Våga vara konservativ

Den här tråden diskuterar artikeln Våga vara konservativ.
Inlägg #1: Postat: 2004-08-23 20:21:00
Åsa Welin
30 blinddejter!! Det är väl ingenting?!; Skojar bara.. jag håller helt med dig, gå gärna in och läs mina två texter som jag skrivit härinne ang ämnet..
"Kärlek på Internet 1 & 2"
Lycka till i cyberträsket!:
Inlägg #2: Postat: 2004-08-23 23:30:00
Sofia
Jag håller verkligen med dig i ditt resonemang. Fler borde inse att cybervärldens casanovor bara är en stor bevikelse. Man har störst chans att bli verkligt lycklig med någon man träffar via en vän, i konsumkön risig i håret en söndag, killen i bänken bakom, eller snyggingen på jobbet. Kram på dig
Inlägg #3: Postat: 2004-08-24 00:17:00
Tommie Nygren
Vad är "sedvanligt vis" och "förut"? Om du med sedvanligt vis menar "bli full och hångla med nån" och med förut menar "på den tiden då man blev bortgift" så kan jag inte se att det blivit sämre precis. De kontakter man tar kanske inte leder till en partner för livet, men man kanske hinner ha lite trevliga möten och lära sig lite om vad det är man vill ha på vägen. Och sen, blinddates är ju groteska. Aldrig varit på en, inte intresserad.
Inlägg #4: Postat: 2004-08-24 07:07:00
Sussi
Det är väl den fartblindhet som du beskriver som jag tycker är så trist! Är man en Casanova i verkliga livet har man ju alla chanser att utveckla den förmågan på nätet. Varför nöja sig, när oändliga mängder gräs i olika gröna nyanser hägrar ett par knapptryck bort. Mer, större, bättre...eller bara annorlunda. Haft "äran" att stöta på en och annan under mina, så här i efterhand, naiva försök att hitta någon internet-vägen. Just nu är jag bara lessss!
Inlägg #5: Postat: 2004-08-24 09:41:00
Michael Lundahl
Min första och enda internet blind-dejt slutade så här: Länk: df.lth.se och så här Länk: df.lth.se
Inlägg #6: Postat: 2004-08-24 11:14:00
AC Collin
Det här är egentligen inte ett nytt fenomen. Byt ut Internetdejting i artikeln mot kontaktannonser i press, som har funnit ganska länge och tyvärr har varit något skamligt. Att söka en partner IRL är på något sätt "finare" än via det förhatliga, ytliga nätet. Jag vill påstå att internetdejtingen är en sorts produktutveckling av kontaktannonserna. Det är bara en annan, snabbare kanal.
Inlägg #7: Postat: 2004-08-24 11:33:00
Jeanette
Bra liknelse med snabbmat...men att data snabbköpskassörskan... bra skrivet, kram/js
Inlägg #8: Postat: 2004-08-24 13:55:00
w00t!
Träffade min tjej på nätet vi har just köpt hus och ska snart utöka familjen:-
Inlägg #9: Postat: 2004-08-24 20:48:00
abc
Problemet är ju helt enkelt bara att du inte hittat mig på SD :- Jag är en man i mina bästa år, 170cm, lagom mullig med intresse för modellflyplan och Bingolotto :- osa asap
Inlägg #10: Postat: 2004-08-24 21:42:00
Micke
Hälsningar från din kollega!!!
Inlägg #11: Postat: 2004-08-25 13:05:00
Man Originalet
Du har säkert rätt i att internetdejting i sin sämsta form kan urarta i en ytlig "konsumtion av människor" och en ständig jakt efter "någon bättre". Samtidigt tror jag att olika typer av kontaktforum på nätet fyller en mycket viktig funktion. Av olika skäl är det svårt för många människor att träffa en ev. partner i det dagliga livet, och då blir Internet ett sätt att lösa detta problem. Och uppenbarligen leder det för många till önskat resultat, dvs. en seriös, varaktig relation.
Inlägg #12: Postat: 2004-08-25 17:48:00
M
Jag tycker att internetejting är jättebra. JAg har träffat en underbar tjej som jag har hållit ihop med i snart två år. Det är mycket längre än de tjejer jag träffat ute på krogen eller på träning etc.
Inlägg #13: Postat: 2004-08-27 11:50:00
Johan
Hej! Kul att du nämner missbruk i sammanhanget faktiskt.. Jag minns att jag och en "date" startade en klubb på spraydate som hette just "klubben för spraymissbrukare".. vi hade ett tolvstegsprogram för att komma ut ur sprayträsket... Jag är fri!
Inlägg #14: Postat: 2004-08-31 18:02:00
Johan
Den som gapar efter mycket mister hela stycket. Du har helt enkelt för höga krav..

Jag träffade också min flickvän på min första internetdejt. Alla har något ingen har allt. Om du hela tiden tror att den nästa har en bättre gräsmatta kommer du få leta hela livet..
Inlägg #15: Postat: 2004-09-17 14:57:00
Sandra E
Dejtingsajter är till för losers och mänsom ju alldtid är losers.

Vi kvinnor som ser bra ut hittar våran partner på krogen. :-
Inlägg #16: Postat: 2004-09-29 10:29:00
Johannan
Fel! Är det bättre att dejta någon på måfå, tex från snabbköpet, enbart på grundval av att man tycker den är snygg?! På nätet lär man känna varandra innan och kan konstatera om man har något gemensamt innan man ses.
Inlägg #17: Postat: 2004-09-30 21:51:00
jörgen öhlund
jag reagerar faktiskt på att folk allvarligt raggar över internet. jag har själv träffat personer på internet efter att ha haft långvarit kontakt länge. hade dock aldrig sett det som en "dejt" för att hitta en framtida partner. sådant får avgöras när man väl ses. på det vanliga, traditionella sättet.
Laddar...