Talking to me?!

Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2004-08-19 17:47:00
Kevin
Då mer eller mindre de flesta använder olika droger genomgående i livet så är det ju självklart att alla har olika beröringspunkter till och varierade synvinklar på ett starkt och på många plan berörande ämne. Sen lika lite som staten bestämmer vilken sex du har eller vilken sport du utövar skall dem diktera ditt sökande på andra sätt.
Inlägg #22: Postat: 2004-08-19 21:06:00
mludd till Biff
Håller med om vad andra sagt om att det inte alls så är att man blir "knökfull" direkt när man röker cannabis, måhända är det så för någon som nästan aldrig rökt tidigare, men det är ju på samma sätt med en 14-åring som bara ska dricka ett par öl och plötsligt är dyngfull och spyr.. Det är precis samma sak, inte särskilt många börjar dricka alkohol med ett glas vin till maten för att sedan öka sin konsumtion tills de lärt sig när de känner berusning..
Inlägg #23: Postat: 2004-08-20 13:23:00
Biff
Kevin, det är just att du anser alkohol vara en drog som är ditt misstag, eftersom det är din personliga åsikt om hur alkohol ska användas. Genom att klassificera alkoholen som en drog, utgår du från att den är till för att bli full av. Detta är en väldigt svensk syn på alkohol för en som anser sig motståndare till svensk alkohol- och drogpolitik. Kanske är det för att så många "osvenskar" har denna syn på alkohol, som alkohol- och drogpolitiken är så sträng i Sverige?
Inlägg #24: Postat: 2004-08-20 13:36:00
Biff
mludd, 14-åringar som dricker "ett par" öl? Är du galen? Utgår du från att svenska 14-åringar representerar hela världens alkoholkultur? Eller menar du att man per automatik måste bli dyngrak när man provar ett nytt berusningsmedel? För att se om det fungerar? Att beskriva en 14-årings psyke och varför denne så gärna vill bli full, tänker jag inte ge mig in i här, men de som provar droger för första gånger är oftast mycket äldre och kan därför inte jämföras.
Inlägg #25: Postat: 2004-08-20 15:19:00
MusikHampus
Biff: Utgår du från att italienska medelålders par representerar hela världens alkoholkultur?
Inlägg #26: Postat: 2004-08-20 15:36:00
MusikHampus
90-100 av alla våldsbrott i Sverige begås av alkoholpåverkade människor.
Inlägg #27: Postat: 2004-08-21 00:06:00
Kevin till Biff
Biff du skriver: "Kevin, det är just att du anser alkohol vara en drog som är ditt misstag, eftersom det är din personliga åsikt om hur alkohol ska användas."

Nej biff! Det är inte jag som anser att alkoholen är en drog, snarare hela världen. Kanske då förutom du. Hur menar du?
Inlägg #28: Postat: 2004-08-21 00:06:00
Kevin till Biff
Vidare säger du: "Genom att klassificera alkoholen som en drog, utgår du från att den är till för att bli full av". Nej igen Biff! Det är du som utgår från att jag utgår från detta. Snacka om att du är snurrig. Är du säker på att du inte tagit en drog själv?
Inlägg #29: Postat: 2004-08-21 00:10:00
Kevin till Biff
Däremot så är det ju vad de flesta i slutändan brukar bli. Ja, fulla alltså - av att dricka alkohol. Visst en del kanske bara blir salongsberusade och andra knökfulla. Men vart vill du komma Biff?
Inlägg #30: Postat: 2004-08-21 00:10:00
Kevin till Biff
Däremot så är det ju vad de flesta i slutändan brukar bli. Ja, fulla alltså - av att dricka alkohol. Visst en del kanske bara blir salongsberusade och andra knökfulla. Men vart vill du komma Biff?
Inlägg #31: Postat: 2004-08-22 07:11:00
karl
Det är verkligen skit samma vilka ämnen som kallas för droger, ingen egentlig betydelse. Finns ingen högre moral, inget som står skrivet i sten, sånt skiftar med tiden. Frågan ska riktas om till om samhället anser sig ha råd med att en del av dess individer riskerar att fastna i ett beroende. Egentligen handlar det om en fråga om samhället är till för människan eller tvärt om.
Inlägg #32: Postat: 2004-08-22 07:13:00
karl
...vidare...
Precis som sjukvården inte har råd med att folk kör utan bälte och slungas ut genom bilrutor vid hastiga inbromsningar, när de istället skulle kunna betala skatt i fem år till, så har vi inte heller råd med en massa folk som med manodepressivt beteende till följd av för mycket E. Eller folk som inte pallar ta sig ur soffan pga för mycket röka...
Inlägg #33: Postat: 2004-08-22 07:17:00
karl
...noch weiter...
Om det sen är så att snuten/staten norpar piller ur haffade människors fickor för egen vinning/till personalfesten så ska de hängas ut i pressen, bigtime. Den debatten ser jag fram emot. Borde verkligen finnas journalister som vill publicera.
Inlägg #34: Postat: 2004-08-22 10:42:00
Sandra
Jag trodde faktiskt alkohol var klassat som drog i Sverige. Har kanske fel då. Biff: Jag tycker det blir knasigt när du pratar om hela världens alkoholkultur. Vad är det för något? Det finns ju liksom inte något sådant. Fakta är att svenskarna inte är särskilt sofistikerade i sitt drickande. De är otroligt pinsamma och när man ser de dricka ser det ut som de bara dricker för att bli knökfulla.
Inlägg #35: Postat: 2004-08-22 10:47:00
Sandra
Bor själv utomlands men är hemma i Sverige just nu och insåg i går natt att jag glömt att man här i Sverige dricker sig full och vrålar på gatorna. Har faktiskt inte stött på något liknande i de länder jag bott i tidigare eller besökt de senaste året. Visst finns de svenskar som dricker måttligt men kom inte o säg att svenskar i allmänhet gör det. Jag får alltid skämmas när jag har vänner med mig från utlandet som ser hur fulla folk är här.
Inlägg #36: Postat: 2004-08-22 10:52:00
Sandra
Angående cannabis så vet jag mycket lite om dess effekter och har ingen som helst erfarenhet av använding av detta men vad jag däremot vet av erfarenhet är att de jag stött på som använt det som berusningsmedel aldrig har till skillnad från folk som dricker alkohol uppträtt aggresivt eller störande.
Inlägg #37: Postat: 2004-08-23 13:54:00
Biff
Kevin, jag tycker du klargör ganska bra vad jag menar av dig själv. Man blir inte automatiskt "drogad" när man dricker alkohol, utan många väljer att stanna som salongsberusade. Alkohol är enligt mig i första hand en dryck och i andra en drog. Du anser motsatsen. Det jag vill säga är att din svenskfientliga inställning gjort dig mer svensk än många andra, på vissa punkter. Jag tror inte jag kan förklara bättre än så, hoppas du åtminstone försöker förstå vad jag menar. Tackar för uppmärksamheten.
Inlägg #38: Postat: 2004-08-23 14:00:00
Biff
karl, jag tycker inte ordet "droger" är skitsamma, eftersom jag anser att tanke i många fall kommer före handling. Angående moral har jag haft mina utlägg om det tidigare och tänker inte ta upp dem igen. Dock ironiskt att du använder uttrycket "skrivet i sten", då du just förkastat det skrivna ordets betydelse. I övrigt håller jag med dig.
Inlägg #39: Postat: 2004-08-23 14:08:00
Biff
Sandra, jag tror inte du har läst igenom mina kommentarer ordentligt, för det verkar som vi egentligen håller med varandra. Du har nog rätt i att alkohol klassas som drog, så jag använde väl fel ordval. "Skillnaden mellan ett glas öl och en halvdeciliter läkarsprit?", kanske är den rätta frågeställningen.
Inlägg #40: Postat: 2004-08-23 14:58:00
Biff
Rättelse: "Skillnaden mellan ett glas öl och en centiliter läkarsprit?" vore kanske en rättvisare frågeställning, ber om ursäkt för felräkningen : MusikHampus svar 25: Nej. 26: 100 av alla överdoser drabbar knarkare.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...