Inlägg #41: Postat: 2004-10-02 02:48:00
|
Malin Michea |
Nu ska jag gå och slå på min sandsäck och låtsas att den är du. Fan vad jag önskar att den var du.
|
|
Inlägg #42: Postat: 2004-10-02 11:12:00
|
VEM ÄLSKAR SAKATA EIO? |
Ingen.
|
|
Inlägg #43: Postat: 2004-10-02 21:48:00
|
Sunny |
M 41. Jag vet inte ifall lobotomi hjälper? Själv tror jag inte att en pedofil kan "botas" vare sig det är medfött eller en "förvärvad" läggning på grund av skador. Jag har lagt ner år av mitt liv i mina försök att förstå.Papa var ju pedofil o toalt utan empati men han var oxå min pappa.Jag försonade mig med hans övergrepp på mig därför att jag behövde kontakten. Jag ville hitta mina syskon o han var den ende som visste var o vem.
|
|
Inlägg #44: Postat: 2004-10-02 21:53:00
|
Sunny |
Han öppnade dörrar som jag vill ha. På kåken hade han träffat andra pedofiler: han hjälpte mig att komma dem in på livet med mina frågor. Detta var ju före internet. Jag såg oxå likheterna mellan oss. han var historiker o musiker o väldigt charmig rent socialt.Jag kunde förlåta o jag kunde vägra vara offfer resten av livet.Min lillasyster kunde aldrig förlåta men hon var så liten o det höll på så länge.
|
|
Inlägg #45: Postat: 2004-10-02 21:55:00
|
Sunny |
Har nu lärt känna min storasyster som oxå varit utsatt från späd ålder o i många år: dock av en styvfar. Hon kan inte förlåta o har aldrig mött mannen igen men hon har försonat sig o vägrar oxå vara offer.Vi som försonat oss med det som hänt klarar oss bättre i dag. Vi vill veta vad man kan göra för att nya barn inte ska behöva utsättas.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2004-10-02 21:59:00
|
Sunny |
Att förstå varför man blir pedofil o vad som rör sig inne i en sådan är livsviktigt: hur ska vi annars kunna få veta ifall det finnns metoder beteendeterpi,medecin? som kan hjälpa de som verkligen är medvetna om sin läggning att styra den? Någon har skällt mig för att vilja legalisera pedofili: självklart är mitt mål det motsatta men jag tror inte på hat.Inte hos de som ska behandla de här människorna.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2004-10-02 22:02:00
|
Sunny |
CL: det finns en glidande skala av sexlivet hos oss alla: även pedofiler. Många gånger handlar det varken om våld eller våldsamma handlingar. Det finns de som har den här läggningen som inte lever ut den eftersom de förstår att det kan skada barnet. Att bara skrika "skjut dem,mörda dem" är inte konstruktivt.
|
|
Inlägg #48: Postat: 2004-10-02 22:08:00
|
Sunny |
Malin: Du har varit utsatt för ett orehört smärtsamt övergrepp och det kommer att ta lång tid att läka. Glömma det gör du aldrig. Du har all rätt i världen att reagera med hat o avsky. Ingen enda människa kan klandra dig för det. Du behöver heller aldrig förlåta: Det kan ingen kräva.Vissa saker KAN man bara inte förlåta. Men du är ung o du är en rasande duktig skribent: jag tror att du en dag kommer att kunan försona dig med det som hänt o gå vidare.
|
|
Inlägg #49: Postat: 2004-10-02 22:40:00
|
Sunny till CL |
Sedan är det självklart att var o en som har pedofila tanker eller böjelser håller sig borta ifrån offrens stödgrupper? Där ska väl de här offren få känna att de har en fristad? Att de kan känna tillit igen?
|
|
Inlägg #50: Postat: 2004-10-03 01:53:00
|
Malin Michea |
Haha. Den fegisen har visst lagt benen på ryggen. Hoppas han sprang utför ett stup.
|
|
Inlägg #51: Postat: 2004-10-03 12:34:00
|
CL |
Malin : Du har aldrig ens försökt motbevisa mina källor och det kanske är bäst det. För de bygger nämligen på vittnesmål från barn som utsatts för övergrepp och studier kring hur dessa barn reagerade på det både på lång och kort sikt. Att du blev utsatt för incest mot din vilja ger dig kunskap om just detta. Men din okunskap inom övriga områden är väldigt stor och detta påpekar du t.o.m. själv i din egen artikel.
|
|
Inlägg #52: Postat: 2004-10-03 12:54:00
|
CL |
Sunny : Varför är det så självklart att barn inte skall kunna utforska sin sexualitet med vuxna? Ingen har hittils kunnat bevisa att sexuell kontakt mellan barn och vuxna är skadlig i sig. När barn själva vill det och sedan i livet upptäcker att det den gjorde och gillade som barn var "fel" och avskyvärt så får barnet massa skuldkänslor helt i onödan. Att se på sex med barn som FEL är bara att göra barnen en otjänst. Har ni frågat barnen själva vad de vill?
|
|
Inlägg #53: Postat: 2004-10-03 12:58:00
|
CL |
Sen tycker jag faktiskt att Malin måste börja ta ansvar för sina åsikter. Att skylla missriktat hat på en svår barndom är bara en dålig ursäkt. Få av er skulle acceptera en nazists åsikter bara för att han blev slagen som barn. "Det är ok att du hatar judar, du hade ju en svår barndom". Det finns människor som har svåra livsöden som väljer en väg utan hat och den möjligheten finns för Malin också om hon själv vill det.
|
|
Inlägg #54: Postat: 2004-10-03 18:36:00
|
Sunny till Malin |
Jag vet inte ifall du har läst mina brev till pappa här? Du har aldrig kommenterat dem.Alla som kan läsa inser hur orehört smärtsamt detta svek var för mig?Just planeringen: De medvetna lögnerna om ett hem o en skola för att få mig till ett möte.Övergreppet o sedan lämnad ensam igen. Jag kände en sådan ursinnig sorg att jag fick ont i hela kroppen o svårt att andas.Rättegången där jag var helt ensam: han hade i alla fall fångvakter o advokat..
|
|
Inlägg #55: Postat: 2004-10-03 18:39:00
|
Forts |
Men man kan inte fortsäta att hata hela livet. Jag vet inte hur det varit ifall mannen varit en främling för mig som storasysters plastpappa Då hade jag aldrig umgåts med tanken att möta honom igen. Varför skulle jag det?Tyvärr är förrövaren ofta någon som står barnet nära: kanske rentav någon barnet tycker om. Då blir det svårt.
|
|
Inlägg #56: Postat: 2004-10-03 18:45:00
|
Sunny till Malin |
Lillasyster hatar fortfarande pappa. De har inte setts sedan hon var 11 o han åkte in. Hon har odlat sitt hat o vägrar att ens tala om pappa. I dag mår hon väldigt dåligt: hon kan inte äta o slutet är nog nära. Hennes barn som levt upp med detta mår oxå dåligt o åker ut o in på behandlingshem etc. Ingen kan hjälpa henne: Hon är ett Pedofiloffer på heltid o har varit det i över 40 år! Den makten över hennes liv, över henns barn o barnbarn kan bara hon ge pappa.
|
|
Inlägg #57: Postat: 2004-10-03 18:50:00
|
Sunny till Malin |
Själv bearbetade jag det skedda under 20 år med pappa men framför allt skrev jag.Att skriva är läkande o du är så bra på det Malin!Du är en av de jag läser först här på Sourze. MEN: Det tar tid att försona sig med någontimg så svårt. INGEN utom du vet hur mycket tid du behöver. Du är i din fulla rätt att hata precis så länge som du behöver!!!!!!
|
|
Inlägg #58: Postat: 2004-10-03 18:52:00
|
Sunny till John |
Barn har en sexuell nyfikenhet.De utforskar sina egna o varandras kroppar.Vuxna ska lämna dem i fred med detta.
|
|
Inlägg #59: Postat: 2004-10-03 18:55:00
|
Sunny till CL |
Barn föredrar som regel att leka doktor,mamma o pappa o allt det där med andra barn.Vänder sig barnet till en vuxen ser jag två stora problem.A Den vuxna är en närstående. Då bör barnet veta att här är det tryggt: Här älskas det o skyddas till varje pris.B den vuxne är en utomstående.
|
|
Inlägg #60: Postat: 2004-10-03 19:00:00
|
Forts |
Då är maktförhållandet o kunskapen så ojämn att den vuxna bör avstå ifall barnet tar kanske omedvetna sexuella inviter.Barn ifrån kärlekslösa hem agerar kanske ut emot andra vuxna som då måste inse att ett barn inte kan bli en jämbördig sexpartner. Sedan är det fortfarande fel att debattera andra saker om pedofili under en artikel eller på ett forum av de drabbade. På sitt forum behöver de så inneligt väl en fristad. Kan du inte förstå det?
|
|