klara av att gräva fram sånt ang rasism och omvänd rasism. Men jag skulle stödja den peson som började skriva om det. Själv vill jag hugga på ledande personers inställningar, och deras målsättning om Sveriges framtida frihet. /Fredrik
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...