|
Inlägg #21: Postat: 2004-09-01 18:58:00
|
|
Mike |
Om din sambo är arbetsför ska naturligtvis han försörja dig så gott han kan det är väl inget konstigt eller någon "uppoffring" från hans sida? Kan ni leva på hans studilån toppen, annars kan han ta ett extraknäck alternativt avbryta studierna.
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2004-09-01 19:38:00
|
|
Onkel Duktig |
Din mailbox är full Malin!
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2004-09-01 20:09:00
|
|
Elin |
Malin,fan va tuff du är.Jag har alltid varit bortskämd vad gäller pengar, men vet dock hur det är att må riktigt,riktigt dåligt och hur det suger livet ur en.Ändå orkar du.Livet prövar oss ideligen.Du fixar det - jag tycker du är strålande.Och grattis till den fine mannen.
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2004-09-02 00:29:00
|
|
joakim |
Tycker synd om dig för att du mår så dåligt. Tror dock inte att gå hemma är en bra lösning. Men det antar jag att läkarna vet bäst. Jag tycker det är konstigt att folk är så deprimerade nu för tiden. Var och varanan är ju sjukskriven för dessa "osynliga skador" och går på sjukpenning eller socialbidrag. Ibland heter det depression, ibland ryggsmärta. Sant eller ej i ditt fall tror jag verkligen att du har en depression, sjukbidrag kan man få. Allvarligt, jag köper inte det.
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2004-09-02 00:30:00
|
|
jocke |
del2: Du får vara hur sjuk du vill. Kan du gå hemma, kolla på tv, laga mat, skriva inlägg på internetsidor kan du fan också jobba ursäkta svordom. JAG FÖRSTÅR INTE VARFÖR JAG MÅSTE FÖRSÖRJA DIG MED MÅNGA ANDRA. Eller jo, igentligen förstår jag. Jag förstår att det är lättare att inte jobba. Det är anledningen till att folk nu för tiden "väljer den vägen". Tror du folk kunde välja att inte jobba för 50 år sedan?? syftar då främst på män, då kvinnan var hemma med barn på den tiden.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2004-09-02 00:31:00
|
|
jocke |
Del3: Det är ju inte så konstigt att samhället faller samman. Vårdköerna blir längre och längre, bidragen fler och större. Ingen skatt i värden kan ju betala för att Alla ska vara sjukskrivna/arbetslösa! Ser att du tillbringat dina "lediga" dagar till att skriva diverse inlägg på denna sidan. Tänk om du kunde jobba med något sånt istället?
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2004-09-02 00:32:00
|
|
jocke |
Del4: Få lön för att skriva som du gör? Försörja dig själv, betala skatt, försörja andra som kanske behöver det mer? Men, jag vet, vissa får panikångest av att gå utanför dörren. Vissa klarar helt enkelt inte av att gå till ett jobb. Jag vet också att vi lever i 2000-talet. Jobba hemmifrån!
/Trött
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2004-09-02 00:33:00
|
|
jocke |
Nu blir du arg. Ser dessutom att du endast svarar folk som tycker som du.
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2004-09-02 01:31:00
|
|
Man Originalet |
Till "Jocke": 1. Snacka inte om hur det är att leva med svår panikångest el. depressioner när du uppenbarligen inte vet ett skit om det! 2. Jobba hemifrån som skribent/krönikör? Visst, kanske en bra idé i teorin, men försök du få en anställning el. etablera dig som frilansskribent i dessa tider när det finns mängder av arbetslösa journalister, samtidigt som alla medier försöker spara pengar.
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2004-09-02 04:10:00
|
|
Jon Hallqvist |
Det finns bara ett sätt att tackla myndigheter och det är att spela på deras inkompetens och osäkerhet. Så säg att du har rätt, så till den grad att de måste kolla sina pärmar för där hittar de aldrig nåt.
Skaffa hyreskontrakt och sjukskrivning så får du pengar kanske måste skrika åt dem också .
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2004-09-02 13:53:00
|
|
Inger |
Hej Malin! Reagerar på om det har skett en "miss" här? D v s läkaren - psykiatikern, som från början sjukskrev dig har ju givetvis utgått ifrån att du INTE kan arbeta i ditt nuv. psykiska hälsotillstånd. Du behöver hjälp och sjukskrev dig därför. Det framgår ju att du trodde att du hade rätt till sjukpenning, men det skulle visa sig vara fel.
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2004-09-02 15:22:00
|
|
Kent Katt, rojalist |
Huvudsaken är att prinsessan Victoria togs emot när hon föll/hade ätstörningar.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2004-09-02 16:57:00
|
|
ambjörn madegård |
Lysande skrivet med en underbar balans. Du är en mycket god stilist och jag är en stor beundrare.
Hoppas det vänder med psyket.Jag vet hur det är. Din vassa tunga behövs.
Take care
A
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2004-09-02 20:08:00
|
|
Sanningssägaren |
Malin är - som tyvärr alltför många tjejer - bara intresserad av den egna personen. Det märker man när man läser hennes kommentarer på annat håll här på Sourze. Hennes medkänsla med andra är lika med noll.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2004-09-02 22:22:00
|
|
Malin Michea svarar "Jocke" |
Du har fel. Jag svarar inte alls bara de som tycker som jag gör. Däremot brukar jag inte svara på alla kommentarer därför att jag helt enkelt inte orkar. Är jag skyldig dig eller någon annan att svara?
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2004-09-02 23:44:00
|
|
Herr K. |
Den där Jocke snackar bara skit - det där med att bidragen blir större t.ex. är ju ren lögn - och han gör det för att provocera Malin. Han är som en skolpojke som vill få uppmärksamhet från en tjej genom att trakassera henne.
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2004-09-03 01:21:00
|
|
SAMMA STAD |
Jag såg dig idag när du hämtade din post. Du hade en svart klänning och hästsvans. Du är vakcer och söt, skit i alla idioter som säger dumma kommentarer.
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2004-09-03 01:26:00
|
|
Vendela |
Suck. Vad håller ni på med egentligen? Hur gamla är ni? Trakassera en person som mår dåligt, hur lågt kan man sänka sig? Malin är bättre än ni ens kan föreställa er. Hon hjälper alla i vår stödgrupp så mycket hon orkar...
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2004-09-03 01:50:00
|
|
Snart psykfall |
Malin är en dålig person. Hon har fått mig att må mycket dåligt genom sina skriverier här inne - men det kanske var meningen?
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2004-09-03 02:25:00
|
|
Malin Michea |
Det verkar som om en eller flera personer håller på och för något slags smutskastningkampanj mot mig bland de här kommentarerna. Det är synd, för jag hade hoppats på en mer seriös diskussion. Men jag vill inte delta i det här mer, för jag blir ledsen. Ni som håller på får leka på egen hand, bäst ni vill. Mvh//Mali
|
| |