Existensminimum

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2004-09-01 19:12:00
Lilyana
Malin, om jag känner dig rätt så blir du nu väldigt ledsen för vad de skriver, men försök att inte. Så mycket du gör för att hjälpa andra människor fast du inte får betalt och fast du inte mår bra själv. Det är mer värdefullt än vilken jobb som helst i hela världen. Om alla kände dig skulle de bara säga snälla saker.
Inlägg #22: Postat: 2004-09-01 19:16:00
Lilyana
Jag och andra vi som känner dig vet vad du går för. Samhället borde betala dig för alla människors liv du lyser upp och ger glädje till! Du räddade mitt liv en gång och det glömmer jag inte någonsin. Tänk på dig själv och ta din tid som du behöver. Världen väntar tills du är redo. Kram från Lilyana.
Inlägg #23: Postat: 2004-09-01 19:26:00
Malin Michea
Lilyana>> Tack, snälla söta du, det var fint sagt. Ska försöka ha det i åtanke. Kram tillbaka.
Inlägg #24: Postat: 2004-09-01 19:30:00
Lasse P
"Nu kan jag ingenting om psykisk sjukdom vilket många säkert kommer att tala om för mig." Fin formulering. Jag antar att du menar att du kommer att få påpekanden om att du inte ska yttra dig om sådant du inte begriper. Det är ingen större risk. De flesta fattar att författaren till artikeln "Förbättra kvinnliga nätverk" inte tänker sig några psyksjuka typer i sitt fina nätverk. De flesta begriper att en sådan okänslig person kan man inte resonera med.
Inlägg #25: Postat: 2004-09-01 19:47:00
Avundsjuk
Skriver du dina artiklar på i genomsnitt TJUGO MINUTER? Säg till om du vill sälja lite av din talang nån gång. :
Inlägg #26: Postat: 2004-09-01 22:48:00
Sorgligt
Sorgligt Anna Li. Verkligen sorgligt. Har du gjort några besök i verkligheten någon gång? Du sammankopplar alltså skrivförmåga med arbetsförmåga - och att "ta sig samman några timmar" funkar på psykisk sjukdom?
Inlägg #27: Postat: 2004-09-01 22:52:00
Sorgligt forts.
Hur bra är du själv på att förstå andras liv? Kanske skulle du vända den frågan mot dig själv?
Inlägg #28: Postat: 2004-09-01 23:18:00
AC Collin - oftast lugn och behärskad
AnnaLi, vi har haft våra meningsskiljaktigheter, men jag har alltid haft nån sorts respekt för dig. Men nu är jag så jävla upprörd så jag inte vet vart jag ska ta vägen. Orolig för min nattsömn, stoppar nu innan det är försent.
Inlägg #29: Postat: 2004-09-02 07:30:00
Alf Carlsson
Det är lika fantastiskt att Anna Li vågar stå upp för inskränktheten och "den medkännande konservatismen". som det är helt orimligt att en begåvning som Malin vars problem är relativt nya för mig ska behöva må dåligt. Kan det vara så att Anna Li behöver Malins olycka för att definiera sin egen lycka? Jag är rädd för att systemet arbetar så
Inlägg #30: Postat: 2004-09-02 10:05:00
Anna Li
Till Malin: jag ser själv att allting låter hårt i skrift - men mina frågor till dig 0 och 1 var mer som en undran, för som jag skrev så vet jag inget om psykisk sjukdom.

Jag är inte "misstänksam" mot att du mår dåligt.
Inlägg #31: Postat: 2004-09-02 10:06:00
Anna Li
Snarare vill jag tala om för dig att du i dina texter förmedlar styrka, det betyder ju att den finns där och går att bygga vidare på. Det är alltså avsett som en positiv kommentar. Om det bara är en procent av dig, så är det ju 100 av vad jag ser av dig.

Slutligen är jag fortfarande nyfiken på vad du tycker att socialtanten skulle ha gjort?
Inlägg #32: Postat: 2004-09-02 10:15:00
Anna Li
svar 15 - i svar 3 skriver jag om din artikel inte om dig som person. jag tycket det avsnittet i artikeln var lite svagt just för att de andra personerna blev inte sedda som människor utan det blev väldigt självcentrerat.
Inlägg #33: Postat: 2004-09-02 10:22:00
Anna Li
Till alla andra: jag är nog inte lika säker som ni på att en person som skriver om att hon mår dåligt enbart får bemötas av hyllningar och medkännande. Jag tror till och med att provocerande frågor och påståenden kan var lika konstruktivt. Men så vet jag ju som sagt ingenting om psykisk sjukdom heller.
Inlägg #34: Postat: 2004-09-02 10:28:00
Anna Li
svar på 17,18, 19 du verkar ha definierat in mig i "fiendefacket". Det sticker inte i ögonen på mig att du är stark, tvärtom, jag tycker det är bra att styrkan finns där och ilskan för det kommer att hjälpa dig att bli frisk.

Och jag har aldrig uttryckt någon som helst oro för mina skattepengar, tvärtom gett dig tips på hur du kan få tag i litet av dem.
Inlägg #35: Postat: 2004-09-02 12:18:00
Alf Carlsson
"...tvärtom gett dig tips på hur du kan få tag i litet av dem." Vilken underbart vacker cynism, så öppen och gränslös och så MEDKÄNNANDE. Anna Li bör söka jobbet som modesta samlingspartiets talskrivare. Själv ska jag stoppa två fingrar i halsen och spy upp frukosten.
Inlägg #36: Postat: 2004-09-02 12:37:00
Anna Li
Alf, om det får dig att må bättre så tycker jag absolut att du ska göra det. Det ingår i min medkännande filosofi att du ska må så bra som möjligt. Tack för berömmet förresten, du är inte så dålig på formuleringar själv, men tycker du verkligen att jag är så särskilt modest?
Inlägg #37: Postat: 2004-09-02 12:52:00
Alf Carlsson
36> Jag glömmer aldrig bilden av Bush när han fick frågan om "medkännade". Han hade en hemlagad bulle i handen efter ett värvarmöte, han tryckte upp bullen i kamerans makroperspektiv och sa: "Detta är medkännande konservatism".
Inlägg #38: Postat: 2004-09-02 12:59:00
Alf Carlsson
36>Nu har jag fått en ny bild där du har lite sedlar i ett knippe; "Kom och ta!" och så rycker du undan handen", "det är bara bra hon får kämpa"; "Kom och ta" och så rycker du undan igen. Modest i meningen utan blod, svett, passion och tårar, d v s det som formulerar "ein mensch".
Inlägg #39: Postat: 2004-09-02 13:06:00
Alf Carlsson
Men visst, du finns och du finns i massor och jag får väl se själva närvaron i sig som ett uttryck för generositet. Läs gärna Mike på annan plats. Hans nyliberala "brutalitet" har för en gångs skull blivit riktigt konstruktiv.
Inlägg #40: Postat: 2004-09-02 13:55:00
Sunny
Faktiskt är det som Anna Li säger: Att flytta i sär är den enda lagliga möjligheten för Malin att få pengar till sitt upehälle ifrån Soc. men Malin: Du kommer inte alltid att må så här dåligt! Jag är ett levande exempel på att det inte fins några hopplösa fall o jag känner till många andra. Kramar!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...