|
Inlägg #21: Postat: 2004-09-17 15:03:00
|
|
Fredrik Vargas Friberg |
Jon... du har nog rätt, att lite fler angrepp på Bonniersfären borde göra susen det med. Jag har en gång skrivit om DNs åsikter. Hmm kanske får blir lite fler sånna, har för många om Aftonbladet ;-
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-09-17 15:34:00
|
|
Tom |
Det är ganska lätt att gräva... Ta bara dagens tidning av Stockholm City. Där förekommer formuleringar som t ex "Hur kan ett bråk mellan två unga grabbar sluta så illa?".. Ja hmm vänta nu? Vad skriver de???? Var det inte ett gäng på ca 10 st invandrare som omringade 1 kille som såg svensk ut som dessutom hade rakad skalle? Hade inte en eller flera av de 10 kniv? Ja, jag är inte förvånad att det sluta illa för den ensamma killen.
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-09-17 15:43:00
|
|
Tom |
Min vrede är större mot de journalister som skriver denna vilseledande sörja än mot dem som begår dessa fega våldsdåd. Min vrede är större mot de handlingsförlamade politiker som skapat detta samhälle och låter detta hända och ske. Ska ingen kunna gå säker ute på våra gator längre? Jag fattar inte varför svenskarna går ut ur hus och hem och demonstrerar mot detta sanslösa våld- och tjuvsamhälle.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-09-17 16:16:00
|
|
Tom |
Detta har i högsta grad med vår framtid att göra..
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-09-17 21:02:00
|
|
Eric |
Kritik mot sosseriet är oftast nästintill förbjuden, även i s.k. borgerliga tidningar.
Jag deltar i debatten på flera landsortstidningars debatt/insändarsidor. Med för hög svansföring blir man omgående refuserad/stoppad. Nivår på kritiken mot s behöver inte vara särskilt hög innan.. - STOPP!!!
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-09-17 22:07:00
|
|
Tom |
Hur man än vrider och vänder på det så pekar mycket på Sossarna. Vi har facit i hand efter ca 30 års tokeri. När föräldrarna släppte sitt ansvar och lät "staten" fostra barnen från dagis och uppåt, så gick det åt fanders. Kanske dags att återskapa kärnfamiljen och få in lite etik, moral och empati i samhället.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-09-18 16:04:00
|
|
Jon Hallqvist |
Svar 26: Sant, och sen när vi inte längre är dugliga som slavar kastas vi in på ett ålderdomshem. Vart är familjevärderingarna! Kan inte vi svenskar sluta gnälla och ta saken i egna händer
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-09-19 01:19:00
|
|
Fredrik Vargas Friberg |
Hade tänkt att göra en sak... denna adress är nu bara ifylld med en webdesign, så strunta i det.. men jag har tänkt lägga in ett diskussionsforum där istället, www.demokraterna.se va tror ni, intresserade att vara med o skapa frihet? mvh Fredrik
|
| |